• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • SamsonS

Åh, idag känns molvärken precis som den brukar göra när jag får min mens, dock inget blod än. Kände lite hopp igår trots negativt test, men idag känner jag mig bara besviken :( BIM -3 så det är ju inte kört än.

• Natalie87W

Hur långt över bim har du gått? :)

Man blir ju smått galen. Och ledsen varje gång man neggar. Jag hoppas att en barnmorska vill lyssna på mig om jag bestämmer mig för att ringa ditt.

Granskog skrev 2015-09-27 06:09:17 följande:

Testade imorse.. Fortfarande negativt.. Jag blir galen! Får väl bara fortsätta vänta... Sååå jobbigt med oregelbunden mens :(

• Malva2015
    Lilla Luna skrev 2015-09-26 21:13:53 följande:

Jag har precis börjat med äl-test. Då jag har noll koll på när jag kan tänkas ha äl så får jag väl testa hela månaden i värsta fall.. Har gjort både igår och idag. Fick ett svagt streck igår och idag var det också svagt men jag tycker det är lite starkare, eller lite mer nära kontrollstrecket i färg, men jag vet inte hur de här funkar. Kan man se en ökning och gå på den, starkare streck idag så imorgon lär det vara ännu starkare eller äl? Eller är de bara negativa och visar egentligen ingenting alls? I bruksanvisning så räknas de som negativa. Vilket de bör då de inte visar på att jag har äl, men kan det där svaga sträcket vara något att gå på?

I början trodde jag att alla var positiva men tänk såhär, gör ett test varje morgon från dag 9 så missar du ingenting. Lägg dom på rad så ser du när stegringen sker. Det MÅSTE inre vara exakt lika starkt som kontrollsträcket , det viktiga är en markant stegring från de andra dagarna. Väldigt bra att tempa dig också så får du bekräftat att ägglossning skett. Ägglossnings testerna kan ge utslag utan att själva ägget släppt nämligen.
  • skatergirl81

Jag har precis börjat med äl-test. Då jag har noll koll på när jag kan tänkas ha äl så får jag väl testa hela månaden i värsta fall.. Har gjort både igår och idag. Fick ett svagt streck igår och idag var det också svagt men jag tycker det är lite starkare, eller lite mer nära kontrollstrecket i färg, men jag vet inte hur de här funkar. Kan man se en ökning och gå på den, starkare streck idag så imorgon lär det vara ännu starkare eller äl? Eller är de bara negativa och visar egentligen ingenting alls? I bruksanvisning så räknas de som negativa. Vilket de bör då de inte visar på att jag har äl, men kan det där svaga sträcket vara något att gå på?

Jag hade också såna stickor men tycker de är svåra så rekommenderar digitala test, då är det säkert svar och inte öppet för tolkning . Börja testa en vecka efter mens så bör du hitta din ägglossning. Lycka till!
  • Lilla Luna
    skatergirl81 skrev 2015-09-27 10:19:32 följande:

Jag hade också såna stickor men tycker de är svåra så rekommenderar digitala test, då är det säkert svar och inte öppet för tolkning . Börja testa en vecka efter mens så bör du hitta din ägglossning. Lycka till!

Jag har inte haft mens på två månader så vet inte när äl sker. Enligt gyn så kan mensen vara segstartad efter ppiller. Så jag chansar och letar äl denna månad. :)
    Malva2015 skrev 2015-09-27 10:18:44 följande:

I början trodde jag att alla var positiva men tänk såhär, gör ett test varje morgon från dag 9 så missar du ingenting. Lägg dom på rad så ser du när stegringen sker. Det MÅSTE inre vara exakt lika starkt som kontrollsträcket , det viktiga är en markant stegring från de andra dagarna. Väldigt bra att tempa dig också så får du bekräftat att ägglossning skett. Ägglossnings testerna kan ge utslag utan att själva ägget släppt nämligen.

Står i bruksanvisningen att de ska vara lika starkt som kontrollstrecket. :/ får fixa digitalt till nästa gång kanske.
  • babytjejen

Jag brukar köpa billiga ältester o när dom börjar bli starka så dubbelkollar jag med clearblues test med smiley för att vara säker..
  • Malva2015
    Lilla Luna skrev 2015-09-27 12:44:04 följande:
    Jag har inte haft mens på två månader så vet inte när äl sker. Enligt gyn så kan mensen vara segstartad efter ppiller. Så jag chansar och letar äl denna månad. :)
    Malva2015 skrev 2015-09-27 10:18:44 följande:

Står i bruksanvisningen att de ska vara lika starkt som kontrollstrecket. :/ får fixa digitalt till nästa gång kanske.
    Ja , vet att det står så men även om det inte varit lika starkt så kan du ha haft ägglossning , detta bekräftas också lätt av att tempa sig
  • Granskog
    Natalie87W skrev 2015-09-27 09:14:16 följande:

Hur långt över bim har du gått? :)

Man blir ju smått galen. Och ledsen varje gång man neggar. Jag hoppas att en barnmorska vill lyssna på mig om jag bestämmer mig för att ringa ditt.

Min mens är oregelbunden. Före jag satt in spiralen var den exakt 27 dagar men nu efter att jag tog ut den i somras har mensen kunnat variera mellan 24 och 40 :/ Den har lite stabiliserat sig nu så räknade ut att jag BORDE fått min mens nångång mellan torsdag och söndag. I fredags vaknade jag med mensvärk mitt i natten och då trodde jag den skulle komma men inget spår av någon mens! Fortfarande syns den inte till. Idag lider mina bröst dock! Ve och fasa så drt svider i dem :O Jag brukar få ömma bröst ibland men såhär har det nog inte varit förut. Imorse gav min sambo en kram åt mig då jag for på jobb och jag trodde benen skulle vila sig, så obt gjorde det!! :O

Ja man blir ju verkligen det. Har in testat idag. Testade neg igår. Så nu får man väl vänta igen några dagar :/
  • babytjejen

Lämnar denna gruppen nu då mensen är i full gång...o nästa äl har vi besök hela tiden så vet inte om vi kommer kunna komma till då eller inte...så får se vilken tråd man går vidare till..

• SamsonS

Jag försvinner också härifrån. Mensen kom idag 2 dagar tidigt, så nu laddar vi inför försök nr 3 i oktober.

Svar på tråden BIM September