• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • LindaPernilla
    Maräng86 skrev 2015-08-22 12:05:14 följande:

Hade ÄL igår...

Mycket myss har det varit och blir för säkerheten även hela helgen sen bara hoppas på glada nyheter i början på september :)

Längtan blir större och större med varje dag.

Hur är det med era killar, längtar de, är de intresserade av ÄL och BIM? Eller är det mer lugna och tar det som det kommer?

Min man är intresserad och helt med på när jag har ÄL och BIM. Han är nästan met engagerad än vad jag är, haha. Det är bra mysigt!
  • Malin 845

Hade ÄL igår...

Mycket myss har det varit och blir för säkerheten även hela helgen sen bara hoppas på glada nyheter i början på september :)

Hur är det med era killar, längtar de, är de intresserade av ÄL och BIM? Eller är det mer lugna och tar det som det kommer?

Min kille bryr sig om allt med äl och bim, men ser väl mer att man ska "ta det som det kommer" och att planerna in sexet blir för mycket ibland. Och han anser att alla äl tester gör det stressat, men att de ändå är nödvändiga då jag inte vet när äl är. Sen är han väldigt lyhörd och så, och tycker att man kan ta graviditetstest två dagar efter ägglossningen, haha! Så härligt karl jag har! :)
  • Lunda

Hade ÄL igår...

Har en sambo som är väldigt ointresserad av själva vetenskapen med äl och bim. I hans värld har man sex och sen får man barn :P

Men vi är nog egentligen ganska lika där. Jag håller bara reda på äl och så för att jag är för otålig för att "låta det hända när det händer".

Så för att vara på den säkra sidan kör vi mys varannan dag nu fram tills mens/plus :)
  • gruvan

Jag blir galen på det här snart! Så här ser mina äl-tester från testlagret ut från de tre senaste dagarna. De är tagna på kvällen (K) eller morgonen (M), alltid samma tid. Jag tycker att de fyra första är starka men inte tillräckligt starka för att vara positiva. Tidigare när jag fått positivt har teststrecket varit starkare än kontrollstrecket. Det sista tog jag nyss och det är ju svagare än de andra. Igår och idag har jag haft lite ont i tjejmagen men det kan vara inbillning för tidigare har jag haft rejält ont vid äl. Vad tror ni, är nåt av testen positiva?

Innan mf i juni hade jag alltid äl på dag 15 i cykeln. Efter mf hade jag antagligen ingen äl innan första mensen och senast hade jag äl på dag 17 men då tog det sig inte. Jag är nu på dag 17 och hoppas verkligen att jag har/har haft äl igår eller idag annars bryter jag ihop! :(
  • Angdev

Haha, är det här ni gömmer er? Har varit med i en annan BIM september-tråd och tyckte väl att den var lite öde :)

Får joina er här oxå. ÄL enl beräkning den 27/8 och då borde BIM infalla 11/9. Vårt 10:e försök till syskon.

• LindaPernilla
    Angdev skrev 2015-08-23 01:18:47 följande:

Haha, är det här ni gömmer er? Har varit med i en annan BIM september-tråd och tyckte väl att den var lite öde :)

Får joina er här oxå. ÄL enl beräkning den 27/8 och då borde BIM infalla 11/9. Vårt 10:e försök till syskon.

Här gömmer vi oss, haha! Välkommen att joina! Tungan ute
  • LindaPernilla
    Ägglossning : 

20/8 Louice87, LindaPernilla 

20-22/8 gruvan 

21/8 Maräng86, anja1661

22/8 Snelson 

23/8 livias 

24/8 Stemia

25/8 Spring16

27/8 Angdev

28/8 Tussigullan, Fronten, Tussilagon

1/9 muownworstenemy

2/9 Smurfan med familj 

BIM : 

29/8-1/9 eemc

2/9 Lunda

1-3/9 gruvan

3/9 Smultronrosen, anja1661

4/9 Louice87, LindaPernilla, Maräng86 

5/9 valkyrian, Snelson 

6/9 livias, sali2015

7/9 Stemia

8/9 Spring16

10/9 Fronten 

11/9 Tussigullan, Tussilagon, Angdev

15/9 myownworstenemy

16/9 Smurfan med familj

26/9 en90
  • hennaah

Hoppar in här med! Fjärde försöket på första barnet. ÄL 4/9 och bim 18/9! Låt september bli vår månad...:)

• vhn

Hej!
    Hänger gärna här!
    Äl 29-31/8
    Bim 11-13/9

Lite osäker på äl o bim då jag bara haft en mf sen mf.. Andra försöket efter mf som blev på första försöket till syskon.. Vår dotter blev till under sep för två år sen så hoppas sep ska va vår månad även denna gång :)

• LindaPernilla

Välkommen till gänget!

Min ÄL ska nu vara över. Drömde skitkonstigt inatt. Jag gjorde säkert hundra gravtest i drömmen & det visade positivt & negativt varannan gång.. haha. Ringde BM och åkte dit för att göra ett test & gjorde ett UL. Då sa hon att jag kunde sätta igång och krysta för förlossningen var igång. Krystade som fan och ut kom en liten miniatyr av Lasse Kroner.

Hur fan kan man drömma så sjukt!? För mycket bebistankar förmodligen. Men hur kom Lasse in i bilden!??

Svar på tråden BIM September