• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • misslina

Ni som gjort flera försök... Visst är det konstigt att det inte tar...

Jag har som svårt att förstå och acceptera... Man skulle vilja veta varför det inte tog...

Dessa tankar flödar mycket i mitt huvud... Ich vad kan vi göra annorlunda nästa gång? Hade vi för mycket sex... För lite? Inträffade äl när cb visade det?

Gahhhhhhh blir galen;)

• Miniflicka93
    misslina skrev 2015-08-24 18:35:39 följande:

Jag har som svårt att förstå och acceptera... Man skulle vilja veta varför det inte tog...

Dessa tankar flödar mycket i mitt huvud... Ich vad kan vi göra annorlunda nästa gång? Hade vi för mycket sex... För lite? Inträffade äl när cb visade det?

Gahhhhhhh blir galen;)

Jag håller med! Man känner ju, vi gjorde rätt, vi prickad äl perfekt så VARFÖR tar det inte! Alla dessa "tonårs" graviditeter som råkar bli gravida på första försöket och som inte vill det och här sitter jag och verkligen vill och prickar ÄL perfekt men nää har ska de då inte plussa :O :(
  • Jadu
    misslina skrev 2015-08-24 18:35:39 följande:

Gahhhhhhh blir galen;)

Vi har medicinska skäl som kan påverka men jag har funderat,kan man ha för mkt sex så det inte tar sig?

Börjat äta mitt val kvinna och folsyra så hoppas på det bästa nu. Men samtidigt vågar jag inte hoppas för jag vet hur besvikna vi blir varje månad.
  • misslina
    Jadu skrev 2015-08-24 18:50:07 följande:
    Vi har medicinska skäl som kan påverka men jag har funderat,kan man ha för mkt sex så det inte tar sig?

Börjat äta mitt val kvinna och folsyra så hoppas på det bästa nu. Men samtidigt vågar jag inte hoppas för jag vet hur besvikna vi blir varje månad.
    Ja det där har jag också tänkt på med sexet.

Jag tänker att spermierna inte blir lika pigga och kanske i te lika många om man har för ofta?? Att det är bra att "samla" lite haha

Ähhh vilka konstiga tankar man har;)
  • Lizzie09

Är på äl +5 idag och har en speciell känsla i livmodern som påminner om känslan jag hade sist jag var gravid. En slags tyngd och ett visst drag i livmodern. Vågar inte hoppas, men håller tummarna! :)

• Jadu
    misslina skrev 2015-08-24 19:25:48 följande:

Ja det där har jag också tänkt på med sexet.

Jag tänker att spermierna inte blir lika pigga och kanske i te lika många om man har för ofta?? Att det är bra att "samla" lite haha

Ähhh vilka konstiga tankar man har;)

Haha men blir nog så. Man tänker på allt och inget. Tror man egentligen inte ska tänka alls men så sjukt svårt o inte göra.
  • Humlan26

Fortfarande inte haft äl, två månader nästan sedan jag slutade med minipiller. Har haft mens. Nån som känner igen sig?

• Doris87
    Humlan26 skrev 2015-08-24 21:19:23 följande:

Fortfarande inte haft äl, två månader nästan sedan jag slutade med minipiller. Har haft mens. Nån som känner igen sig?

Jag åt cerazette och det tog 1 år innan min mens kom tillbaka.

Om det tar tid kan man få hjälp med medicin att få igång den igen, jag gjorde det inte då jag var ung och tyckte det var skönt utan haha
  • Fsake
    misslina skrev 2015-08-24 17:35:39 följande:

Gahhhhhhh blir galen;)

Samma här! Vi har iof bara haft sex innan äl. Inte på äldagen eller efter. Maken och jag har varit på olika håll så det har vara blivit så. Tar det sig inte nu på 4:e försöket är vi iaf båda tillsammans nästa hela fertila period så då sk vi köra på efter äl o under äl också

Håller tummarna för plus!!
  • Missdalvik

Åh vad skönt att hitta flera som är i samma sits! Är på äl+5 idag och det kliar såå i fingrarna efter att få testa!! Har rejäl molvärk sen tre dagar tillbaka, extremt trött, ömma brödtvårtor. Vågar man hoppas?! ????

Inne på sjätte försöket, första barnet. 25 är jag och min sambo 27. Två missfall i bagaget.

Svar på tråden BIM September