• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989

Julstressen är nu över shoppade allt under helgen och julklapparna är inslagna sambon ska göra maten vi ska ha med oss imorgon kör på knytis skönt nog.

Men får fira jul 3dagar på raden vilket kanske är lite stressigt hade hellre gjort det två dagar men eftersom sambons mamma är för snål för att åka ner till julafton utan kommer på lördag istället så blir det så

Ikväll blir det uppesittarkvällen med mina underbara föräldrar lite gott att käka och så 3de året vi gör det så mysigt att bara vara.

Här har vi en liten vilding som drar igång och sparkas förfullt speciellt när man ska sova magen växer men är olika storlekar varje dag beroende på hur lillen ligger.

• Paro

Hej!

Jag ska köpa sista julklapparna på lunchen. Ikväll är det uppesittarkväll med den klassiska bingon :)

Magen har blivit stor, många tror jag ska föda i jan...haha! Nu känner jag sparkar tydligt och det känns bra. Har moderkakan fram...för tillfället mår jag fantastiskt bra! Hoppas ni alla mår bra, att magarna växer som de ska och att ni får en god jul!

• Milleman
    Paro skrev 2015-12-23 10:34:36 följande:

Hej!

Jag ska köpa sista julklapparna på lunchen. Ikväll är det uppesittarkväll med den klassiska bingon :)

Magen har blivit stor, många tror jag ska föda i jan...haha! Nu känner jag sparkar tydligt och det känns bra. Har moderkakan fram...för tillfället mår jag fantastiskt bra! Hoppas ni alla mår bra, att magarna växer som de ska och att ni får en god jul!

Åh det låter då mysigt med uppesittarkväll! Är det bara vi som inte hinner med det? :P min man slutar jobba 18, sen hämta den beställda maten, sen har tomtenissarna tapetserat sonens rum och ikvällska de (läs vi) skruva ihop ny säng och möblera.
    Vore ju däremot toppmysigt med bingo. Ska nog försöka jobba på här lite nu så vi hinner :D
  • JosefineD85
    Sophie13 skrev 2015-07-31 16:14:35 följande:

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

Hej tjejer!!

Finns det någon fb-grupp med bf i april?? Tacksam för svar
  • Milleman
    JosefineD85 skrev 2015-12-26 14:58:30 följande:
    Hej tjejer!!

Vi har en för de som bor i Gbg. Vet inte om det finns en för Sverige :)
  • Milleman

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills?

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Men bebisen sparkar som bara den. Igår så jag nästan tappade andan :D

• Paro
    Milleman skrev 2015-12-26 21:31:50 följande:

Jag tycker det börjat bli tungt nu sista veckan. Svårt att sitta och äta. Trycker upp mot lungorna. Och min foglossning är ordentlig nu.

Jag har nog hunnit gå upp ca 12 kg och jag är i v24. Förra graviditeten gick jag upp över 30kg...
  • Nonym

Har lagt på mig mellan sex och sju kilo, känner mig dock helt enorm :-P

Min bebis har hittat en nerv som tydligen är kanon att sparka på, gör verkligen skitont, och det sker alltid vid olämpliga tillfällen
  • Elyssa81
    JosefineD85 skrev 2015-12-26 14:58:30 följande:
    Hej tjejer!!

Det finns en fb-grupp för april. Inboxa mig
  • Emma90

Jag har gått upp ca 2 kg, är i vecka 25. I samma vecka med sonen så hade jag gått upp ca 15 kg. Så det är stor skillnad denna gång, men sen åt andra sidan hade jag kvar ca 10 graviditetskilo från förra graviditeten :)
Svar på tråden BF april 2016