• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Analysera mera
    FDFMGA skrev 2015-08-13 13:53:22 följande:

Ja, det är snudd på ofattbart att Gertgänget ställer till ett sånt spektakel för en sådan skitsak.

• Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-13 13:53:22 följande:
    Ja, det är snudd på ofattbart att Gertgänget ställer till ett sånt spektakel för en sådan skitsak.
    Har jag varit på nyheterna? Det har jag missat.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-13 19:57:07 följande:
    Har jag varit på nyheterna? Det har jag missat.
    Det är väl ingen nyhet att sverigedemokrater gnäller, men lyckas man hitta någon som inte gnäller så kan det nog bli en kioskvältare av rang.

Nä, med Gertgänget syftade jag på dina följare här i tråden, alltså de som i likhet med dig upprörs över att apoteket ska börja sälja plåster i fler nyanserSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Gert
    FDFMGA skrev 2015-08-13 20:20:31 följande:
    Det är väl ingen nyhet att sverigedemokrater gnäller, men lyckas man hitta någon som inte gnäller så kan det nog bli en kioskvältare av rang.

Nä, med Gertgänget syftade jag på dina följare här i tråden, alltså de som i likhet med dig upprörs över att apoteket ska börja sälja plåster i fler nyanserSolig
    Jag upprörs inte av det. Däremot upprörs jag över att det finns människor som tycker att ljusa plåster är rasistiska.
    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2015-08-13 20:23:47 följande:
    Jag upprörs inte av det. Däremot upprörs jag över att det finns människor som tycker att ljusa plåster är rasistiska.
    Ja, jag har noterat att du är upprörd.

Kan du inte be någon att hjälpa dig med att lyssna på det radioinslag som fick dig att bli så upprörd att du startade en tråd där du påstår att plåster är rasistiskaSkrattande

Någon i taxin kanske kan hjälpa till. Måhända den där passageraren som är ett bevis på att Fredrik Reinfeldt sjunger samma sånger som Åkesson smile2.gif
  • EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2015-08-13 08:21:57 följande:
    Vad som är korrekt eller inte spelar ingen roll för det här gnällgänget - det primära är att de får gnälla.

Egentligen är det ofattbart att vuxna människor kan uppröras över att apoteket kommer att saluföra hudfärgade plåster i flera nyanser
    Säger den störta gnällspiken av dem alla. Var gör du i tråden själv förutom att gnälla på andra  om att de gnäller?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • FDFMGA
    EnAnonumius skrev 2015-08-13 23:53:06 följande:
    Säger den störta gnällspiken av dem alla. Var gör du i tråden själv förutom att gnälla på andra  om att de gnäller?

Ungefär detsamma som när du förklarade att Ryssland är ett kommunistiskt land.

Skrattar och konstaterar att kunskap är en bristvara i somliga sammanhang.

Och så ansåg du visst att Aftonbladet är vänsterextremistiskt. Har du tänkt på att Aftonbladet förutom att vara en skvallertidning politiskt står ungefär mitt i socialdemokratin och att den som anser att detta är vänsterextremism snarare definierar sig själv politiskt.
  • Oerjan Lax
    FDFMGA skrev 2015-08-13 08:21:57 följande:

Egentligen är det ofattbart att vuxna människor kan uppröras över att apoteket kommer att saluföra hudfärgade plåster i flera nyanser

Hur länge tror du att du får säga detta oemotsagd?

Få in det här nu:

Det finns INGEN i denna tråd som gnäller över "att apoteket kommer att saluföra hudfärgade plåster i flera nyanser".

Ingen.

Therefore, your argument is invalid.
  • K Markatta

Frågan om rasistiska plåster i Sverige har tagits upp i dansk media:

www.svd.se/dansk-utrikesminister-dissar-sverige/om/sverige

Utrikesministern gjorde sedan ett skämtsamt uttalande som tog lite skruv:

"Är ännu en gång glad för att jag inte bor i Sverige..." skrev Danmarks utrikesminister på Facebook och länkade till en artikel om ifrågasatta plåster.

...Men kommentaren är skriven med glimten i ögat, förklarar Kristian Jensen för danska TV2"

En som inte uppskattade skämtet utan blev fruktansvärt kränkt var Per Gahrtons sambo Drude Dahlerup, som är professor i genusvetenskap:

"Dahlerup säger sig ändå vara chockad över uttalandet.

- Han har kanske inte förstått sin nya roll. Han spottar på hela svenska folket när han uttalar sig så här. Det här strider mot diplomatisk etikett mellan länder och utrikeministrar."

• MMM01

Ja och förstår att de skrattar åt svenskarna i Danmark.

Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!