• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • FDFMGA
    Oerjan Lax skrev 2015-08-14 09:04:05 följande:
    Hur länge tror du att du får säga detta oemotsagd?

Få in det här nu:
    Det finns INGEN i denna tråd som gnäller över "att apoteket kommer att saluföra hudfärgade plåster i flera nyanser".
    Ingen.
    Therefore, your argument is invalid.
    Ska man vara riktigt korrekt så är det väl snarare ifrågasättandet av SD-klientelets fattningsförmåga som upprör.

Den här tråden är ett skolexempel på att SD-klanens anhängare inte precis är ordentligt utrustade ovanför axlarna.

Upplägget är det vanliga. Gert har inte förstått ett lättbegripligt radioinslag, men sammanfattar det som att nu är till och med plåster rasistiska och därefter strömmar det övriga SD-klientelet in för att peka finger.

Ynkandet kommer när folk utanför klanen påpekar att Gerts fjärt är missriktad, luktar SD men samtidigt präglas av det vanliga behovet att bygga halmgubbar som klientelet sen kan attackera.

Det var till och med någon SD-aktivist som blev så till sig att hen fantiserade om hur jag skulle bete mig om jag var tvungen att visa för folk med en annan hudfärg att jag bara hade vanliga plåster hemma.

Man kan aldrig bortse från att SD-klientelet dels har en mycket livlig fantasi och dels vägrar acceptera verkligheten som den ärSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Daniel12
    FDFMGA skrev 2015-08-14 10:01:04 följande:
    Ska man vara riktigt korrekt så är det väl snarare ifrågasättandet av SD-klientelets fattningsförmåga som upprör.

Den här tråden är ett skolexempel på att SD-klanens anhängare inte precis är ordentligt utrustade ovanför axlarna.

Upplägget är det vanliga. Gert har inte förstått ett lättbegripligt radioinslag, men sammanfattar det som att nu är till och med plåster rasistiska och därefter strömmar det övriga SD-klientelet in för att peka finger.

Ynkandet kommer när folk utanför klanen påpekar att Gerts fjärt är missriktad, luktar SD men samtidigt präglas av det vanliga behovet att bygga halmgubbar som klientelet sen kan attackera.

Det var till och med någon SD-aktivist som blev så till sig att hen fantiserade om hur jag skulle bete mig om jag var tvungen att visa för folk med en annan hudfärg att jag bara hade vanliga plåster hemma.

Man kan aldrig bortse från att SD-klientelet dels har en mycket livlig fantasi och dels vägrar acceptera verkligheten som den ärSolig
    Vägrar acceptera verkligheten som den är? Det är väl snarare ni som är mästare på verlighetsförnekande. Kommunerna har varken pengar eller resurser att ta hand om alla som kommer hit, bostadsbristen är alarmerande och så börjar man bråka om färgen på plåster.. så typiskt Sverige. Som tur är kommer verkligheten ikapp... det bästa för oss som ser förfallet är att invänta att även ni får se det och uppleva det på nära håll. Sen kan vi börja diskutera "verkligheten".

• Oerjan Lax
    Daniel12 skrev 2015-08-14 10:57:39 följande:

Vägrar acceptera verkligheten som den är? Det är väl snarare ni som är mästare på verlighetsförnekande. Kommunerna har varken pengar eller resurser att ta hand om alla som kommer hit, bostadsbristen är alarmerande och så börjar man bråka om färgen på plåster.. så typiskt Sverige. Som tur är kommer verkligheten ikapp... det bästa för oss som ser förfallet är att invänta att även ni får se det och uppleva det på nära håll. Sen kan vi börja diskutera "verkligheten".

Japp, verklighetsförnekare är de.

Märker du hans aggressiva debatt"teknik" ovan? Han har märkt att det biter på mig, Enanonumius med flera att stämpla oss med en "partitillhörighet", i försök till svartmålning - och detta trots att vi satt ner foten flera gånger! Varför tillåts dessa personliga påhopp?

Nåja, nu var det väl ändå vänstermupparna som ynkat om "vithetsnorm" och "rasistiska plåster" (lol) om rätt ska vara rätt. Det finns det exempel i tråden på. Naturligtvis ska en plåstertillverkare tvingas ta fram alla regnbågens färger - oavsett lönsamhet.
  • FDFMGA
    Daniel12 skrev 2015-08-14 10:57:39 följande:

Ja, det är svårt att förstå varför Gertgänget väsnas så mycket om plåsterutbudet på apoteket.

Men dom har väl inget annat för sig, kan man tänka sig

Tänk att starta en tråd om en sådan struntsak och genast är hela gänget där - man tar sig för pannan, med eller utan plåster på densammaSkrattande
  • lintu
    FDFMGA skrev 2015-08-14 15:16:41 följande:

Ja, det är svårt att förstå varför Gertgänget väsnas så mycket om plåsterutbudet på apoteket.

Tänk att starta en tråd om en sådan struntsak och genast är hela gänget där - man tar sig för pannan, med eller utan plåster på densamma

Nu är det ju dock INTE det du kallar för SD-klientelet som drog upp detta med vilken nyans vi saluför plåster i. Och sedan är du knappast rätt person att komma farandes med att Gert-gänget inte har annat för sig än att hänga i dessa trådar, särskilt när även du själv är i de flesta. Käbbel, käbbel....
  • Bammen
    lintu skrev 2015-08-14 21:48:27 följande:
    Nu är det ju dock INTE det du kallar för SD-klientelet som drog upp detta med vilken nyans vi saluför plåster i. Och sedan är du knappast rätt person att komma farandes med att Gert-gänget inte har annat för sig än att hänga i dessa trådar, särskilt när även du själv är i de flesta. Käbbel, käbbel....
  • Bammen
    FDFMGA skrev 2015-08-14 15:16:41 följande:

Tänk att starta en tråd om en sådan struntsak och genast är hela gänget där - man tar sig för pannan, med eller utan plåster på densammaSkrattande
    Du är ju som en piraya. 
    Förnekar du veckans berikning?

3 döda. 
  • FDFMGA
    Bammen skrev 2015-08-14 22:17:12 följande:
    Du är ju som en piraya. 
    Förnekar du veckans berikning?

3 döda. 
    Berikning? Det trodde jag var klanspråk för våldtäkt på kvinnor utförda av invandrare.

Menar du alltså att SD-klanen ser införandet av fler plåster i olikfärgade nyanser på apoteket som en berikning. 

Tja, kanske det, åtminstone i viss mån, att utbudet blir lite större är väl en slags berikning, men ta det för vad det är. Några fler plåster på apoteken betyder inte mycket.

Piraya är jag däremot inte bekant med, på svenska står det för en sydamerikansk fisk.

Vad betyder det på SD-klanspråk?
  • FDFMGA
    lintu skrev 2015-08-14 21:48:27 följande:
    Tja, såvitt jag kan se var det Gert som startade tråden.

Och han är väl så mycket SD som man kan bli. Jag menar, han hittar ju bevis i sin taxi hela tiden. Nu senast om att Fredrik Reinfeldt sjungit hyllningssången till mordet på Olof Palme.

Ja, och sen har han ju lyssnat på radio och kommit fram till att plåster anses rasistiska numer. Han kanske hörde inslaget i taxin - och då är det ju bevisatSolig
  • Bammen

Veckans berikning= 3 döda människor. 

Älska Sverige. eller hur var det nu?

Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!