• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Maräng86

[quote=75694340][quote-nick]anja1661 skrev 2015-08-29 19:54:31 följande:[/quote-nick]Halloj! Kom hem från en två veckor lång utomlandsresa och ÄL var den 18:e tror jag. Har BIM på tisdag men testade mig nu ikväll.

Vad säger ni om dessa två?

Grattis!!! Såg att vi borde haft ÄL och BIM samma dag. Testade du första gången idag?

• Moneal
    anja1661 skrev 2015-08-29 19:54:31 följande:

Halloj! Kom hem från en två veckor lång utomlandsresa och ÄL var den 18:e tror jag. Har BIM på tisdag men testade mig nu ikväll.

Åh men vad kul!! Stort grattis!! :)
  • Moneal
    Malin 845 skrev 2015-08-29 20:09:19 följande:

Det börjar bli starkare! Woho! :)

Ja vad kul! Nu syns det jätte tydligt :) stort grattis!! :)
  • Lunda

Vad roligt att några har plusat nu. Hoppas det blir många fler plus framöver :)

Jag börjar bli väldigt otålig. Vill bara att dagarna ska gå. Enligt appen har jag bil på tisdag (2/9) men enligt mina uträkningar är det snarare runt 8/9 så tänker inte testa innan dess.

• E som i Elin

Jag har tänkt att jag absolut inte ska testa tidigt , men nu ligger jag här och känner mig så sur och vresig att jag nästan måste testa så att jag vet om jag får fortsätta vara sur eller om jag ska skärpa till mig :)

Har haft ont i fogarna/ bäckenet sedan några dagar efter ÄL, vilket jag aldrig haft om jag inte varit gravid. Annars har jag inte gravtecken ( ja förutom att jag känner mig som en sur tonåring.

Enligt menskalendern ska jag ha bim den 7/9. Hade mens den 9/8 men har oregelbunden mens.Hade bara mens två dagar denna månad. Kraftig älvärk den 18 och flytningar 19e, fick världens värk igen 21 med flytningar 22e. Började känna av bäckenet redan den 24-25e.

Frågan är när jag kan testa som tidigast och vilket test är bäst om man ska testa tidigt?

• anja1661
    Maräng86 skrev 2015-08-30 08:00:12 följande:

[quote=75694340][quote-nick]anja1661 skrev 2015-08-29 19:54:31 följande:[/quote-nick]Halloj! Kom hem från en två veckor lång utomlandsresa och ÄL var den 18:e tror jag. Har BIM på tisdag men testade mig nu ikväll.

Grattis!!! Såg att vi borde haft ÄL och BIM samma dag. Testade du första gången idag?

Japp, eftersom vi varit iväg så testade jag mig första gången igårkväll. Nu är testerna slut och jag väntar på nya :) har du testat? Roligt att vi har samma datum
  • babytjejen

Fick min mens precis så hoppar över till denna tråd...har äl den 12/9 o bim den 26/9 ( en hel evighet tills dess), så trött på att vänta nu, vill bli gravid nu!!

• mariafii
    babytjejen skrev 2015-08-30 08:53:44 följande:

Fick min mens precis så hoppar över till denna tråd...har äl den 12/9 o bim den 26/9 ( en hel evighet tills dess), så trött på att vänta nu, vill bli gravid nu!!

Hehe var glad att du inte har så lång cykel iaf. Här är min så lång att jag inte ens kommer ha ÄL i september. Sist tog de 10 försök och det var verkligen en evighet med så långt mellan. Lycka till i september ????
    Har en dotter född december 2013
  • Maräng86
    anja1661 skrev 2015-08-30 08:32:42 följande:

Japp, eftersom vi varit iväg så testade jag mig första gången igårkväll. Nu är testerna slut och jag väntar på nya :) har du testat? Roligt att vi har samma datum

Testade igår morse med graviditetskollen-negativt

Har inte vågat testa sen dess.

Men fick lite bruna flytningar igår och idag. Brukar få det några dagar innan mens så det väl bara börja försöka nästa månad.

Det är första månad för oss och det hade varit lite för bra om vi lyckades så fort...
  • babytjejen
    mariafii skrev 2015-08-30 09:24:45 följande:

Hehe var glad att du inte har så lång cykel iaf. Här är min så lång att jag inte ens kommer ha ÄL i september. Sist tog de 10 försök och det var verkligen en evighet med så långt mellan. Lycka till i september ????

Ja, jag är riktigt glad att jag har en jämn cykel så jag vet när äl o bim är..speciellt när jag jobar kväll varannan vecka..vill ju inte behöva väcka sambon i onödan. Nu har dock äl lagt sig så den ligger på dsgveckan..kanske bara en dag man behöver köra på kvällsveckan vilket är skönt. Myset är ju mkt bättre när man är piggare o mer på :) inte trött efter en lång jobbkväll o nyvaken (sambon)..
Svar på tråden BIM September