• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Lilla Luna

Nyss beställt hem ett gän ÄL-tester och gravtester, rosenrot och folsyratabletter för närmare 1000:-... Så, vi ses i oktobertråden.

• Granskog
    Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 08:04:19 följande:

Nu är jag på bim+5.. Tog ett gravtest i morse men de visa negativt :/ får vänta ett par dagar och se..

Har du provat med CB digital??
  • babytjejen

Nära nu..bim imorgon el på söndag...men känns som om mensen är på väg så egentligen har jag inga stora förväntningar. Tempen ligger fortfarande högt men det gjorde den förra månaden oxå, den sjönk inte förrän dagen efter mensen kommit..

• Natalie87W

Jag provar med cb digital och är på bim +10 om jag har räknat rätt. Jag visar bara neg. Vissa tar det väldigt lång tid för innan det plussar och då verkar det inte spela någon roll vilket test man använder :( väntan är outhärdlig. Jag har ju ändå en del symtom och det känns verkligen som om jag är gravid. Jag har aldrig haft en månad utan mens förr, även o jag varit stressad så borde ju inte vara det heller. Läste lite om människor som har ganska lågt hormon, eller att man iaf kan ha det vid graviditet från gång till gång. Jag hoppas att jag bara har en låg hormonnivå och att jag plussar snart. Men läst om kvinnor som inte plussar förrän v.17 :(

Granskog skrev 2015-09-25 08:10:21 följande:

• Barnlängtan94
    Granskog skrev 2015-09-25 08:10:21 följande:
    Nej, jag använde mig av RFSU graviditetstest som jag köpte på apoteket. 
    Är CB bättre ?? :) 
  • Barnlängtan94
    Natalie87W skrev 2015-09-25 09:02:42 följande:

Jag provar med cb digital och är på bim +10 om jag har räknat rätt. Jag visar bara neg. Vissa tar det väldigt lång tid för innan det plussar och då verkar det inte spela någon roll vilket test man använder :( väntan är outhärdlig. Jag har ju ändå en del symtom och det känns verkligen som om jag är gravid. Jag har aldrig haft en månad utan mens förr, även o jag varit stressad så borde ju inte vara det heller. Läste lite om människor som har ganska lågt hormon, eller att man iaf kan ha det vid graviditet från gång till gång. Jag hoppas att jag bara har en låg hormonnivå och att jag plussar snart. Men läst om kvinnor som inte plussar förrän v.17 :(

Usch vad jobbigt för dig !! Men jag håller tummarna. 
    Jag är på bim+5 och tycker det är super jobbigt att vänta.. 
    Jag vill så gärna tro att det ska va något på gång !! 
    När ska du testa igen ?? :) 
  • Granskog
    Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 09:08:04 följande:

Nej, jag använde mig av RFSU graviditetstest som jag köpte på apoteket. 

Är CB bättre ?? :) 

Natalie87W skrev 2015-09-25 09:02:42 följande:

Nå jag har förstått att CB är känsligare :) Testade själv först i vecka 7 kanske med sonen för jag visste inte om att jag kunde varit gravid då. Vet inte hur tidigt jag kan ta test då jag inte gjort de förut såhär tidigt. Jag borde ha mens mellan tor och sö denna vecka så jag vet inte om jag kan räkna mig nu till BIM +1 eftersom de brukar vara lite oregelbundet. Men om jag inte fått negativt på BIM +14 och ingen mens heller skulle jag åka till en gynekolog och kolla :) Jag tänker vänta nu till måndagmorgon. Jar jag inte fått mens under helgen så tar jag billigt test på måndag (BIM mellan +4 och +1 ??) Och visar det något lite rns så testar jag med CB digital. Har hört att dom visar exakt fast billigare stickor bara ger skugga (eller tom. negativt)
  • Maka94

Och nu tror jag mensen satte igång på BIM-3.. Eller är det bara en nidis. Jag tror det kan vara mensen som börjar.. Men hoppas så att det bara är en nidis..

• SamsonS

Här håller molvärken i sig mer eller mindre, men inte ett minsta spår av blod. Känner en konstig känsla i brösten också, inte alls öm, men jag märker av dem på något konstigt sätt. BIM på onsdag om det nu stämmer.

Svar på tråden BIM September