• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Idilia
    Mrchill skrev 2015-09-05 22:47:47 följande:

Jag har haft foglossning väldigt rejält sedan vecka 6. Det är frustrerande men kan rekommendera det "gula bandet" ett bälte som man sätter över bäckenet på utsidan av byxorna, sjukgymnaster är också toppen på tipsa på övningar samt sådant du bör undvika. Viktigt att du upp det med din barnmorska.

Jag har fått numret till en sjukgymnast. Men jag tänkte vänta lite, se om jag kan ta det lite lugnt och lista ut vad som hjälper. Vet inte om hon tar mig på allvar när jag inte är så långt gången. Får se hur det utvecklas.
  • Hoppas 2012

Förstår nervositeten medkommenterare gå kalas! :)

Tack mår bra, gullig du är som frågar! Varit lite off här för varit så nervös inför mina besök om min fl skada p böckenbottencentrum. Och allt vad de behövde göra där...hua.

Vecka 8 idag :) går sjukt segt! Tur dottern håller mig sysselsatt hehe

Frallan skrev 2015-09-05 20:54:26 följande:

Åh vad spännande! Misstänker att det kommer kännas mer verkligt med graviditeten efter ultraljudet. Hoppas allt går bra, man är ju nervös att allt inte ska stå rätt till.

Hoppas allt går bra för dig "hoppas 2012"! Vilken vecka är du?

• Hoppas 2012

Kommer gå kalas inte medkommenterare hahaha

Hoppas 2012 skrev 2015-09-06 08:33:08 följande:

Tack mår bra, gullig du är som frågar! Varit lite off här för varit så nervös inför mina besök om min fl skada p böckenbottencentrum. Och allt vad de behövde göra där...hua.

Hoppas 2012 skrev 2015-09-06 08:33:08 följande:

• Hallonblomman

Jag har haft turen o slippa foglossningar under mina två andra graviditeter men min lillasyster har inte sluppit o har varit sjukskriven ganska länge (hon väntar sitt andra nu i november) o hon gick till sjukgymnsten så fort hon började känna av dem den här gången o är evigt tacksam för det. Hennes sjukgymnst tycker oxå att det var bra att hon kom så tidigt...

Själv är jag hemma o sjukskriven just nu.. Bröt anden i onsdags o går nu gipsad... Imorgon går jag in i vecka 8 ska nog ta o ringa mvc. Hoppas jag får en bra BM denna gång då jag inte gillar den jag hade sist men var för feg för o byta :/

• Moulin

Jag har en fråga till er som också kommer göra kub, vid vilken sannolikhet kommer ni gå vidare och göra fler tester och vid vilka odds kommer ni känna att ni är nöjda med utfallet? Inskrivning om tio dagar och testet bli nog till att göra två veckor efter det. Det är första barnet för mig och vet inte alls vad man gör på de olika kontrollerna. 

• Elyssa81
    Moulin skrev 2015-09-06 13:21:14 följande:

Jag har en fråga till er som också kommer göra kub, vid vilken sannolikhet kommer ni gå vidare och göra fler tester och vid vilka odds kommer ni känna att ni är nöjda med utfallet? Inskrivning om tio dagar och testet bli nog till att göra två veckor efter det. Det är första barnet för mig och vet inte alls vad man gör på de olika kontrollerna. 

Det förväntar jag mig att vården hjälper mig med. Man lär väl inte kunna bestämma själv.
  • Sheltiegirl

Hej! Hoppar gärna in här är i vecka 8 nu med barn nr 2, har en 11 månaders dotter. Bor i Herrljunga med min man, dotter & hundar och katter.

Är jättegärna med i fb-gruppen också

• Sheltiegirl

Hej! Hoppar gärna in här är i vecka 8 nu med barn nr 2, har en 11 månaders dotter. Bor i Herrljunga med min man, dotter & hundar och katter.

• Mslove
    Sheltiegirl skrev 2015-09-06 14:13:14 följande:

Hej! Du kan skriva ett meddelande till mig här på FL med ditt namn så lägger jag till dig i gruppen på FB. Gruppen är hemlig så man måste bli inbjuden.
Svar på tråden BF april 2016