• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:07:54 följande:
    På nätet? I regel, ja. När de får dessa utbrott skyller de ofta på att det skulle vara "vänsterfolket" som egentligen är känslodrivna, vilket inte stämmer. Stor humor där, alltså...
    Jag har bara sett individer med alla möjliga politiska färger bli frustrerade och få utbrott, vilket jag alltid kopplat till personlighet och inte till politisk hemvist.

Men nu när du säger det, så stämmer det att de jag känner som är mer åt det röda hållet, oftare är passionerade och drivna för det de tror på. Fast å andra sidan har jag diskuterat ytterst på nätet med dem, så hur de är i sin polemik kan jag inte svara på. Och mina personliga erfarenheter har naturligtvis inget statistiskt värde, det är jag medveten om.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:59:22 följande:

Det jag gör, är att ta hans resonemang och applicera det på honom själv. Att påstå att jag med det understryker hans tes är irrationellt.

Det irrationella är att bli såpass provocerad att man vänder kritiken tillbaka. Herregud, släpp litet av din prestige.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 23:03:37 följande:

Jaså jag antyder. Då förstår jag. Vad är det jag själv gör, som jag antyder att vänsteranhängare gör?

Och jag undrar fortfarande över kopplingen mellan "säger mot FDMGA" och "lättkränkt Sverigedemokrat". Bristen på saklighet, logik och rationalitet i detta resonemang är total.

Nu fortsätter du ju bara... Hopplöst, detta.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:17:11 följande:
    Det irrationella är att bli såpass provocerad att man vänder kritiken tillbaka. Herregud, släpp litet av din prestige.
    Vem har sagt att jag blir provocerad? Sitter inte du nu och tolkar in tankar och känslor hos mig som du faktiskt inte har den blekaste aning om?

Jag vänder inte någon kritik tillbaka, jag bara påpekar hur det blir om man applicerar "FDMGA"s logik på "FDMGA" själv. Det är inte att vända tillbaka kritik.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:21:51 följande:
    Nu fortsätter du ju bara... Hopplöst, detta.
    Jag frågar dig vad du menar och ber dig komma med exempel/argument för din ståndpunkt. Jag kan inte läsa dina tankar, och därför måste du förklara för mig hur du tänker.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 23:08:21 följande:

För att vara tillmötesgående så kan jag skriva det igen, trots att det redan finns i ditt inlägg:

Saklighet, logik och fakta får stå tillbaka för subjektiva känslor och upplevelser.

Alltså: Vad är det politiker gör eller säger som skulle antyda ovan nämna grejer? Kallar SD för rasister?
  • Lamoureuse

vem bryr sig om vilket färg plåster ha.

Själv gå jag runt med hello Kitty eller något prinsesse plåster när jag ha skadat mig.

Så onödigt att prata om något sånt när det finns viktigare saker att prata om.

Vi får nog alla skicka tips på frågor de kan lufta upp på radio tror jag.

Vårdnadstvister, äldreomsorg, vården, och kanske skola.

Jag är mörkhyad och bryr mig inte om färgen på plåstret.

• Analysera mera
    EnAnonumius skrev 2015-08-12 23:15:54 följande:

Och vad har du att tillägga i ämnet i sig.. Jag har knappast sett dig diskutera ämnet utan bara ett massivt rövslickande och blint försvar av "FDMGA".

Jag har ingenting emot en utökad mångfald vad avser färg på plåster.
  • EnAnonumius
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:24:55 följande:
    Alltså: Vad är det politiker gör eller säger som skulle antyda ovan nämna grejer? Kallar SD för rasister?
    Det som är märkligt är att du skiter i trådens ämne. Du anser att man skall analysera mera, analyser då mera dig själv och fundera på varför du har större behov av att sitta och hoppa på personerna bakom åsikten och tala om deras beteende, i stället för att hålla topic. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:24:55 följande:
    Det har inget med denna tråd att göra. Jag tänker inte veckla in mig mer i någon OT-diskussion, speciellt inte med någon som tycker att ad hominem är en bra argumentationsmetod.

Därför avslutar jag detta nu.
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!