• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • gruvan
    miamarina84 skrev 2015-08-25 16:44:46 följande:

Samma här, vet ibte om jag haft ägglossning trots att testerna inte kommit till maximal tyvärr :( vissa säger att har man regelbunden mens samt cykel så har man ägglossning varje månad, vissa säger att ägglossningen utesluts ca två ggr per år. Vad ska man tro?

Så himla tråkigt när man inte vet. Väntan på bim blir ju bara jobbigare då för man vet ju inte ens när bim är! Jag har haft jätteregelbunden mens tidigare och både känt av äl och fått den bekräftad med starka utslag på äl-test (som mikamons ovan) men efter mf verkar den vara helt ur spel. Förra månaden fick jag utslag på testerna och hade ont vid äl men inte nu. Har inte testat på ett par dagar sedan testerna blev svagare. Det värsta skulle vara om jag får äl den närmsta veckan och att det håller sig så sen för då kommer jag ha äl varje gång sambon är på jobb. Då blir det ju inga barn gjorda oavsett hur mycket vi ligger när han är hemma!
  • miamarina84
    gruvan skrev 2015-08-25 18:23:36 följande:

Så himla tråkigt när man inte vet. Väntan på bim blir ju bara jobbigare då för man vet ju inte ens när bim är! Jag har haft jätteregelbunden mens tidigare och både känt av äl och fått den bekräftad med starka utslag på äl-test (som mikamons ovan) men efter mf verkar den vara helt ur spel. Förra månaden fick jag utslag på testerna och hade ont vid äl men inte nu. Har inte testat på ett par dagar sedan testerna blev svagare. Det värsta skulle vara om jag får äl den närmsta veckan och att det håller sig så sen för då kommer jag ha äl varje gång sambon är på jobb. Då blir det ju inga barn gjorda oavsett hur mycket vi ligger när han är hemma!

Jag har oxå regelbunden cykel på 27-28 dagar o ska ha bim i morgon. Men om man ibte haft ägglossning kan inte mensen dra ut på det då? Jag hade ju hög fertilitet i 15 dagar så min lutefas blev bara fem dagar istället för fjorton om nu mensen kommer i morgon? I vanliga fall brukar jag droppa några droppar ca två dagar innan mensen kommer. Så får väl se? Ja efter mf osv ksn väl kroppen krångla till det :( detta är värt elfte försöket och ansökan om infertilitet utredning postades förra v ;) vänte tid tre månader :( hur länge har ni försökt?
  • gruvan
    miamarina84 skrev 2015-08-25 19:46:54 följande:

Jag har oxå regelbunden cykel på 27-28 dagar o ska ha bim i morgon. Men om man ibte haft ägglossning kan inte mensen dra ut på det då? Jag hade ju hög fertilitet i 15 dagar så min lutefas blev bara fem dagar istället för fjorton om nu mensen kommer i morgon? I vanliga fall brukar jag droppa några droppar ca två dagar innan mensen kommer. Så får väl se? Ja efter mf osv ksn väl kroppen krångla till det :( detta är värt elfte försöket och ansökan om infertilitet utredning postades förra v ;) vänte tid tre månader :( hur länge har ni försökt?

Ja det sägs ju att lutealfasen inte förändras utan att längden på cykeln påverkas av när äl sker. Men jag vet inte riktigt hur det blir om man inte har äl för man kan ju ha mens ändå. Man blir ju galen av mindre! Jag tänker att du kan utgå från att om du hade äl så var den dagen efter sista testet som var positivt/typ positivt och räkna 14 dagar från det så får du bim. Så kommer jag göra men min lutealfas är 12 dagar om den inte har förändrats efter mf. Vet inte ens om det är möjligt men nåt måste man ju utgå ifrån.

Det här är "bara" vårt tredje försök efter mf men sjätte totalt. Var inställd på att det skulle gå fort (även om jag verkligen försökte att inte vara det!) eftersom min son blev till på första försöket och den andra graviditeten blev till på första försöket då jag är 99,9% säker på att vi prickade äl. Har nog läst alldeles för många solskenshistorier är på fl om folk som blir gravida direkt efter mf utan att ens få en mens emellan. Det stämmer uppenbarligen inte för alla. Det är ju så jobbigt att bli besviken varje månad och att orka försöka igen. Jag tror inte jag kommer komma över mf förrän jag blir gravid igen och det slutar bra. Speciellt inte eftersom en kollega till mig är gravid i samma vecka som jag skulle varit i nu...
  • miamarina84

Jsg har bim o morgon om det stämmer ca trots utan ägglossning. Men brukar även ha spottings två dagar innan mens, men inte än. Ska utomlands om två v och vill ibte ha mens då juh :/ Ja har oxå läst att många blivit gravida snabbt efter sitt mf samt efter de dragit ut spiralen, spiralen drog jag ut i september o Jsg tror vi prickat in äl så bra som möjligt i mellan åt. Åh vad jobbigt med kollegan, suck :(

• LindaPernilla
    Ägglossning : 

19/8 Lizzie09

20/8 Louice87, LindaPernilla 

20-22/8 Gruvan 

21/8 Maräng86, Anja1661

22/8 Snelson 

23/8 Livias, Sedret

24/8 Stemia

25/8 Spring16

27/8 Angdev

28/8 Tussigullan, Fronten, Tussilagon

29-31/8 Vhn

30/8 Miniflicka 93

1/9 Myownworstenemy

2/9 Smurfan med familj

4/9 Hennaah

5/9 Doris87

BIM : 

29/8-1/9 eemc

31/8-1/9 fsake

1/9 EmelieBJ

2/9 Lunda, Lizzie09

1-3/9 gruvan

3/9 Smultronrosen, anja1661

4/9 Louice87, LindaPernilla, Maräng86 

5/9 valkyrian, Snelson 

6/9 livias, sali2015, Jadu

7/9 Stemia, Sedret

8/9 Spring16

10/9 Fronten 

11/9 Tussigullan, Tussilagon, Angdev

11-13/9 Vhn

13/9 Miniflicka93

15/9 myownworstenemy

16/9 Smurfan med familj

18/9 Hennaah, Suada86, Doris87

24/9 Juli2013, Soofa

25/9 Misslina

26/9 en90
  • LindaPernilla
    Godmorgon tjejer!

Jag känner noll & nada! Iofs har jag inte haft några symtom med mina tidigare två barn såhär tidigt heller så jag har ingen aning om hur det "kan" kännas. Är lika trött & seg som jag alltid varit, haha.

Snart är det September & börjar närma sig BIM för flera av oss. Himla spännande!
  • Lizzie09

Ursäkta för ingående info, men himmel vad mycket flytningar jag har fått! Mycket mer än vad jag brukar ha, har många gånger trott att det är mensen som kommit, men icke! Är på äl +7 idag. Kan det vara ett bra tecken? Kommer inte ihåg om det var så sist jag var gravid.

• Lunda

Precis som jag misstänkte så hade jag inte äl bara fyra dagar efter mens som appen visade. Fick hem ältester igår. Testade direkt och igår var det negativt. Men nu när jag testa så var det positivt :)

Blir mys ikväll och så hoppas vi på plus sen.

Vet inte alls när bim blir nu men skulle väl tro att det blir runt 8-9:e istället för 2:a. Iaf om man räknar 14 dagar från äl. Men tiden får utvisa. Blir inget gravtest förens om ca 3-4 veckor om inte mensen kommer innan. Hoppas hoppas :)

• Jadu

God morgon allihop.

Nu ät jag inne på dag 3 med molvärk fast idag ät den mer konstant.hade äl för 2-3 dagar sen. Ska de va så?

• eg90

Är lite nyfiken när börjar ni testa med äl stickor?
    Vilken cykeldag, hur långt innan äl?

Svar på tråden BIM September