• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Norrlandstjejen
    Lilla Luna skrev 2015-09-17 21:24:50 följande:

Åh, jag har noll koll på äl och BIM... i våras försvann mensen 3mån och jag trodde på pluss, dock inget vi pratat om då. Hade inte ätit piller på flera månader så... lite besviken.

Nu har vi kört oskyddat sen slutet på juli. Ingen mens. Ibland får jag som mensvärkskänningar, vilket jag även fick i våras. Vågar inte ta test än. Drar på det. Vill inte bli besviken igen..

Första barnet. Vi vill inte planera utan mer att det bara sker. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. Såklart!

Spännande att följa er alla och jag håller verkligen tummarna för alla er.

Men ååå vad spännande. Klart du måste testa :)! 
  • Norrlandstjejen
    misslina skrev 2015-09-18 04:46:32 följande:

Hej!

En fråga... Hade äl förra veckan. Och tempen har gått stadigt uppåt, legat på 36.8 flera dagar och igår 37.0. Men så idag är den nere på 36.7 helt plötsligt. Men har inte bim förrän nösta fredag.
    Kommer mensen tidigt... Eller kan tempen bete sig så där?
    Min bas temp är mellan 36.4 och 36.6

Vad tror ni?

Jajemen den kan göra så. Speciellt om det är en implantationsdipp: alltså att ägget fäster...låter ju inte osannolikt om du ska ha mens om en vecka :). Gud så spännande!
  • Karo1234

Hej hoppar in här är en 30 årig tjej med 2 barn 10 och 7 år och nu blev sugna på en "sladdis" ????

Bim 23/9

• misslina
    Norrlandstjejen skrev 2015-09-18 05:34:10 följande:
    Jajemen den kan göra så. Speciellt om det är en implantationsdipp: alltså att ägget fäster...låter ju inte osannolikt om du ska ha mens om en vecka :). Gud så spännande!
    Jaha!! :)

Tack för ditt svar! Då hoppas vi på det!
    Spännande att se vad tempen är i morgon :)

Hur går det för dig?
  • Novembersmile

Har du kollat så du inte har PCO? Då får man ingen mens och ägglossning uteblir! Jag har det och har fått lite hjälp på traven för att bli gravid! Hormonstimulans i form av piller. Vill inte skrämma upp dig men PCO är väldigt vanligt! :)

Lilla Luna skrev 2015-09-17 21:24:50 följande:

Åh, jag har noll koll på äl och BIM... i våras försvann mensen 3mån och jag trodde på pluss, dock inget vi pratat om då. Hade inte ätit piller på flera månader så... lite besviken.

Nu har vi kört oskyddat sen slutet på juli. Ingen mens. Ibland får jag som mensvärkskänningar, vilket jag även fick i våras. Vågar inte ta test än. Drar på det. Vill inte bli besviken igen..

Första barnet. Vi vill inte planera utan mer att det bara sker. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. Såklart!

Spännande att följa er alla och jag håller verkligen tummarna för alla er.

BF 2016-05-14
  • Lilla Luna
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:05:27 följande:

Har du kollat så du inte har PCO? Då får man ingen mens och ägglossning uteblir! Jag har det och har fått lite hjälp på traven för att bli gravid! Hormonstimulans i form av piller. Vill inte skrämma upp dig men PCO är väldigt vanligt! :)

Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.
  • Novembersmile

Ja men händer inget så ring Gyn! Jag har haft mens väldigt oregelbundet sen jag var 17. Åt p piller och då blev den regelbunden och sen när jag slutade med dem då kom det ingen mer mens. Det var så jag upptäckte att nåt var fel! Fick pergotime och primolut nor utskrivet och blev gravid på andra kuren. Nu väntar jag nr 2 och det tog sig oxå på andra kuren! :)

Håller tummarna!

.

Lilla Luna skrev 2015-09-18 07:12:32 följande:

Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.

BF 2016-05-14
  • moasam

Jag har antagligen pco. Ska till läkare 6 oktober. Försökte i ett och halvt år att få barn med mitt ex. Min pojkvän nu har jag nyss träffat egentligen men allt känns så bra. Vi känner redan att vi vill leva resten av livet tsm så han sa att jag borde gå till läkaren nu så vi får reda på om det går på naturlig väg eller om vi behöver få hjälp. Sålänge kör vi oskyddat och får se hur det blir. :)

Jag har haft mensvärk och mått illa i flera dagar samt är sååå trött. Men jag har mens så ofta (bara två veckor mellan varje gång) så jag tror att det kan vara mens på gång och att jag är trött pga järnbrist. Men får hem graviditetstest idag tror jag så jag ska nog testa imorgonbitti (som borde vara bim-1) och se. :) förlåt för ett morgontrött och rörigt inlägg haha.

• moasam

Har fått som sura uppstötningar också, samt är dålig i magen. Kan det vara tecken eller är jag bara dålig? Ursäkta för äcklig info.

• miamarina84
    moasam skrev 2015-09-18 07:56:11 följande:

Jag har antagligen pco. Ska till läkare 6 oktober. Försökte i ett och halvt år att få barn med mitt ex. Min pojkvän nu har jag nyss träffat egentligen men allt känns så bra. Vi känner redan att vi vill leva resten av livet tsm så han sa att jag borde gå till läkaren nu så vi får reda på om det går på naturlig väg eller om vi behöver få hjälp. Sålänge kör vi oskyddat och får se hur det blir. :)

Jag har haft mensvärk och mått illa i flera dagar samt är sååå trött. Men jag har mens så ofta (bara två veckor mellan varje gång) så jag tror att det kan vara mens på gång och att jag är trött pga järnbrist. Men får hem graviditetstest idag tror jag så jag ska nog testa imorgonbitti (som borde vara bim-1) och se. :) förlåt för ett morgontrött och rörigt inlägg haha.

Härligt för er att ni trivs så bra ihop så fort :) varför tror du att du har pco?
Svar på tråden BIM September