• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • misslina

Fick min mens igår... Och jag har haft väldigt mycket klumpar ( ursäkta) i mensen...

Kan de ha varit att ägget föste från början men det höll sig inte kvar?
    Har aldrig haft så här innan... Inte så här mycket i alla fall?
    Nån som varit med om nåt liknande?

• gruvan

Jag är fortfarande inte säker på om jag har haft äl eller inte. Den borde ha kommit i mitten/slutet av förra veckan men jag fick aldrig något riktigt positivt äl-test (även om det var en hög stegring under 2-3 dagar) och jag har inte känt av den som jag brukar. Vi har iaf sett till att få till det hela veckan men nu åker sambon på jobb i en vecka så jag hoppas verkligen inte äl behagar komma då! Bara att vänta och se...

Tredje försöket efter mf och sjätte totalt, andra barnet.

• Jadu

God morgon.

Igår hade jag lite molvärk och idag vakna jag av de och även illamående, är det någon som haft det så efter äl?

• mydevotion
    Jadu skrev 2015-08-25 07:26:54 följande:

God morgon.

Igår hade jag lite molvärk och idag vakna jag av de och även illamående, är det någon som haft det så efter äl?

Hej! Ny här och tänkte hoppa in.

Hade väldig tydlig äl igår och idag mår jag illa:/ fick knappt ner frukosten. Undrar också om någon som haft det så?

Ska väl tilläggas att detta är vårt första försök med syskon till vår 1-åring.
  • Jadu
    mydevotion skrev 2015-08-25 08:04:28 följande:

Hej! Ny här och tänkte hoppa in.

Hade väldig tydlig äl igår och idag mår jag illa:/ fick knappt ner frukosten. Undrar också om någon som haft det så?

Ska väl tilläggas att detta är vårt första försök med syskon till vår 1-åring.

Har inte testat att äta ännu, bara tanken på det får det att växa i munnen.

Brösten är lite ömma med. Vågar dock inte hoppas,var i våras när jag hade alla symtom man kan ha och tant röd kom ändå.
  • mikamon
    jewel skrev 2015-08-24 15:53:35 följande:

Jag fick också ett tidigt plus för en vecka sen som blev till minus i fredags. Blödningen som började i lördags verkar vara så gott som över nu. Jag hoppas att ÄL kommer så fort som möjligt, är riktigt taggad! ;)

Så himla tråkigt! Jag verkligen hoppades på förra gången :(

Tog ett ältest idag som visade stegring, inte mycket men förhoppningsvis har jag ÄL om ett par dagar.
  • misslina

Nu har jag kommit över värsta besvikelsen att det inte tog denna månad. Nu är jag peppad på ett tredje gången gillt!

Så nu taggar jag inför äl. :)

• miamarina84
    gruvan skrev 2015-08-25 07:16:25 följande:

Jag är fortfarande inte säker på om jag har haft äl eller inte. Den borde ha kommit i mitten/slutet av förra veckan men jag fick aldrig något riktigt positivt äl-test (även om det var en hög stegring under 2-3 dagar) och jag har inte känt av den som jag brukar. Vi har iaf sett till att få till det hela veckan men nu åker sambon på jobb i en vecka så jag hoppas verkligen inte äl behagar komma då! Bara att vänta och se...

Tredje försöket efter mf och sjätte totalt, andra barnet.

Samma här, vet ibte om jag haft ägglossning trots att testerna inte kommit till maximal tyvärr :( vissa säger att har man regelbunden mens samt cykel så har man ägglossning varje månad, vissa säger att ägglossningen utesluts ca två ggr per år. Vad ska man tro?
  • Tussigullan

Tror min ägglossning kommer några dagar tidigare än jag beräknat. Men inte mej emot, då har jag kanske en chans att bli på tjocken :) hade älsekret igår så tror ägget lossnar imorgon :) o mös i natt..och förhoppningsvis ikväll oxå hehe

Svar på tråden BIM September