• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • EnAnonumius
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:27:23 följande:
    Jag har ingenting emot en utökad mångfald vad avser färg på plåster.
    Nej det är det ju ingen som har haft heller oavsett vilken "grupp" folk tillhör.. 

Du kan ju analysera mera dig själv varför du från ditt första inlägget i denna tråden hade mer behov av att sitta och göra ena personpåhoppet efter det andra, och analyser personen bakom åsikten i stället för att hålla dig till ämnet. Du kan ju analysera dig själv med vad ditt syfte var att gå i  denna tråden när du hade för avsikt att skita i att diskutera ämnet.
    Förutom då när man påtalar det då först lägger du liten onliner om det.  Drömmer

Det är inte mer okey att du sysslar med personpåhopp och "analysera personen bakom åsikten" och kommer med den smaklösa utlåtandet om "blev du provocerad" när man säger i från om att du har fel. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Lamoureuse skrev 2015-08-12 23:26:32 följande:
    vem bryr sig om vilket färg plåster ha.
    Själv gå jag runt med hello Kitty eller något prinsesse plåster när jag ha skadat mig.
    Så onödigt att prata om något sånt när det finns viktigare saker att prata om.
    Vi får nog alla skicka tips på frågor de kan lufta upp på radio tror jag.
    Vårdnadstvister, äldreomsorg, vården, och kanske skola.

Jag är mörkhyad och bryr mig inte om färgen på plåstret.
    Håller med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Bammen

Kan vi snälla återgå till ämnet?
    Plåster i Sverige är rasistiska pga sin beigea färg. Cool

Only in Sweden.

• FDFMGA
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:20:33 följande:
    Du vet, om man ställer upp massa kriterier på hur det ena eller andra visar hur människor är, så gäller dessa kriterier även en själv.

Enligt din egen logik är du själv:

-lättkränkt
    -lässvag
    -lägger egna åsikter hos andra
    -Sverigedemokrat

Nej, men titta! Även du klassar in i kategorin "Jag är inte Sverigedemokrat, men..." om man ska applicera din egen logik! Tänka sig, så det kan bli!
    Hur tänker du då?

Min egen sammanfattning av den här tråden är att den inleds av Gert som fått för sig att det påstås att plåster är rasistiska. Därefter trampar de lättkränktas förening in och upprörs över tanken på att folk kräver olika nyanser på hudfärgade plåster.

Att ingen är särskilt upprörd eller krävande innebär att tråden i sig blir en studie i hur sverigedemokrater och "jag är inte sverigedemokrat, men..."-folk debatterar genom att fantisera ihop åsikter hos meningsmotståndare och därefter gå till angrepp mot dessa egenproducerade fantasiprodukter.

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 23:22:06 följande:

Vem har sagt att jag blir provocerad? Sitter inte du nu och tolkar in tankar och känslor hos mig som du faktiskt inte har den blekaste aning om?

Jag vänder inte någon kritik tillbaka, jag bara påpekar hur det blir om man applicerar "FDMGA"s logik på "FDMGA" själv. Det är inte att vända tillbaka kritik.

Jo, då. Frågan är varför du inte kan ta dig till det han påpekar.
  • Analysera mera
    Bammen skrev 2015-08-13 00:03:13 följande:

Kan vi snälla återgå till ämnet?

Plåster i Sverige är rasistiska pga sin beigea färg. 

Only in Sweden.

Rättelse: ... Enligt de kränkta Sverigedemokraterna.
  • Bammen

Jag är lite rödlätt i hyn. Ska jag också börja gnälla över att beige inte är min färg, eller är det bara applicerbart på mörkhyade? 
    Dum fråga, såklart är det så.Drömmer 

• Bammen
    Analysera mera skrev 2015-08-13 00:18:25 följande:
    Rättelse: ... Enligt de kränkta Sverigedemokraterna. smile1.gif
    Vad jag har förstått så är det en mörkhyad som är kränkt över att "hudfärgade" plåster comes in beige? 

Förvånar mig över att inte afrosvenskarna grabbat tag i detta innan. Känns som nåt för dom. 
  • FDFMGA
    Embla twopointoh skrev 2015-08-13 00:13:58 följande:
    Logiskt.
    Det skulle jag inte vilja påstå.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!