• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • SommarDahlia

Jag läser mer än jag skriver, ska bli bättre!

Jag vill inte heller gå med i nån fb grupp, gillar att vara anonym. Kommer inte gå ut på fb med min graviditet överhuvudtaget. Jag har inte varit på nåt ul, med mina två tidigare graviditeter gjorde jag ett ul/vul i v 9 men den här gången ska jag göra kub så jag får vänta till v 12. Skulle gärna göra ett ul nu om det inte kostat. Vill inte betala för ett ul om typ 2 veckor och sen betala för kub 3 veckor efter det. Man skulle varit miljonär :)

• linuslotta

Hej
    Alla ni som skickat meddelande till mig om att vilja gå med i den "hemliga" gruppen på FB. Hör av er igen om ni inte blivit inbjudna. Jag kan tydligen inte svara på era meddelanden tyvärr.
    ALLA är välkomna in i gruppen och det ända jag behöver är en mail adress.
    Kram

• Acire85

hej tjejer. hade lågt blodvärde kanske de som spökat. hoppas på bättre lycka nästa gång :)

• bine87

Jag känner mig inte alls glad. Vill bara sjunka ner under jorden. Det är ju meningen att jag ska vara lycklig och glad men jag mår verkligen pyton..

• Eira13

Är 9+1 idag. Första barnet. Tidigt VUL visade ett litet hjärta som slog för drygt 3v sen. Helt galet orolig för missfall. Mått otroligt illa och varit brutalt trött men igår kväll och idag mått lite bättre, varit lite piggare på kvällen men då slår nojjan över mig med åskstyrka och jag tror det gått galet med fostret. Ska göra KUB om en knapp månad i annan stad. Känns inte som om jag kan vänta med min oro tills dess. Hade det funnits privatkliniker här då hade jag betalt för ett UL nästa vecka bara för att få se att den lilla lever och växer??

• Flerattälska
    Eira13 skrev 2015-09-03 23:02:33 följande:

Är 9+1 idag. Första barnet. Tidigt VUL visade ett litet hjärta som slog för drygt 3v sen. Helt galet orolig för missfall. Mått otroligt illa och varit brutalt trött men igår kväll och idag mått lite bättre, varit lite piggare på kvällen men då slår nojjan över mig med åskstyrka och jag tror det gått galet med fostret. Ska göra KUB om en knapp månad i annan stad. Känns inte som om jag kan vänta med min oro tills dess. Hade det funnits privatkliniker här då hade jag betalt för ett UL nästa vecka bara för att få se att den lilla lever och växer??

Förstår att du är orolig men det är väldigt vanligt att komma in i "spökperioden" runt v. Tio då symtomen plötsligt kan upplevas som borta eller betydligt lindrigare. Många blir naturligtvis oroliga under denna period trots att den lille mår hur bra som helst
  • squib

Jag var hos BM i tisdags. Det känns mer på riktigt nu! En jätterar och bra kvinna så det kommer bli kanonbra. Hon jobbade även på förlossningen så har man tur kan man få henne när det är dags att föda. Jag är idag i v 9+2, mitt illamående är borta av och till och brösten är inte lika ömma. Det var någon som nämnde spelperioden? Att den inträffade runt v 10? Skönt att höra. Vi har ul 30 sept och jag längtar tills dess. Vi avböjde kub, tror att det bara oroar en mer än vad det gör nytta. Någon mer som valt bort kub?

• Cecilia84
    Maalon skrev 2015-09-03 14:40:24 följande:
    Vi har berättat för våra föräldrar, kändes så skönt även om det var tidigt faktiskt :)

Åh har ni gjort vul, då har ni sett den lille eller?
    Ja, jag vil oxå berätta men min sambo vill väna, han vill egentligen inte säga nåt alls utan att det ska synas först.... jag hållr verkligen inte med honom om det!

Nä, det syntes inget på vul, man såg bara en svart fläck, innsäcken eller vad det kallas. det var därför läkaren trodde att det inte var så långt gånget.
    Så jag är nervös nu att det inte ska vara nåt som lever därinne, det är därför jag vill göra ett nytt ul.
  • Hallonblomman
    squib skrev 2015-09-04 08:18:28 följande:

Jag var hos BM i tisdags. Det känns mer på riktigt nu! En jätterar och bra kvinna så det kommer bli kanonbra. Hon jobbade även på förlossningen så har man tur kan man få henne när det är dags att föda. Jag är idag i v 9+2, mitt illamående är borta av och till och brösten är inte lika ömma. Det var någon som nämnde spelperioden? Att den inträffade runt v 10? Skönt att höra. Vi har ul 30 sept och jag längtar tills dess. Vi avböjde kub, tror att det bara oroar en mer än vad det gör nytta. Någon mer som valt bort kub?

Med förra barnet blev vi erbjudna kub men avböjde, kommer nog avböja denna gång med (även om det vore kul o se bebis) men även o barnet har DS så är h*n Välkommen, Älskad och efterlängtad ändå ?
  • Melindrha
    squib skrev 2015-09-04 08:18:28 följande:

Har inte gjort kub med de andra två. Nu är jag lite delad då jag är några år äldre nu och mycket mer orolig. Inte för att det skulle förändra läget men kanske vill man vara förberedd. Jag vet inte riktigt. Kommer nog inte bestämma mig förens jag verkligen måste på samtalet med barnmorskan de 18/9 :)
Svar på tråden BF april 2016