• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • becka1989
    Milleman skrev 2016-02-25 12:11:25 följande:

Låter ju underbart med semester till Norrland i sommar. Jag skulle vilja komma upp till norraste Sverige på sommaren någongång.

Det bästa är att många bebisar sover i bilen så då får man passa på att köra :)

Är jätte skönt att komma upp åker en gång om året för sambon pappa och hans släkt bor där uppe, det är verkligen helt annorlunda ingen stress eller så.

Ja men precis vi hade tänkt stanna 2nätter på camping innan vi kommer upp ska bli så skönt
  • Josefine85
    Duvan82 skrev 2016-02-25 11:03:12 följande:

Vad lustigt var i Tandådalen förra veckan, och var då mellan v34-35... Var också orolig kan jag säga, eftersom jag har så mkt sammandragningar plus att senaste barnet gick sjukt fort. Men tänkte att, äsch de föder ju barn de som bor där med så det löser sig väl. Du får lyssna och känna av bara.

Jag trodde att närmaste BB var i  Falun? Att de lagt ner Mora...?

Nåväl, ha en toppen vecka. Det vill ju till att den kommer så många veckor innan egentligen.

Ah. Så kanske det är numera. Har liksom inte funderat över vart närmsta sjukhus ligger trots att det är 5 gången på ett år vi åket dit nu.. Denna gången känns det dock lite mer relevant :D får väl åka scooter till nån sjukstuga i närheten :D haha
    Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-25 14:33:07 följande:
    Är jätte skönt att komma upp åker en gång om året för sambon pappa och hans släkt bor där uppe, det är verkligen helt annorlunda ingen stress eller så.

Ja men precis vi hade tänkt stanna 2nätter på camping innan vi kommer upp ska bli så skönt
    Vi sticker ut med båten 5 veckor varje år. Också stressfritt och underbart. Längtar så till sommaren! I år blir det extra lång semester ihop!
  • Nonym

Sitter och tittar på när mamma syr babynest till den lilla

Härligt med engagerad mormor

• becka1989
    Milleman skrev 2016-02-25 18:20:26 följande:

Vi sticker ut med båten 5 veckor varje år. Också stressfritt och underbart. Längtar så till sommaren! I år blir det extra lång semester ihop!

Åh det lät mysigt :) är inte mycket för båtar haha blir sjösjuk om det guppar för mycket
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-02-25 20:15:23 följande:
    Åh det lät mysigt :) är inte mycket för båtar haha blir sjösjuk om det guppar för mycket
    Det blir jag med :P
  • Josefine85

Kontroll hos bm idag! +8,6 kg, SF 31 (i vecka 32), så det hade planat ut lite. Hade SF 30 i vecka 30 sist!

Hon ligger mer huvudet neråt, men det har jag känt sedan flera veckor tillbaka!

Hon kanske har bråttom ut :) hoppas dock det dröjer minst 4-5 veckor till! :)

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman

På riktigt. Det känns som att jag ska spricka. Och att revbenen ska knäckas. Och det är typ 8 veckor kvar! :O

• Josefine85
    Milleman skrev 2016-02-26 18:33:12 följande:

På riktigt. Det känns som att jag ska spricka. Och att revbenen ska knäckas. Och det är typ 8 veckor kvar! :O

Haha. Samma här. Fattar inte att magen faktiskt kan, om man har otur, bli 7-8 cm STÖRRE! Hjälp!
    Loke -07, Alvin -09
  • Flerattälska
    Milleman skrev 2016-02-26 18:33:12 följande:

Går in i v 33 idag och önskar aTT jag kunde lyfta bort de nedersta revbenen. Fy så de trycker på dem nu! Tyckte de lättade lite när bebisen vänt sig men nu är de tillbaka igen. Antar att det börjar bli riktigt trångt där inne nu.

Hade förträngt detta från förra graviditeten.
Svar på tråden BF april 2016