• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Issi

35 dagar kvar idag, äntligen börjar man se ljuset i tunneln. Men tyvärr börjar jag ju också fundera på förlossningen mer och mer. Ser itne fram emot den alls måste jag säga. Men o andra sidan, det brukar ju gå lättare andra gången och dessutom vet man ju lite mer vad som kommer av allt det onda. Kanske lättare att motivera sig själv då!

• Milleman
    Issi skrev 2016-02-29 09:46:33 följande:

35 dagar kvar idag, äntligen börjar man se ljuset i tunneln. Men tyvärr börjar jag ju också fundera på förlossningen mer och mer. Ser itne fram emot den alls måste jag säga. Men o andra sidan, det brukar ju gå lättare andra gången och dessutom vet man ju lite mer vad som kommer av allt det onda. Kanske lättare att motivera sig själv då!

Jag försöker också tänka så. Att det oftast är lättare andra gången och att jag vet vad som väntar!
    Jag är inte direkt orolig för förlossningen. Men så sparkar hon till (eller kör ner huvudet, jag vet ej hur hon ligger) i bäckenbotten och för en sekund tappar man andan så ont det gör. Eller när jag sparkade i tån i bordet igår och höll på att dö. Då blev jag lite orolig för förlossningen haha :P

Det jag mest tänker på nu är hur vi löser det om det startar när jag är själv hemma med Milton. Eller om detta barnet också är väldigt stort. TUL imorgon!
  • Topcom
    Milleman skrev 2016-02-29 11:08:26 följande:
    Jag försöker också tänka så. Att det oftast är lättare andra gången och att jag vet vad som väntar!
    Jag är inte direkt orolig för förlossningen. Men så sparkar hon till (eller kör ner huvudet, jag vet ej hur hon ligger) i bäckenbotten och för en sekund tappar man andan så ont det gör. Eller när jag sparkade i tån i bordet igår och höll på att dö. Då blev jag lite orolig för förlossningen haha :P

Det jag mest tänker på nu är hur vi löser det om det startar när jag är själv hemma med Milton. Eller om detta barnet också är väldigt stort. TUL imorgon!
    Nmaaw! Hehe gulligt att tänka på förlossningen när du gör illa tån! Men första barnet hade jag en superenkel förlossning, med andra barnet var den helt fruktansvärt! Just nu känner jag mig ganska tillfreds med tanken på förlossning, hoppas det förblir så men vet att jag typ kommer kräkas av rädsla när värkarna sätter igång ;) 38 dagar kvar för mig! (tror dock inte att hon kommer komma på bf utan senare)
  • becka1989

48dagar kvar här :) ska bli skönt att bli normal haha längtar mest efter att sova hur jag vill och inte som lillen vill och att få ha mina revben ifred ;)

• Milleman
    Topcom skrev 2016-02-29 11:14:29 följande:
    Nmaaw! Hehe gulligt att tänka på förlossningen när du gör illa tån! Men första barnet hade jag en superenkel förlossning, med andra barnet var den helt fruktansvärt! Just nu känner jag mig ganska tillfreds med tanken på förlossning, hoppas det förblir så men vet att jag typ kommer kräkas av rädsla när värkarna sätter igång ;) 38 dagar kvar för mig! (tror dock inte att hon kommer komma på bf utan senare)
    Min första varade i 18 timmar då han var stor och fastnade. Jag förutsätter att det kommer gå mycket fortare denna gång.
    Sist startade mina värkar (med full kraft och tätt direkt) kl 3 på natten. Kom in till förlossningen kl 8 och var då öppen 8 cm. Kl 12 var jag helt öppen. Ändå är han inte född förrän 21.17.
    Så jag tänker att om detta barn inte är en Buddha så kommer den ut när jag är fullt öppen :)
    Sist när det startade var jag helt lugn och inte alls rädd. Fattar inte varför då jag var så rädd för förlossningen veckorna innan. Var tvungen att hålla igen lite då min man jobbade natt och inte kan ta sig ifrån jobb innan han blir avlöst. Inte lätt på natten. Så jag tog ett bad och så.
    Hoppas han är hemma på natten denna gång :/
  • Issi
    Milleman skrev 2016-02-29 11:38:11 följande:
    Min första varade i 18 timmar då han var stor och fastnade. Jag förutsätter att det kommer gå mycket fortare denna gång.
    Sist startade mina värkar (med full kraft och tätt direkt) kl 3 på natten. Kom in till förlossningen kl 8 och var då öppen 8 cm. Kl 12 var jag helt öppen. Ändå är han inte född förrän 21.17.
    Så jag tänker att om detta barn inte är en Buddha så kommer den ut när jag är fullt öppen :)
    Sist när det startade var jag helt lugn och inte alls rädd. Fattar inte varför då jag var så rädd för förlossningen veckorna innan. Var tvungen att hålla igen lite då min man jobbade natt och inte kan ta sig ifrån jobb innan han blir avlöst. Inte lätt på natten. Så jag tog ett bad och så.
    Hoppas han är hemma på natten denna gång :/
    Vilken pärs! Men som du säger, det blir knappast samma denna gång!

Jag vari nte heller orolig alls första gången (man visste ju inte...). Hade småvärkar hela dagen (jag upplevde dem inte som särskilt smärtsamma men möjligen hade andra gjort det). Ca kl 21.30 gick vattnet och pang så kom värkarna från helvetet. Kom in till förlossningen ca 22 och var då helt öppen, hon föddes 00.45. Så från att det verkligen började göra ont så gick det väldigt fort. Dock gjorde det att jag blev väldigt chockad och fick lätt panik, minns inte alls mycket från själva förlossningen. Jag hade ju tänkt mig att få bedövning, dricka nyponsoppa och vänta haha :D Icke sa nicke! Om det går fortare andra gången så får vi åka in tidigt denna gång, inte bry oss om att tanten i luren på förlossningen inte tyckte att det lät som att jag hade ont ... vilket jag ju iofs inte hade på dagen men ändå :P
  • Josefine85

Dessa nätter... Höfter och revben värker. Jag var uppe på toa 4 ggr från kl 23-04.30! Jag som alltid fryser vaknar i pölar utav svett! Känner mig helt matt och slut i kroppen :(

Var bara tvungen att gnälla av mig.. Jag är så trött....

Loke -07, Alvin -09
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-03-01 08:56:26 följande:

Dessa nätter... Höfter och revben värker. Jag var uppe på toa 4 ggr från kl 23-04.30! Jag som alltid fryser vaknar i pölar utav svett! Känner mig helt matt och slut i kroppen :(

Var bara tvungen att gnälla av mig.. Jag är så trött....

Loke -07, Alvin -09
    Usch låter jobbigt :( jag hade riktigt ont imorse när jag vaknade. Har du testat sån massage"bil" man rullar på kroppen? (Lätt att förklara :P) min man körde den på mig tidigt imorse sen sov jag som en stock i två timmar. Hjälper jättebra på mig.
  • Nonym

Stackars alla er som har så mycket problem

Får lite dåligt samvete som egentligen bara har besvär med halsbränna..

• AsaEriksson

Hej tjejer! Här är en till som har problem med foglossning (ont som fan i höfter o revben när jag sover!!!!) glöm inte att söka ersättning för er foglossning om er gravidförsäkring täcker det. Hjälper ju inte mot smärtan men lite plåster på såren iaf!

Nu är det "bara" en månad till BF. Hoppas på att bebis kommer påskveckan dock ????

Svar på tråden BF april 2016