• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • valkyrian
    Miniflicka93 skrev 2015-08-27 00:46:50 följande:

Jag behöver folks råd o åsikter! Har ÄL nu den 30e... Men räknade precis på det och vi har nämligen en bokad resa i mars och räknat ut att om de tar denna månad så kmr jag vara i vecka 28 när vi ska åka. Vad tycker ni. Ska vi hoppa denna månadens försök o köra nästa eller näst nästa månad i stället eller ska vi resa i vecka 28 om det tar? Är helt kluven då jag precis kom på detta och har inte precis lång tid på mig att tänka :( snälla vad tycker ni? Kmr vara en resa på ca 5 timmar.

Ska ni flyga? Kolla isf upp flygbolagets restriktioner. V 28 är det en bit kvar, man är oftast inte så fasligt tung och mår bra (ofta).
  • misslina
    Miniflicka93 skrev 2015-08-27 00:46:50 följande:

Jag behöver folks råd o åsikter! Har ÄL nu den 30e... Men räknade precis på det och vi har nämligen en bokad resa i mars och räknat ut att om de tar denna månad så kmr jag vara i vecka 28 när vi ska åka. Vad tycker ni. Ska vi hoppa denna månadens försök o köra nästa eller näst nästa månad i stället eller ska vi resa i vecka 28 om det tar? Är helt kluven då jag precis kom på detta och har inte precis lång tid på mig att tänka :( snälla vad tycker ni? Kmr vara en resa på ca 5 timmar.

Allt beror på hur du mår. Men resa får du i vecka 28, så på så sätt är det lugnt....
  • LoveEver

Godmorgon tjejer ?

Här har ni en till som hoppas på plus denna månaden ????

Äl den 22e augusti med fullt ös medvetslös sex ????

Bim beräknas vara den 5e September (+/- 2 dagar)

Hoppas hoppas den inte kommer ?????

Börjat vara fruktansvärt trött, illamående, bubblande i undermagen, öm på höger sida av venusberget, hungrig från och till som sen när jag väl ska äta kan gå över till bläää illamående så jag får tvinga i mig maten ????

Vill så gärna ta ett tidigt test redan imorgon dvs v.3 (2+4)

Någon som gjort det förut och fått ett plus ?

Då jag väntade min son så försökte jag och min dåvarande pojkvän i 6 månader efter 6 månaders "-" på strecket så ville jag inte testa mig men min pappas fru ville så gärna jag skulle ta ett få hon tyckte att det såg ut som jag hade en tidigt gravid mage så gjorde ett 10 dagar efter sex och det visade sig vara ett plus där .. men nu vill jag göra test redan efter bara 6 dagar efter sex har rfsu's test hemma men kanske ska köpa clearblue istället ?!

Haha idiotiskt av mig egentligen i know då jag vet att det är riktigt tidigt men jag o mannen ska träffa några personer på lördag som vi gärna skulle vilja överraska och berätta för som vi gör övrigt inte brukar träffa så ofta tillsammans därav vill vi göra det tidiga testet ????????

Hehe nej ni blev det mycket .. men kul l följas åt här allihopa hoppas vi Alla får plus ? kärlek från oss

• Smultronrosen

Go morgon testa du kan ju inte mer än bli negativt och då är de bara testa längre fram :) själv har jag bim 3 sept och tänkte ta ett test i mon på morgonen då -6 bim är såå nyfiken annars väntar jag in bim om de inte visar något :) kramar och lycka till

• Lunda

Hur har det varit för er andra som gjort ältester?

Jag fick negativt i tisdags positivt igår och idag negativt igen.

Jag trodde det visade positivt ett par dagar eftersom de beräknar att äl inträffar 24-48 timmar efter man fått positivt. Eller är det vanligt att man får positivt bara en dag?

• Maräng86

+Alltså känslan i den högra äggstocken... det molar, värker eller vad det gör.
    +Sedan tycker jag att luktsinnet är starkare, tycker det mesta lukatr gott eller stinker.
    +Sedan är jag trött
    +Kissar oftare än vanligt ( inte uvi-har haft det en gång och tro mig, jag kommer ihåg den smärtsamma känslan)

-är inte sugen på mer mat
    -ingen skillan känns på brösten

BIM- 8, ÄL +6 alltså för tidigt att känna nåt. 
    Så antingen känner jag efter för mycket eller så är jag skengravid. 

Men det är väl för optimistiskt att man ska bli på smällan första månaden!

• Lizzie09
    Lunda skrev 2015-08-27 11:07:25 följande:

Hur har det varit för er andra som gjort ältester?

Jag fick negativt i tisdags positivt igår och idag negativt igen.

Jag trodde det visade positivt ett par dagar eftersom de beräknar att äl inträffar 24-48 timmar efter man fått positivt. Eller är det vanligt att man får positivt bara en dag?

Jag får bara positivt i någon timme, sen negativt igen. När du fått ett positivt så sker oftast äl dagen efter :)
  • Lunda
    Lizzie09 skrev 2015-08-27 10:36:51 följande:

Jag får bara positivt i någon timme, sen negativt igen. När du fått ett positivt så sker oftast äl dagen efter :)

Då får vi hoppas att kvällsmyset igår ger resultat ;)
  • Lizzie09

Imorgon är jag på äl +9 så då tänkte jag våga mig på ett test! Plussade på äl +10 förra gången så nu håller vi tummarna! :)

• Tr0ust

Jag vill också vara med :)

Försök nr 2. Andra barnet.

Har ÄL den 14/9

Och BIM den 28/9. Har en cykel på ca 34 dagar.

Lycka till alla

Svar på tråden BIM September