• Gert

Nu är plåster rasistiska!

Svenska plåster är för ljusa och anklagas idag för rasism i ett inslag i statliga Sveriges Radio. Det är en vänsterpartist (go figure) som anklagar plåster för att vara rasistiska.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6228751

tinyurl.com/oq2vuww

Give ´em Hell!
  • Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!
  • FDFMGA
    Oerjan Lax skrev 2015-08-12 20:29:21 följande:
    Nej nej... För vänstermupparna gäller det att kunna skylla allt på "white privilege", även där den inte finns! Osynliga spöken skall jagas!
    Själv köper jag bara genomskinliga vattentäta plåster. Funkar utmärkt oavsett hudfärg.
    Hemma hos FDFMGA blir det pinsamt om hen har en gäst av annan hudfärg än vit, som råkar skära eller skada sig
    -"Eh... Vi har... bara hud... Öhm.... Beige *host* vet du, vi HAR tyvärr inga plåster hemma... "
    smile2.gif
    Men du är ju så kränkt att du är förblindad av kränkthet.

Och precis som alla andra av din sort måste du då lägga in åsikter hos andra som de inte har gett uttryck för. På något sätt sverigedemokrater och sådana som inte är sverigedemokrater men i ett nötskal. Jag skulle kunna skriva hur vi har det på plåsterfronten hemma hur många gånger som helst, men har man gått vilse i det egna navelluddet så hjälper inte det, du är ju för kränkt för att kunna läsa innantillsmile2.gif

Det är nästan som ni icke sverigedemokrater, men... är om möjligt ännu mer lättkränkta än sverigedemokrater som vågar stå för att de är sverigedemokrater.

Och du - inget i inboxen den här gången, tackSolig

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    DVQ skrev 2015-08-12 20:44:07 följande:
    Jag förstår att det måste vara hemskt att tänka sig plåster i olika nyanser. 

Hur gör vi nu? Att det behövs en terapigrupp är ju självklart efter att ha läst den här tråden. Men bör vi sikta högre? Starta ett 90-konto och hålla en insamling?

Kanske rent av en gala på tv4 för dem som vill fortsätta kalla beiga plåster för hudfärgade utan att någonsin behöva höra någon annan åsikt om det. 
    För ett så behjärtansvårt ändamål är nog även de romska tiggarna är beredda att avstå en liten skärv till plåster på såren till sverigedemokrater som kränkts in i märgen av tanken på hudfärgade plåster i olika nyanser.

Plåster på såren är ju bara bildligt talat - och naturligtvis inte i annan färg än den som sverigedemokraten står ut med, inte ens som metafor.

Inget lidande kan ju vara värre än detta
  • Oerjan Lax

Jag är 100% ärlig när jag säger att jag har ingen aning om vad du pratar om. Och jag orkar inte sätta mig in i det heller. Så du behöver inte svara mig, FDFMGA.

• EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2015-08-12 18:24:59 följande:
    Senast jag hade en diskussion om vem som är sverigedemokrat eller inte så var det någon anonym som skulle rösta SD i nästa val som var upprörd för att jag kallade hen sverigedemokrat.

Men ok, är du inte sverigedemokrat så är du inte.
    Jaha OCH? Vad har det med mig att göra?  Vad du sitter och diskutera i andra trådar med andra i den tråden.
    Det ger dig ingen rätt att sitta och tillskriva mig en politisk åskådning jag inte har ändå.
    Du bara satt och tog för givet att jag var SverigeDemokrat.. 

Fundera du på vad jag skrev i inlägg #127 i stället.  Du har ju för fan inte svarat på de frågorna jag ställde där.. Det var tydligen viktigare att sitta och spekulera i migf som person bakom datorn tillskriva mig politiska åskådningar jag inte hade och Sedan helt utan grund ställa frågor kring ett utlåtande jag hade i en annan tråd, ett utlåtande som jag dementerad i samma tråd med dessutom.
    FDFMGA skrev 2015-08-12 18:24:59 följande:
    Fast det tråden är ett exempel på är att lättkränktheten ofta är så fruktansvärt korkad.. Det finns ingen som anser att plåster är rasistiska eller att det finns en rasistisk tanke bakom att hudfärgade plåster har en nyans som stämmer hyfsat väl med min hud, det/den som är norm tar man ofta för givet.

Här i tråden finns det lättkränkta personer som tror att de utpekas som rasister. I den bästa av världar skulle det finnas ett stort plåster som effektivt läker lättkränkthet, då skulle folk ha annat att syssla med än att rota runt i den egna naveln och uppröras över att någon tycker att det borde finnas fler nyanser på hudfärgade plåster.
    Jasså du har fortfarande inget svar att komma med på min frågor jag ställde till dig från början #127? 

Men jag kan säga så här...

Ja och  bega plåster passar inte på mitt skinn "ens som hyffsat", dessutom så skiljer ju sig de beiga plåstren i nyanser beroende på fabrikat med, ingen av dem stämmer ju "hyffsat" med mitt skinn ändå.
    Vilken jäkla norm skall jag skylla på? Då jag inte är "brun" i huden, men inte ens har närliggande hudton med de olika nyanser av beiga som finns på plåstren?

I stället för att gnälla om någon vithetsnorm så kan man ju i stället lägga som förslag till apoteket att de skippar de begia plåstren helt och inte skaffar in "olika nyanser av bruna/begia/etc "hudfärger" på plåstren, och enbart satsar på transparenta plåster för vuxna och behåller barnplåstren som de är. Problemet löst, om det nu var ens ett problem från början. Att ingen har tänkt på det, i synnerhet de som vill "lyfta detta med "normer"och/eller Apotekspersonalen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    FDFMGA skrev 2015-08-12 20:44:33 följande:
    Men du är ju så kränkt att du är förblindad av kränkthet.

Och precis som alla andra av din sort måste du då lägga in åsikter hos andra som de inte har gett uttryck för. På något sätt sverigedemokrater och sådana som inte är sverigedemokrater men i ett nötskal. Jag skulle kunna skriva hur vi har det på plåsterfronten hemma hur många gånger som helst, men har man gått vilse i det egna navelluddet så hjälper inte det, du är ju för kränkt för att kunna läsa innantillsmile2.gif

Det är nästan som ni icke sverigedemokrater, men... är om möjligt ännu mer lättkränkta än sverigedemokrater som vågar stå för att de är sverigedemokrater.

Och du - inget i inboxen den här gången, tackSolig

Då kan du räkna in dig själv i den gruppen av folk som lägger åsikter hos andra.
    Du har ju den fula ovana att sätta dig ned och diskutera personerna bakom åsikten i stället och påmåla dem olika politiska tillhörigheter utan att ta reda på om det stämmer med verkligheten först,. Utan bara sitter och "tar för givet" att det är på ett visst sätt baserat efter hur man diskutera enligt dinba egbna satta mallar.
    Du gjorde det så jäkla övertydligt i inlägg #150. 

För att inte säga om din kokade förklaring du hade till mig om det hela i inlägg #176..
    Så lägg ned med att kasta sten i glashuset.  Du är inte bättre än dem du sitter och anklagar..

• FDFMGA
    Oerjan Lax skrev 2015-08-12 20:56:34 följande:
    Jag är 100% ärlig när jag säger att jag har ingen aning om vad du pratar om. Och jag orkar inte sätta mig in i det heller. Så du behöver inte svara mig, FDFMGA.
    Varför skriver du då, det är samma visa med alla lättkränkta. Typ, jag vill inte svara dig men  jag måste få svassa omkring och kokettera med min kränkthet ändå och då blir det någon variant på jag tänker inte svara dig eller du behöver inte svara mig.

Om man ska vara helt ärlig så har jag i nästan varje inlägg i den här tråden skrivit hur jag själv ser på det där med olikfärgade plåster. Om du är för kränkt för att kunna ta till dig detta kan du förslagsvis be någon mindre lättkränkt person att hjälpa dig med tolkningen av inläggen här i tråden eller också behålla dina fantasier för dig själv.

Notera att det är ett råd i all välmening, egentligen gillar jag att sverigedemokraten inte kan läsa den enklaste text och förstå den, en av mina teser är att SD skulle kunna byta namn till De Lättkränktas Riksförbund alternativt DE Lässvagas Förening.

Ja, jag vet - du är inte sverigedemokrat - men jag anser att "Jag är inte sverigedemokrat, men" är minst lika lättkränkta och lässvaga som de som har kommit ut ur garderoben.
  • Embla twopointoh
    FDFMGA skrev 2015-08-12 21:28:38 följande:
    Varför skriver du då, det är samma visa med alla lättkränkta. Typ, jag vill inte svara dig men  jag måste få svassa omkring och kokettera med min kränkthet ändå och då blir det någon variant på jag tänker inte svara dig eller du behöver inte svara mig.

Om man ska vara helt ärlig så har jag i nästan varje inlägg i den här tråden skrivit hur jag själv ser på det där med olikfärgade plåster. Om du är för kränkt för att kunna ta till dig detta kan du förslagsvis be någon mindre lättkränkt person att hjälpa dig med tolkningen av inläggen här i tråden eller också behålla dina fantasier för dig själv.

Notera att det är ett råd i all välmening, egentligen gillar jag att sverigedemokraten inte kan läsa den enklaste text och förstå den, en av mina teser är att SD skulle kunna byta namn till De Lättkränktas Riksförbund alternativt DE Lässvagas Förening.

Ja, jag vet - du är inte sverigedemokrat - men jag anser att "Jag är inte sverigedemokrat, men" är minst lika lättkränkta och lässvaga som de som har kommit ut ur garderoben.
    Du vet, om man ställer upp massa kriterier på hur det ena eller andra visar hur människor är, så gäller dessa kriterier även en själv.

Enligt din egen logik är du själv:

-lättkränkt
    -lässvag
    -lägger egna åsikter hos andra
    -Sverigedemokrat

Nej, men titta! Även du klassar in i kategorin "Jag är inte Sverigedemokrat, men..." om man ska applicera din egen logik! Tänka sig, så det kan bli!

• Analysera mera
    Embla twopointoh skrev 2015-08-12 17:40:39 följande:

Jo, att kalla någon för SD-anhängare är att klistra negativa epitet.

Dessutom försöker du göra samma sak med mig nu, du insinuerar att eftersom jag säger emot dig så visar jag att jag tar åt mig personligen, d.v.s. att det visar vad jag röstar på.

Det är precis sådant som gör att jag suckar över den låga argumentativa nivån, det visar min poäng på ett klart och tydligt sätt. I stället för att komma med sakliga, konkreta argument för sin ståndpunkt, börjas det med ad hominem. Lågt.

Det du vägrar se är att det i väldigt många fall är sverigedemokrater som står för den låga debattstilen. Du verkar snarare ta dem i försvar, varför gör du det?
  • Embla twopointoh
    Analysera mera skrev 2015-08-12 22:22:59 följande:
    Det du vägrar se är att det i väldigt många fall är sverigedemokrater som står för den låga debattstilen. Du verkar snarare ta dem i försvar, varför gör du det?
    Har jag vägrat att se det, det visste jag inte? Påstår jag någonstans att den låga nivån bara kommer från ett håll?
  • Analysera mera
    Oerjan Lax skrev 2015-08-12 20:22:36 följande:

[quote=75630828][quote-nick]FDFMGA skrev 2015-08-12 19:08:25 följande:

Själv anser jag att det här är en bagatell, men om någon vill ha fler nyanser på hudfärgade plåster så vore det mig främmande att börja ynka mig och känna mig kränkt. [/quote]

...

Men sluta nu, bara sluta! DET FINNS INGEN som börjat ynka eller känna sig kränkt pga att någon eventuell person vill ha fler färger på plåster!

Och det VET du bannemig väl! Sluta ljug!

Gud hjälpe mig alltså! Alla vet att det är en ickefråga, en fullständigt löjlig ickefråga![/quote]

Inlägget ovan perfekt bevis på de känsloutbrott sverigedemokrater ofta får.
Svar på tråden Nu är plåster rasistiska!