FDFMGA skrev 2015-08-12 18:24:59 följande:
Senast jag hade en diskussion om vem som är sverigedemokrat eller inte så var det någon anonym som skulle rösta SD i nästa val som var upprörd för att jag kallade hen sverigedemokrat.
Men ok, är du inte sverigedemokrat så är du inte.
Jaha OCH? Vad har det med mig att göra? Vad du sitter och diskutera i andra trådar med andra i den tråden.
Det ger dig ingen rätt att sitta och tillskriva mig en politisk åskådning jag inte har ändå.
Du bara satt och tog för givet att jag var SverigeDemokrat..
Fundera du på vad jag skrev i inlägg #127 i stället. Du har ju för fan inte svarat på de frågorna jag ställde där.. Det var tydligen viktigare att sitta och spekulera i migf som person bakom datorn tillskriva mig politiska åskådningar jag inte hade och Sedan helt utan grund ställa frågor kring ett utlåtande jag hade i en annan tråd, ett utlåtande som jag dementerad i samma tråd med dessutom.
FDFMGA skrev 2015-08-12 18:24:59 följande:
Fast det tråden är ett exempel på är att lättkränktheten ofta är så fruktansvärt korkad.. Det finns ingen som anser att plåster är rasistiska eller att det finns en rasistisk tanke bakom att hudfärgade plåster har en nyans som stämmer hyfsat väl med min hud, det/den som är norm tar man ofta för givet.
Här i tråden finns det lättkränkta personer som tror att de utpekas som rasister. I den bästa av världar skulle det finnas ett stort plåster som effektivt läker lättkränkthet, då skulle folk ha annat att syssla med än att rota runt i den egna naveln och uppröras över att någon tycker att det borde finnas fler nyanser på hudfärgade plåster.
Jasså du har fortfarande inget svar att komma med på min frågor jag ställde till dig från början #127?
Men jag kan säga så här...
Ja och bega plåster passar inte på mitt skinn "ens som hyffsat", dessutom så skiljer ju sig de beiga plåstren i nyanser beroende på fabrikat med, ingen av dem stämmer ju "hyffsat" med mitt skinn ändå.
Vilken jäkla norm skall jag skylla på? Då jag inte är "brun" i huden, men inte ens har närliggande hudton med de olika nyanser av beiga som finns på plåstren?
I stället för att gnälla om någon vithetsnorm så kan man ju i stället lägga som förslag till apoteket att de skippar de begia plåstren helt och inte skaffar in "olika nyanser av bruna/begia/etc "hudfärger" på plåstren, och enbart satsar på
transparenta plåster för vuxna och behåller barnplåstren som de är. Problemet löst, om det nu var ens ett problem från början. Att ingen har tänkt på det, i synnerhet de som vill "lyfta detta med "normer"och/eller Apotekspersonalen.