• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman

Nu har vi varit på tillväxtultraljud. Fick bekräftat att det är en flicka. Och hon är 16% större än snittet. Väger just nu ca 2450 g och beräknas väga 4500 g vid BF i nuläget, kommer ju öka om hon växer som storebrorsan gjorde i magen.
    Känner mig just nu uppgiven, känns inte kul. Jag är rädd för igångsättning men vill inte ha ett så stort barn igen.

• Josefine85
    Nonym skrev 2016-03-01 12:42:19 följande:

Stackars alla er som har så mycket problem

Får lite dåligt samvete som egentligen bara har besvär med halsbränna..

De värker nog mest eftersom jag bara kan ligga på sidan. Kanske låter jag pessimistisk.. Men jag tror inte massage hjälper i detta läge
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym

Kan väl känna att jag får lite ont i ryggen om jag står upp hela dagen, men då handlar det om typ tio timmar, så det är väl inte så lustigt egentligen antar jag..

• Malla1

Nu ÄNTLIGEN har jag fått en tid för min järn injektion, så på torsdag kl 13.00 ska jag infinna mig på förlossningen och få injektionen, så hade jag tydligen folsyra brist oxå så blir att knapra piller oxå, tycker det har tagit lång tid sen jag Fick veta att jag har väldigt lågt hb men nu händer det äntligen nånting.

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-01 17:20:03 följande:

Kan väl känna att jag får lite ont i ryggen om jag står upp hela dagen, men då handlar det om typ tio timmar, så det är väl inte så lustigt egentligen antar jag..

Igår höll jag på att knäckas på mitten när sonen ville leka i en pinnhög när vi var ute och gick en kort promenad. Då stod jag still i drygt 5 min :/
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-03-01 18:27:28 följande:

Nu ÄNTLIGEN har jag fått en tid för min järn injektion, så på torsdag kl 13.00 ska jag infinna mig på förlossningen och få injektionen, så hade jag tydligen folsyra brist oxå så blir att knapra piller oxå, tycker det har tagit lång tid sen jag Fick veta att jag har väldigt lågt hb men nu händer det äntligen nånting.

Ja det tog tid. Konstigt!
    Jag äter Apotek Hjärtats egna tablett Kvinna. Den har både järn och folsyra.
    Har ätit den under ett bra tag. Sist hos bm hade jag 113 i järnvärde, idag 120. Har iofs ätit en del leverpastej.
    Hoppas du får upp järnvärdet nu :)
  • Nonym
    Milleman skrev 2016-03-01 18:37:41 följande:

Igår höll jag på att knäckas på mitten när sonen ville leka i en pinnhög när vi var ute och gick en kort promenad. Då stod jag still i drygt 5 min :/

Låter ju helt horribelt

Jag kan göra det mesta jag alltid kunnat innan, undviker dock en del saker, men det är inte alltid lika lätt som det brukar vara (pustas och stånkas en del)
  • Malla1

Jag får ont av att göra det mesta men jag gör det ändå, tex att dammsuga är en riktigt pina men jag måste göra det nästan varje dag. Samma sak att gå med vagnen är inte alls roligt, ändå måste jag gå minst 2 vändor på ca 15 minuters gångväg varje dag.

Skönt att det snart är över

• Milleman
    Nonym skrev 2016-03-02 06:34:21 följande:
    Låter ju helt horribelt

Jag kan göra det mesta jag alltid kunnat innan, undviker dock en del saker, men det är inte alltid lika lätt som det brukar vara (pustas och stånkas en del)
    Ändå har jag en så mycket bättre graviditet denna gång så jag tycker det är lyxigt. Att jag faktiskt kan gå ut med min son överhuvudtaget är en klar förbättring från förra :)
    Förra graviditeten var jag mer eller mindre helt sängliggande ett stort antal månader.

Var fruktansvärt rädd för att bli gravid igen men är glad att jag vågade och är väldigt glad över att sista graviditeten ändå varit bra :)
  • Nonym
    Malla1 skrev 2016-03-02 07:07:07 följande:

Jag får ont av att göra det mesta men jag gör det ändå, tex att dammsuga är en riktigt pina men jag måste göra det nästan varje dag. Samma sak att gå med vagnen är inte alls roligt, ändå måste jag gå minst 2 vändor på ca 15 minuters gångväg varje dag.

Skönt att det snart är över

Milleman skrev 2016-03-02 08:22:07 följande:

Ändå har jag en så mycket bättre graviditet denna gång så jag tycker det är lyxigt. Att jag faktiskt kan gå ut med min son överhuvudtaget är en klar förbättring från förra :)

Förra graviditeten var jag mer eller mindre helt sängliggande ett stort antal månader.

Var fruktansvärt rädd för att bli gravid igen men är glad att jag vågade och är väldigt glad över att sista graviditeten ändå varit bra :)

Och ändå har ni valt att bli gravida mer än en gång.. jag kan inte annat än att imponeras av er tappra kvinnor!!

Jag bara gnäller och kan inte se att jag någonsin skulle vilja "utsätta" mig själv för det här igen, skäms faktiskt lite....
Svar på tråden BF april 2016