• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • moasam

Jag har varit hos läkare förut och hon misstänkte pco. Jag skulle dock gå ner i vikt först för att se om ägglossning kom igång då. Det var för ett år sen nu har jag gått ner tio kilo och under året har jag även brutit med mitt ex (samma veva som jag började gå till läkare för utredning) och sen hittat mitt livs kärlek???? så har inte varit läge att gå till läkaren förrän nu för att få fastställt varför jag inte har blivit gravid.

• Moneal
    Karo1234 skrev 2015-09-18 05:48:44 följande:

Hej hoppar in här är en 30 årig tjej med 2 barn 10 och 7 år och nu blev sugna på en "sladdis" ????

Bim 23/9

Välkommen :)

snart bim! spännande!!
  • Moneal
    Allitdjag skrev 2015-09-18 10:32:05 följande:

BIM 19/9. Nervöst !

Åh så spännande :) :) vad tror du själv? känner du dig gravid? :)
  • Allitdjag

Hade väldigt mycket halsbränna förra veckan. Mår illa väldigt mycket. Vågar knappt känna symtom om rädsla för besvikelse. Blankt på testet i onsdes. Brukar få en uppsvälld mage vid mens men den syns inte än. Håller tummarna men vågar inte hoppas för mycket.

Moneal skrev 2015-09-18 10:51:34 följande:

Åh så spännande :) :) vad tror du själv? känner du dig gravid? :)

• Moneal
    Allitdjag skrev 2015-09-18 10:59:13 följande:

Hade väldigt mycket halsbränna förra veckan. Mår illa väldigt mycket. Vågar knappt känna symtom om rädsla för besvikelse. Blankt på testet i onsdes. Brukar få en uppsvälld mage vid mens men den syns inte än. Håller tummarna men vågar inte hoppas för mycket.

okej :)

Lycka till :)
  • Karo1234

Tack! Känns konstigt med denna väntan då mina andra barn "bara kom till " ???? detta är vårat första försök kopparspiral en yog ja ut 3/9 så nu håller vi tummarna ? har molvärk och är trött annars inget konstigt ????

• Lilla Luna
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:05:27 följande:

Har du kollat så du inte har PCO? Då får man ingen mens och ägglossning uteblir! Jag har det och har fått lite hjälp på traven för att bli gravid! Hormonstimulans i form av piller. Vill inte skrämma upp dig men PCO är väldigt vanligt! :)

Aldrig hört om faktiskt. Var på UMO i våras och tog test. De sa att det blir sådär ibland. Ingen mer info om det... innan jag började med p-piller hade jag en väldigt oregelbunden mens. Sen då jag slutade med piller så hade jag mens första månaderna sen försvann den. Fattar inget.

Hoppas på att jag är gravid så jag kan skylla min viktökning på det, hahah! Och att jag äter så mycket.
    Novembersmile skrev 2015-09-18 07:39:24 följande:

Ja men händer inget så ring Gyn! Jag har haft mens väldigt oregelbundet sen jag var 17. Åt p piller och då blev den regelbunden och sen när jag slutade med dem då kom det ingen mer mens. Det var så jag upptäckte att nåt var fel! Fick pergotime och primolut nor utskrivet och blev gravid på andra kuren. Nu väntar jag nr 2 och det tog sig oxå på andra kuren! :)

Håller tummarna!

.

Åh, nu blev jag lite orolig. Får kontakta gyn. Vi vill liksom bli gravida nu inom de närmsta månaderna. Drömmer om en sommarbebis. ?
  • babytjejen

Drygt en vecka till bim...vägrar lyssna till kroppen eller huvudet då båda lurat mig förut. Försöker att bara vänta o se o inte leta massa symptom..hoppas dock att veckan går fort så jag vet om vi måste på det igen eller inte...tror dock på att det inte händer denna månad..vore som sagt för bra för att vara sant att kunna berätta det för föräldrarna ansikte mot ansikte när dom kommer om några veckor...

Svar på tråden BIM September