• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • milja87

Jag hade äl för ca 6 dagar sedan och Bim borde då alltså va den 26/9, lördag nästa vecka.

Min bröst ömmar liite sedan igår och jag har ganska mycket flytningar.

Bröst som ömmar av sig själv har jag aldrig haft tidigare ????

Jag började gråta igår av en ganska löjlig diskussion med min sambo.

Annars har jag inga tecken på varken det ena eller det andra. Hatar att bara "vänta och se" Tålamod är nått jag föddes utan

Fler med Bim nästa vecka?

• Novembersmile
    Lilla Luna skrev 2015-09-18 12:03:14 följande:
    Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:39:24 följande:

Ja men händer inget så ring Gyn! Jag har haft mens väldigt oregelbundet sen jag var 17. Åt p piller och då blev den regelbunden och sen när jag slutade med dem då kom det ingen mer mens. Det var så jag upptäckte att nåt var fel! Fick pergotime och primolut nor utskrivet och blev gravid på andra kuren. Nu väntar jag nr 2 och det tog sig oxå på andra kuren! :)

Håller tummarna!

.

Åh, nu blev jag lite orolig. Får kontakta gyn. Vi vill liksom bli gravida nu inom de närmsta månaderna. Drömmer om en sommarbebis. ?

Det var inte meningen att skrämma dig. Men kan vara bra att kolla så att du får hjälp om du inte ägglossar själv. 
    BF 2016-05-14
  • HCS
    milja87 skrev 2015-09-18 14:42:31 följande:

Jag hade äl för ca 6 dagar sedan och Bim borde då alltså va den 26/9, lördag nästa vecka.

Min bröst ömmar liite sedan igår och jag har ganska mycket flytningar.

Bröst som ömmar av sig själv har jag aldrig haft tidigare ????

Jag började gråta igår av en ganska löjlig diskussion med min sambo.

Annars har jag inga tecken på varken det ena eller det andra. Hatar att bara "vänta och se" Tålamod är nått jag föddes utan

Fler med Bim nästa vecka?

Hade också äl för ungefär 6 dagar sen. Har bim 24/9. Äl+12 Seeeg väntan nu!
  • Lilla Luna

Ska våga mig på ett test framöver så får jag ta ställning om det är negativt. Blir nog ett besök hos gyn då och kolla hur läget är. Är rädd att det ska ta flera månader i "onödan" liksom. Sen kan det ju ta flera månader och även år ändå innan det tar. :)

Novembersmile skrev 2015-09-18 14:53:54 följande:

Det var inte meningen att skrämma dig. Men kan vara bra att kolla så att du får hjälp om du inte ägglossar själv. 

• HCS
    Lilla Luna skrev 2015-09-18 15:16:58 följande:

Vad har ni för tips på prisvärda test? Köpa i butik eller beställa?

Cb är det klart bästa. Digitala om man orkar vänta till bim/äl+12-13 iaf. Har plussat med cb plus på äl+9 svagt, men de kan också ge svaga spökstreck som man kan misstolka. Jag gillar trots allt dom bäst. 

Testlagret rekommenderar jag inte! De ger typ alltid svaga spökstreck, även graviditetskollen.

Rfsu röda stickor tycker jag är de bästa stickorna om man vill ha det.

Apotekets och Apotek hjärtats visar tidigt, tycker även dom är bra. Även om de kan ge en riktigt svag grå skugga ibland vid negativt.  Prisvärda!
  • skatergirl81
    Lilla Luna skrev 2015-09-17 21:24:50 följande:

Åh, jag har noll koll på äl och BIM... i våras försvann mensen 3mån och jag trodde på pluss, dock inget vi pratat om då. Hade inte ätit piller på flera månader så... lite besviken.

Nu har vi kört oskyddat sen slutet på juli. Ingen mens. Ibland får jag som mensvärkskänningar, vilket jag även fick i våras. Vågar inte ta test än. Drar på det. Vill inte bli besviken igen..

Första barnet. Vi vill inte planera utan mer att det bara sker. Men jag kan inte låta bli att tänka på det. Såklart!

Spännande att följa er alla och jag håller verkligen tummarna för alla er.

Du borde kolla upp varför du inte har mens. Tror inte man kan bli gravid om man inte har mens, du har förmodligen ingen ägglossning, men det är lätt att få hjälp med! I all välmening, så du inte hoppas och försöker förgäves
  • Norrlandstjejen
    Moneal skrev 2015-09-18 17:45:53 följande:

Nu då? vad tror ni?

Tagit nu precis :)

Ser nåt streck absolut!!! Spännande!
  • mammath
    Moneal skrev 2015-09-18 17:45:53 följande:

Nu då? vad tror ni?

Tagit nu precis :)

Ser streck!! När har du Bim?
Svar på tråden BIM September