• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Emilix

Jag fick mens igår på dag 46, så det blev inget den här månaden. Är bara att ta nya tag :)

Men jag tycker det är så svårt när min cykel är så oregelbunden. Senaste va bara 29 dagar och innan den va den 46 och nu är jag tillbaka på 46 igen.

Periodtracker har räknat ut medelvärde på min cykel och då blir det 40 dagar. Så i Oktober kommer jag inte ha nån mens alls om det stämmer. Så vi får väl se om vi ses i BIM november tråden ist :)

• Natalie87W

Ja, det är faktiskt sjukt jobbigt :( men jag lever på hoppet att jag är en låghormonare denna gång. Jag har ju en hel del symtom. Tror också jag hade något som liknade nidblödning några dagar innan bim. Ljust rosa flytningar..trodde först att min trosor hade färgat av sig (de var knallrosa) men såg lite mer några timmar senare när jag faktiskt bytt trosor också.

Vi får hålla tummarna för att vi får plussa snart då :) vet inte riktigt när jag tar mod till mig. Men jag tror jag kommer försöka imorgon bitti. Visar det inget då så väntar jag några dagar till.

När ska du testa? :)

Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 09:23:52 följande:

Usch vad jobbigt för dig !! Men jag håller tummarna. 

Jag är på bim+5 och tycker det är super jobbigt att vänta.. 

Jag vill så gärna tro att det ska va något på gång !! 

När ska du testa igen ?? :) 

• Natalie87W

Ja, fortsätter det kommer jag försöka hos en bm eller gynekolog. Dock verkar de inte vilja testa via blod hur som helst. Men jag hoppas att de vill lyssna på mig.

Jag hoppas att du slipper mensen i helgen nu då och plussar på måndag :)

CB digital visar ju iaf vilken vecka man är i så det är ju bra. Jag har förstått att de är ganska känsliga, men har man inte så mycket hormoner i början så är det ju svårt att plussa.

Hoppas hoppas :D

Granskog skrev 2015-09-25 14:55:39 följande:

Nå jag har förstått att CB är känsligare :) Testade själv först i vecka 7 kanske med sonen för jag visste inte om att jag kunde varit gravid då. Vet inte hur tidigt jag kan ta test då jag inte gjort de förut såhär tidigt. Jag borde ha mens mellan tor och sö denna vecka så jag vet inte om jag kan räkna mig nu till BIM +1 eftersom de brukar vara lite oregelbundet. Men om jag inte fått negativt på BIM +14 och ingen mens heller skulle jag åka till en gynekolog och kolla :) Jag tänker vänta nu till måndagmorgon. Jar jag inte fått mens under helgen så tar jag billigt test på måndag (BIM mellan +4 och +1 ??) Och visar det något lite rns så testar jag med CB digital. Har hört att dom visar exakt fast billigare stickor bara ger skugga (eller tom. negativt)

• Wishfulthinking
    Ang82 skrev 2015-09-24 22:36:12 följande:
    Det gör vi =)

Hur har du det annars? Jag hade en liten blödning inatt sen inget på hela dagen och nu ikväll pyttelite igen, värker till och från i magen och ut mot ljumsken men så kan jag ha vid mensen också. Konstigt månad iallafall...
    Jag trodde min mens var över men fick en liten blödning idag igen. :( känner mig allmänt konstig - yr, huvudvärk, kissnödig ofta, hugg under brösten och i sidan av magen. Men jag hoppas inte på nåt. Känns som att jag aldrig kommer bli gravid :(
    Det låter ju ganska positivt för dig iaf. Imorgon får vi se! Jag håller verkligen tummarna! :)
  • Barnlängtan94
    Natalie87W skrev 2015-09-25 18:16:08 följande:

Ja, det är faktiskt sjukt jobbigt :( men jag lever på hoppet att jag är en låghormonare denna gång. Jag har ju en hel del symtom. Tror också jag hade något som liknade nidblödning några dagar innan bim. Ljust rosa flytningar..trodde först att min trosor hade färgat av sig (de var knallrosa) men såg lite mer några timmar senare när jag faktiskt bytt trosor också.

Vi får hålla tummarna för att vi får plussa snart då :) vet inte riktigt när jag tar mod till mig. Men jag tror jag kommer försöka imorgon bitti. Visar det inget då så väntar jag några dagar till.

När ska du testa? :)

Okej! Då får vi hoppas att de bara är låghormoner!! Håller iallafall tummarna! Berätta hur de går imorgon :)

Fortfarande ingen mens här, bara en himla mensvärk.. Är på bim+6 imorgon. Jag vet faktiskt inte när jag ska testa igen.. Väntar nog över helgen :)
  • Natalie87W

Jag gick flera dagar med något som liknade mensvärk de första dagarna vid bim och dagarna som följde efter. Säkert 4 dagar efter. Läst att det är ett symtom vid graviditeter, men ibland känns det ju som om man inbillar sig. Dock förväntade jag mig mens och trodde verkligen inte att jag skulle bli gravid denna månad, var inte så aktiv vid ägglossningen. Men men, får hoppas att det syns något imorgon, men jag tror faktiskt inte det.

Men jag lovar att skriva här så fort jag gjort testet :)

Barnlängtan94 skrev 2015-09-25 21:41:36 följande:

Okej! Då får vi hoppas att de bara är låghormoner!! Håller iallafall tummarna! Berätta hur de går imorgon :)

Fortfarande ingen mens här, bara en himla mensvärk.. Är på bim+6 imorgon. Jag vet faktiskt inte när jag ska testa igen.. Väntar nog över helgen :)

• babytjejen

Fick just en liten rosa fläck på pappret när jag var på toa så mensen är på väg...nåja, slapp ju vakna o hoppas, nu vet jag ju att den kommer imorgon. Brukar alltid få den natten/morgonen..känner direkt på morgonen att det "rinner till" el vad man nu ska säga :( såååå trött på att inte plussa, vet ju att det tog längre tid förra gången man hade verkligen hoppas på att det skulle gå fortare denna gången...

• Wishfulthinking

Och så var det lördag och inget plus så långt ögat kan nå :( då är det bara att ge sig in på 10e försöket då...

• Maka94

Varit upp på toa sex gånger inatt!!! Sovit som en kratta och fortfarande ingen mens trots den ljusrosa flytningen/blödningen igår... Mått illa sen sista toabesöket. Antagligen pga för lite sömn. Försöker ställa in mig på att Mensen dyker upp. Även om jag helst ser ett plus

• babytjejen

Ingen mens nu när jag gick på toa men känns som om den rinner till hela tiden...vet dock inte om bim kan vara imorgon så försöker att inte hoppas för mkt. Har sen inte kommit under tiden jag skrivit detta så kommer jag säkert springa på toa hela tiden o kolla om den kommer...kommer säkert sent bara för att luras med mig..snälla, håll tummarna för mig! Kan jag ta ett digitalt ikväll el är det bättre o vänta tills imorgon? Fast är ganska säker att mensen kommer innan kvällen...

Svar på tråden BIM September