• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • imsevims

Det finns ju ett gäng apriltrådar här inne så det kanske är mer ös i någon annan?

Finns bla en som heter nåt i stil med "Bf mars/april för oss som vill prata här på familjeliv"

linuslotta skrev 2015-09-03 06:36:48 följande:

Verkar dött här inne nu, hur kommer det sig ?

• Maalon
    linuslotta skrev 2015-09-03 09:57:01 följande:
    Varför välja ?? Man kan vara med på båda ställena. Det vill jag i alla fall
    Jag vill absolut inte blanda in min fb och så är det bara, den är privat och jag vill inte att någon jag inte känner ska ha tillgång till den. Men det känns som att många av dom som är med i fb-grupperna inte går in här längre och det är tråkigt!
  • Maalon
    Cecilia84 skrev 2015-09-03 09:57:40 följande:
    Ja, håller med.

Jag känner precis somdu, tröttheten komer och går. Ä ocksår helt slut på kvällarna och måste lägga mig kl 9 absolut senast, annars somnar jag iallafall. :)
    Har mensvärk som kommer och går, då blir jag illamående med fast bara lite grann.
    Jag har inte inskrivning förrän 18/9, känns som om tiden segar sig fram.
    Funderar på att som du göra ett tidigt ultraljud på privatklinik snart, känns inte som jag tror på det riktigt förrän jag fått se att det finns nåt därinne. :)
    Jag är jätteglad att vi har bokat tidigt ul. Bor ca 14h enkel körväg från min familj och ska göra ultraljudet i min hemstad ihop med mamma och mormor, helt underbart :) 
    Vilken vecka är du i? För mig gick dom första två veckorna efter att vi bokade inskrivning såååå långsamt, nu känns det som att det snart är här, tiden går helt plötsligt så fort :D
  • ellami
    Maalon skrev 2015-09-03 10:06:04 följande:
    Jag vill absolut inte blanda in min fb och så är det bara, den är privat och jag vill inte att någon jag inte känner ska ha tillgång till den. Men det känns som att många av dom som är med i fb-grupperna inte går in här längre och det är tråkigt!
    Jag är inte med i fb gruppen. Var det sist och kändes sådär att sen meddela till 100 pers i gruppen som man ändå fått viss kontakt med att jaha nu lämnar jag er pga dåliga nyheter på kub. Nej, känner mig mer bekväm med att hänga här lite anonymt..

Läser varje dag men skriver inte så mycket, mest för att det känns som jag bara hade spridit negativitet. Är så orolig och kan inte njuta alls så har inte så mycket mysiga inlägg att dela med mig. Har nästa ultraljud om en vecka, står knappt ut till dess. Befinner mig i v 10, samma vecka som fostret sist dog. Så nere ibland, är så rädd.
  • Issi
    Smurfan med familj skrev 2015-09-03 07:50:58 följande:

Jag vet inte varför, men tråkigt tycker jag :(

Super nervös VUL om 1,5 h!! :/

Hur gick det!?!

Det där med lakrits står på den här sidan; www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Bra-mat-nar-man-ar-gravid/

Sedan hittade jag det här men jag vet inte om det stämmer, källan är lite oklar; www.aftonbladet.se/wendela/familj/article12418796.ab

Nåväl, lika bra det, mindre sött för min del =)
  • Maalon
    ellami skrev 2015-09-03 10:18:07 följande:
    Jag är inte med i fb gruppen. Var det sist och kändes sådär att sen meddela till 100 pers i gruppen som man ändå fått viss kontakt med att jaha nu lämnar jag er pga dåliga nyheter på kub. Nej, känner mig mer bekväm med att hänga här lite anonymt..

Läser varje dag men skriver inte så mycket, mest för att det känns som jag bara hade spridit negativitet. Är så orolig och kan inte njuta alls så har inte så mycket mysiga inlägg att dela med mig. Har nästa ultraljud om en vecka, står knappt ut till dess. Befinner mig i v 10, samma vecka som fostret sist dog. Så nere ibland, är så rädd.
    Forumet är ju här för att man ska kunna prata av sig, oavsett och man är nervös eller inte. 

Förstår att du är nervös och rädd. Men majoriteten av graviditeter går ju bra, hoppas och tror att du är en av dom den här gången :) Och vad det än är du går och tänker på kan du alltid skriva av dig här. 
  • Kakan7

Jag läser också här och är inte med på fb, gillar också att det är mer anonymt här :)

Och så är det skönt att det är fler som är nojiga än bara jag! Under förra graviditeten var jag också orolig och hade svårt att njuta av graviditeten, speciellt fram tills jag började känna rörelser. Trodde jag skulle vara lugnare med andra, men är orolig nu eftersom det inte syntes något foster på första VUL - har ett andra på onsdag nästa vecka, känns som att tiden går så sjukt långsamt...

• Cecilia84
    Maalon skrev 2015-09-03 10:09:29 följande:
    Jag är jätteglad att vi har bokat tidigt ul. Bor ca 14h enkel körväg från min familj och ska göra ultraljudet i min hemstad ihop med mamma och mormor, helt underbart :) 
    Vilken vecka är du i? För mig gick dom första två veckorna efter att vi bokade inskrivning såååå långsamt, nu känns det som att det snart är här, tiden går helt plötsligt så fort :D
    Vad roligt att göra det med din familj. Vi har inte berättat för någon alls än, vi har liksom inte hunni smälta det själva än. När berättade ni?
    Om man går från senaste mens är jag i 6+4. Men när jag gjorde vul så trodde läkaren att det inte var så långt.
    Då ska jag också boka in ett till ul privat. :)
    Ja, har 2 veckor kvar till inskrivning, bokade i måndags.
    Jag vill också att det ska gå lite snabbare nu. :)
  • Maalon
    Cecilia84 skrev 2015-09-03 11:23:12 följande:

Vad roligt att göra det med din familj. Vi har inte berättat för någon alls än, vi har liksom inte hunni smälta det själva än. När berättade ni?

Om man går från senaste mens är jag i 6+4. Men när jag gjorde vul så trodde läkaren att det inte var så långt.

Då ska jag också boka in ett till ul privat. :)

Ja, har 2 veckor kvar till inskrivning, bokade i måndags.

Jag vill också att det ska gå lite snabbare nu. :)

Vi har berättat för våra föräldrar, kändes så skönt även om det var tidigt faktiskt :)

Åh har ni gjort vul, då har ni sett den lille eller?
  • Idilia

Var på första samtalet hos bm idag. Kändes bra, fick stort förtroende för henne. Fick tid för ul den 7/10. Då är jag i vecka 13. Känns som ett bra datum. Den femte är första dagen i andra trimestern, så då kan man ju vänta till efter ul med att berätta. Kommer ju säker bli bakåtflyttad några dagar ändå.

Svar på tråden BF april 2016