• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 22:22:59 följande:
    Det du vägrar se är att det i väldigt många fall är sverigedemokrater som står för den låga debattstilen. Du verkar snarare ta dem i försvar, varför gör du det?
    Det här skrev jag tidigare i tråden:

"Jag är bedrövad över den otroligt låga argumentativa nivån som genomsyrar debatten i Sverige idag, inkluderat hos våra riksdagspolitiker och media. Saklighet, logik och fakta får stå tillbaka för subjektiva känslor och upplevelser."

När jag skriver "Sverige", "våra riksdagspolitiker", "media", exkluderar jag verkligen inte Sverigedemokrater från den låga nivån, det snarare inkluderar dem i den.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 22:35:06 följande:
    Inlägget ovan perfekt bevis på de känsloutbrott sverigedemokrater ofta får.
    Jaså, är det bara Sverigedemokrater som blir frustrerade och får utbrott? Där ser man.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:20:33 följande:

Du vet, om man ställer upp massa kriterier på hur det ena eller andra visar hur människor är, så gäller dessa kriterier även en själv.

Enligt din egen logik är du själv:

-lättkränkt

-lässvag

-lägger egna åsikter hos andra

-Sverigedemokrat

Nej, men titta! Även du klassar in i kategorin "Jag är inte Sverigedemokrat, men..." om man ska applicera din egen logik! Tänka sig, så det kan bli!

Men, du understryker ju bara hans tes...
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:34:47 följande:

Har jag vägrat att se det, det visste jag inte? Påstår jag någonstans att den låga nivån bara kommer från ett håll?

Du antyder att vänster-anhängare sysslar med det du egentligen själv gör. Kan inte annat än hålla med FDFMGA när han menar att "inte sverigedemokrat, men..."-personerna är snudd på ännu mer lättkränkta än genuina sverigedemokrater.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 22:46:00 följande:
    Men, du understryker ju bara hans tes...
    Det jag gör, är att ta hans resonemang och applicera det på honom själv. Att påstå att jag med det understryker hans tes är irrationellt.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:39:21 följande:

Det här skrev jag tidigare i tråden:

"Jag är bedrövad över den otroligt låga argumentativa nivån som genomsyrar debatten i Sverige idag, inkluderat hos våra riksdagspolitiker och media. Saklighet, logik och fakta får stå tillbaka för subjektiva känslor och upplevelser."

När jag skriver "Sverige", "våra riksdagspolitiker", "media", exkluderar jag verkligen inte Sverigedemokrater från den låga nivån, det snarare inkluderar dem i den.

OK, kan du specificera litet exakt vad du menar med en "otroligt låg, argumentativ nivå"?
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 22:55:57 följande:
    Du antyder att vänster-anhängare sysslar med det du egentligen själv gör. Kan inte annat än hålla med FDFMGA när han menar att "inte sverigedemokrat, men..."-personerna är snudd på ännu mer lättkränkta än genuina sverigedemokrater.
    Jaså jag antyder. Då förstår jag. Vad är det jag själv gör, som jag antyder att vänsteranhängare gör?

Och jag undrar fortfarande över kopplingen mellan "säger mot FDMGA" och "lättkränkt Sverigedemokrat". Bristen på saklighet, logik och rationalitet i detta resonemang är total.
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:00:57 följande:
    OK, kan du specificera litet exakt vad du menar med en "otroligt låg, argumentativ nivå"?
    Jag har redan specificerat det i just det citatet.
  • Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 22:40:41 följande:

Jaså, är det bara Sverigedemokrater som blir frustrerade och får utbrott? Där ser man.

På nätet? I regel, ja. När de får dessa utbrott skyller de ofta på att det skulle vara "vänsterfolket" som egentligen är känslodrivna, vilket inte stämmer. Stor humor där, alltså...
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 23:00:57 följande:
    För att vara tillmötesgående så kan jag skriva det igen, trots att det redan finns i ditt inlägg:

Saklighet, logik och fakta får stå tillbaka för subjektiva känslor och upplevelser.
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!