• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Analysera mera
    EnAnonumius skrev 2015-08-12 16:49:25 följande:

Oj.. Vad fan har jag yttrat  något om "PK"..

Citera där jag har gnällt något om "PK". Notera att inläggs numret skall vara med, och ingen "qoute mining" får idkas, och bokstäverna skall ingå  också..  Kom inte dragandes med abstrakta omskrivningar, likt "det fattar man ju att du gnäller på PK här när du skriver så" och etc andra korkade omskrivningar. 

Nu kan du sitta och Analyser mera ,varför jag skriver på det sättet i följande  och sista stycket:

Sedan när jag tittar på din posthistorik med nicket "Analysera mera" i denna tråden så är det märkligt att du enbart har bara svarat EN styck skribent: Mig..   Skall jag känna mig smickrad av att du är mycket sexuellt attraherad av mig på något sätt, och blir sexuellt tänd  av att enbart försöka gå i polemik med mig på noll bevisning?

Jag får be om ursäkt, du skrev aldrig "PK". Blandade ihop dig med en annan skribent. Däremot är du mycket arg, gnäller och talar om vänsterns påstådda åsiktskonspiration, att det skulle finnas "goda" och "onda" åsikter, etc. DET är hursomhelst typiskt SD-anhängarebeteende...
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 17:03:14 följande:
    Jag får be om ursäkt, du skrev aldrig "PK". Blandade ihop dig med en annan skribent. Däremot är du mycket arg, gnäller och talar om vänsterns påstådda åsiktskonspiration, att det skulle finnas "goda" och "onda" åsikter, etc. DET är hursomhelst typiskt SD-anhängarebeteende...
    Och du ägnar dig åt klistrandet av negativa epitet på din meningsmotståndare, något som är typiskt V-anhängarebeteende. För att använda samma form av argument som du gör.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 17:18:01 följande:

Och du ägnar dig åt klistrandet av negativa epitet på din meningsmotståndare, något som är typiskt V-anhängarebeteende. För att använda samma form av argument som du gör.

Det gör jag inte alls. Dessutom röstar jag inte på Vänsterpartiet. Att du tar åt dig så mycket är dock väldigt talande.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 17:24:17 följande:
    Det gör jag inte alls. Dessutom röstar jag inte på Vänsterpartiet. Att du tar åt dig så mycket är dock väldigt talande.
    Jo, att kalla någon för SD-anhängare är att klistra negativa epitet.

Dessutom försöker du göra samma sak med mig nu, du insinuerar att eftersom jag säger emot dig så visar jag att jag tar åt mig personligen, d.v.s. att det visar vad jag röstar på.

Det är precis sådant som gör att jag suckar över den låga argumentativa nivån, det visar min poäng på ett klart och tydligt sätt. I stället för att komma med sakliga, konkreta argument för sin ståndpunkt, börjas det med ad hominem. Lågt.
  • EnAnonumius
    Analysera mera skrev 2015-08-12 17:03:14 följande:
    Det var ju snällt att bli friskriven från detta med PK... {#emotions_dlg.djavulsk}

Då skall vi se här.

"Däremot är du mycket arg, gnäller och talar om vänsterns påstådda åsiktskonspiration, att det skulle finnas "goda" och "onda" åsikter, etc."

Jaha har jag detta? Citera där jag i klartext sitter och har gjort detta.. 
    Vad har jag hävdat i KLARTEXT, att vänstern skulle "åsiktskonspiration"  och gnällt om något om "goda åsikter" respektive "onda åsikter"? 

Samma rutin igen..
    Det skall vara klartext och ingen "qout mining"  av mitt skriveri, för att anpassa till dina utlåtanden, inläggsnummer skall vara med när du citera mig. Och inga "abstrakta omskrivningar" som; "man ser ju tydligt att det är det du menar" och andra liknade abstrakta omskrivningar.

Så sätt igång kom med bevisningen. Vad har jag påstått detta som du hävdar här..

Det enda du har presenterat är bara subjektiva "analyser" som du försöker presentera som reella fakta och sedan försöker du använda det emot mig om mig som person (individ) bakom datorn, i stället för att bemöta mig i min åsikt vad jag skriver.  

DET är hursomhelst typiskt SD-anhängarebeteende...

Så jag tar liknelsen igen som jag lade i inlägg #168:

"Men det jävla resonemanget så kan man ju hävda att "FDFMGA" BETER SIG som en alkoholist bara för att han säger att han gillar att ta sig ETT glas med alkohol i bland..."

Och Hur beter du dig då?
    Vad har du för ett typiskt beteende?
    Klara du av att sätta dig i ett själv i ett fack med etiketten;
    "Det är typiskt beteende <fyll i grupp/etiketten här>.... som jag har då jag har stort behov av att analysera personer bakom datorn i stället för att bemöta personernas åsikt".   

Du SKALL använda dig av samma mallar och förklaringar om dig  och ditt beteende som du du har använt mot mig. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FDFMGA
    EnAnonumius skrev 2015-08-12 12:45:22 följande:

Nu har jag inte detaljstuderat tråden men det är väl ni ständigt kränkta sverigedemokrater som gormar om rasism och detta efter att Gert inlett med att förklara att plåster numer är rasistiska.

Med vilken rätt har du att sitta och indirekt, men ändå tydligt, anklaga mig för att vara en av alla dessa SD-are? Har du bevis på att jag är en SD-are? Nej det har du inte. 
    Jag har i flertalet trådar även där DU har deltagit sagt att jag inte röstar på SD bara för att jag inte delar deras partiprogram, när det kommer till vissa frågor som är viktiga för mig.
    Men jag röstar inte heller på något av sjuklöverns parti heller.  SvP är ett parti som förtjänar att brinna i helvetet.. 
    Men det är väl viktigare för dig att sitta och anklaga folk för att vara SD-are som inte delar din pk-elitiska åsikter och som inte ser kränkthet/diskriminering/rasism i precis allting...

"Hur går det med dina Rysslandsstudier förresten, tror du fortfarande att Ryssland är ett kommunistiskt land"

Det är mycket märkligt att du kommer ihåg att jag gjorde ett lite fel i ett utlåtande om Ryssland.
    Men du sitter och direkt medvetet struntar i att jag ha i samma tråd, lade in om att jag tog fel. Det skiter du i att komma i håg. Undra varför?
    Sitter du och medvetet och glömmer det att jag sa att erkände mitt misstag ( samma tråd dessutom),  för du skall kunna sitta och försöka komma med icke relevanta kommentarer mot en invid som person, då du inte kan bemöta innehållet i inlägget?  Jag köper inte *(skitsnack) snack om att "det har jag missat".

Jag har i många andra trådar gått ut med min politiska tillhörighet. Jag är en Libertarian. Jag kan lägga in ett förtydligande; Jag är Libertarian med inslag av anarkism.
    Så nu har jag sagt det igen. Skall du sitter och återigen ljuga ihop om att jag är en av SD-arna igen med det smaklösa omogna påhoppet "ni SDare"? 

Eller kan du sitta och vara mogen och vuxen och bemöta innehållet i mitt inlägg och min åsikt, utan att sitta och anklaga folk utan grund, för att tillhöra ena eller andra partiet.

Senast jag hade en diskussion om vem som är sverigedemokrat eller inte så var det någon anonym som skulle rösta SD i nästa val som var upprörd för att jag kallade hen sverigedemokrat.

Men ok, är du inte sverigedemokrat så är du inte.

Fast det tråden är ett exempel på är att lättkränktheten ofta är så fruktansvärt korkad.. Det finns ingen som anser att plåster är rasistiska eller att det finns en rasistisk tanke bakom att hudfärgade plåster har en nyans som stämmer hyfsat väl med min hud, det/den som är norm tar man ofta för givet.

Här i tråden finns det lättkränkta personer som tror att de utpekas som rasister. I den bästa av världar skulle det finnas ett stort plåster som effektivt läker lättkränkthet, då skulle folk ha annat att syssla med än att rota runt i den egna naveln och uppröras över att någon tycker att det borde finnas fler nyanser på hudfärgade plåster.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Embla twopointoh
    FDFMGA skrev 2015-08-12 18:24:59 följande:
    Fast det tråden är ett exempel på är att lättkränktheten ofta är så fruktansvärt korkad.. Det finns ingen som anser att plåster är rasistiska eller att det finns en rasistisk tanke bakom att hudfärgade plåster har en nyans som stämmer hyfsat väl med min hud, det/den som är norm tar man ofta för givet.
    Eh, jo, det är ju flera i tråden som hävdat att det är rasistiskt med "vithetsnormen" m.m.
  • FDFMGA
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 18:38:56 följande:
    Eh, jo, det är ju flera i tråden som hävdat att det är rasistiskt med "vithetsnormen" m.m.
    Är det?

De jag har sett har varit just röster från de lättkränktas förening som ironiserat över att man kan tycka att det är rasistiskt med en färg på hudfärgade plåster. Men jag uppfattar det som den gamla vanliga visan. Ungefär som Gert i ts skriver att en person i en SR-sändning påstår att plåster är rasistiska. Ett utmärkt exempel på att lättkränkta individer rotar runt så mycket i den egna naveln att de inte ens kan begripa vanlig enkel talad svenska.

Själv anser jag att det här är en bagatell, men om någon vill ha fler nyanser på hudfärgade plåster så vore det mig främmande att börja ynka mig och känna mig kränktSkrattande

Kan du ge exempel på personer som anser att sakernas nuvarande tillstånd på plåsterfronten i Sverige är ett exempel på rasism?

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Embla twopointoh
    FDFMGA skrev 2015-08-12 19:08:25 följande:
    Är det?

De jag har sett har varit just röster från de lättkränktas förening som ironiserat över att man kan tycka att det är rasistiskt med en färg på hudfärgade plåster. Men jag uppfattar det som den gamla vanliga visan. Ungefär som Gert i ts skriver att en person i en SR-sändning påstår att plåster är rasistiska. Ett utmärkt exempel på att lättkränkta individer rotar runt så mycket i den egna naveln att de inte ens kan begripa vanlig enkel talad svenska.

Själv anser jag att det här är en bagatell, men om någon vill ha fler nyanser på hudfärgade plåster så vore det mig främmande att börja ynka mig och känna mig kränktSkrattande

Kan du ge exempel på personer som anser att sakernas nuvarande tillstånd på plåsterfronten i Sverige är ett exempel på rasism?
    Jodå. Jag orkar inte sitta och leta genom hela tråden, men här har du ett exempel, inlägg 114:
    Tilja skrev 2015-08-11 21:01:54 följande:
    Jag är mycket intresserad av att höra dina motargument. Hur menar du att detta inte skulle vara rasistiskt?
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!