• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • snowybaby

Igår hade jag sex och allt va som de skulle vara. När jag några timmar senare gick på toa blödde jag väldigt mycket och blev jätte orolig. Åkte in till akuten och fick se en liten bebis med ett hjärta som slog <3. Tydligen har jag en polyp som är skör. Blödningen avstannande och idag när jag skulle göra nr 2 började det blöda igen. Så den måste va ganska skör. Ska dock söka till gyn till veckan. Vecka 12 idag.

• squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-25 21:53:08 följande:

Mest en känsla som har vart svår att skaka bort. Mår även oförskämt bra, än så länge vilket är helt tvärt om jämfört med de två tidigare graviditeterna .Dessutom så är min farmor tvilling samt min mors mormor så chansen har ändå vart lite större :)

Grattis! Jag är själv tvilling. Min mamma brukar skämta om att det är två i min mage. Vi får se vad ul säger. :)
  • Pauliina

Ikväll är en jobbig kväll. Oro, ångest. Är helt hundra på att de ligger ett dött barn i min mage, trots att jag inte fått nå blödning, känner lite symptom ibland men hjärnan är helt inställd på att inte få se någon rörande bebis på Rul om ca 1 månad.. Fy dessa tankar!!

• Milleman
    Pauliina skrev 2015-09-26 21:35:35 följande:

Ikväll är en jobbig kväll. Oro, ångest. Är helt hundra på att de ligger ett dött barn i min mage, trots att jag inte fått nå blödning, känner lite symptom ibland men hjärnan är helt inställd på att inte få se någon rörande bebis på Rul om ca 1 månad.. Fy dessa tankar!!

Men du... Varför har du såna tankar? Har det hänt dig tidigare? Första eller andra barnet?
    Förra graviditeten oroade jag ihjäl mig. Det tar så mycket på psyket. Från vilken vecka kan barnmorskan lyssna på hjärtljuden? Du skulle behöva få veta tidigare än om en månad!! Kram
  • TrollongarnasMamma
    squib skrev 2015-09-26 09:54:30 följande:

Grattis! Jag är själv tvilling. Min mamma brukar skämta om att det är två i min mage. Vi får se vad ul säger. :)

Tack:) spännande att se hur många du har där inne nu då :) När är UL?
  • TrollongarnasMamma
    Pauliina skrev 2015-09-26 21:35:35 följande:

Varför tänker du så?

Jag har knappt symptom trots två inneboende som sprattlade för fullt vid kub testet. Hoppas du kan få lite ro i dessa tankar.
  • Emmmmm

Har mått likadant pauliina. Första grav efter ca 8 års försök slutade i MA v 12/v13. Andra grav gick bra men det var mycket oro varje dag och svårt att njuta av grav. Denna tredje grav är det återigen så mycket oro för att jag knappt har några symtom (vilket jag iofs inte hade ens den grav som resulterade i bebis). Har fått se ett hjärta slå och dags för UL om 3 veckor igen. Men när jag fick MA så hade jag sett ett hjärta slå i v 8 så det känns ovisst. Jag försöker bara tänka bort den här grav ett tag till och inte känna efter så mycket. Det som sker det sker liksom. Men jag är rädd för missfall igen pga svår smärta och massiv blödning sist :(

• Milleman
    squib skrev 2015-09-26 09:54:30 följande:
    Alla, inklusive vi, trodde att det var två i min mage. Men det var bara en. Men han vägde som två haha :P
  • Pauliina
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-26 22:50:25 följande:
    Varför tänker du så?

Jag har knappt symptom trots två inneboende som sprattlade för fullt vid kub testet. Hoppas du kan få lite ro i dessa tankar.
    Har haft sådana konstiga smärtor/obehag som jag inte vet vad de är, så de får ju en att tänka på saker som kan gå fel. Vi får hoppas mina känslor är fel
  • squib
    TrollongarnasMamma skrev 2015-09-26 22:47:05 följande:

Tack:) spännande att se hur många du har där inne nu då :) När är UL?

Det är ul på onsdag. Vi är så spända. :)
Svar på tråden BF april 2016