• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Maalon
    Emmsii skrev 2015-09-05 10:27:35 följande:

Ja men det förstår jag, tyckte också att det var väldigt skönt. Dessutom så fick jag tid till tidigt ultraljud som var väldigt skönt då jag faktiskt fick se att allt var bra och ok.

Jag bor i Lillehammer. Känner mig ganska lost i allt som har med graviditeten och alla kontroller att göra, är så annorlunda än det man vet ifrån Sverige :P

Jag ska också på tidigt ul, men hemma i Sverige, för räknar med att jag får ett ul inne i Trondheim och det blir nog inte förrän i vecka 18-21 nångång, och sålänge vågar jag inte vänta.

Ja verkligen! Har turen att en av mina bästa vänner här väntar barn i december, och hon vet om att jag är gravid, så hon är min go to-person nu, haha!
  • Frallan

På måndag ska jag på tidigt ultraljud, inskrivning på tisdag. Då kommer jag vara i vecka 9+3. Någon annan här som vet vad man kan förvänta sig att se på ett så tidigt ul?

• Hoppas 2012

Man kan se mkt i den veckan. Ska görs UL 8+2 :)

Är mkt förlossningsskadad från fl nr 1 så varit hos läkare häromdagen där de gjorde UL för att ha koll innan alla undersökningar. För tidigt för hjärtslag men graviditeten låg rätt iaf :)

• Frallan

Åh vad spännande! Misstänker att det kommer kännas mer verkligt med graviditeten efter ultraljudet. Hoppas allt går bra, man är ju nervös att allt inte ska stå rätt till.

Hoppas allt går bra för dig "hoppas 2012"! Vilken vecka är du?

• Sommarmalva

Ska göra kub i vecka 12. Nån som vet om det är vanligt ul eller om det är vul som gäller?

• Mrchill

Hej hej!
    Jag hoppar in med! Väntar i april, är i vecka 9. =)
    Inget UL inbokat än, skriva in mig om 2 veckor =)
    Hälsningar Lina

• Mrchill

Kub är som ett vanligt UL.
    De mäter väskespalten i nacken på barnet genom att mäta på skärmen. Innan UL ska du lämna blodprover.
    Sedan läggs dina provsvar ihop med måttet på barnet samt om du är rökare mm eller inte..
    Jag gjorde det med förra barnet och vi kommer göra det igen. Mysigt att få se den lilla en gång till.

• Mrchill
    Idilia skrev 2015-09-05 11:27:11 följande:

Igår tog jag mig i kragen och åkte med tvååringen till kolmården. Vi ägnade några timmar åt Bamses värld. Vi hade supertrevligt.

Men idag behöver jag inte fundera på om jag har foglossning eller inte. Hade jätteont i ljumskarna när jag skulle somna och jag har fortfarande ont. Är bara i vecka 7+5 så det känns ju inte så bra.

Jag har haft foglossning väldigt rejält sedan vecka 6. Det är frustrerande men kan rekommendera det "gula bandet" ett bälte som man sätter över bäckenet på utsidan av byxorna, sjukgymnaster är också toppen på tipsa på övningar samt sådant du bör undvika. Viktigt att du upp det med din barnmorska.
  • Emmsii
    Maalon skrev 2015-09-05 12:36:03 följande:
    Jag ska också på tidigt ul, men hemma i Sverige, för räknar med att jag får ett ul inne i Trondheim och det blir nog inte förrän i vecka 18-21 nångång, och sålänge vågar jag inte vänta.

Ja verkligen! Har turen att en av mina bästa vänner här väntar barn i december, och hon vet om att jag är gravid, så hon är min go to-person nu, haha!
    Ja så länge hade jag heller inte velat vänta, har fram till mitt ul nu varit rädd för att jag bara inbillar mig allt :P så skönt att fått det bekräftat.

Så skönt att du har någon så nära. Min syster är min person då, hon har tre barn men tyvärr i Sverige då, så hon är inte insatt i hur Norge funkar.. Men jag får mycket tips och råd om graviditeten då :)
Svar på tråden BF april 2016