• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • mariafii

Fortsatt att testa ÄL-test och äntligen riktigt positivt. Min cykel är alltså 35 dagar denna månad. Nu försöka få till mys ikväll

Har en dotter född december 2013
  • Lizzie09

Usch, mitt humör är verkligen Hemskt! Min stackars sambo får stå ut med mycket just nu.. Blir riktigt irriterad bara stackarn visslar eller låter när han äter. Antingen är det PMSen som dragit igång redan nu eller så är det kanske andra hormoner i omlopp! Äl +9 idag.

• Pluttan
    Stemia skrev 2015-08-28 15:11:47 följande:

Okej. Tack

Men nu undrar jag ytterligare en grej, tog ett grav test igår trotts att de är för tidigt eftersom ja hade äl i måndags, men iaf visade de svagt plus,samma i morse va innebär de? Kan man få svagt streck pga ngt annat? Ha fortfarande lite färgad flytning men idag mer senapsbrun nästan,eller va ja ska kalla färgen... va tror ni?

Hmm...Det verkar lite underligt. Har aldrig hört talas om att gravtest visat positivt om man inte varit gravid. Så vida det inte varit spökstreck. Men om testet är avläst inom tiden så kan du ju va gravid :) Kan det vara så att du faktiskt hade äl tidigare än du tror. Spekulerar bara :)
    ~pojke 2000 flicka 2012 flicka 2014~
  • Miniflicka93

Perfekt att ÄL inträffar nu under helgen för mig! Massa mys och ensamtid <3 håller tummarna att det är våran tur nu!

• Snelson

Jag har BIM 5/9 och är just nu på solsemester. Det har fallit sig så att jag har druckit ca 1 glas vin / dag under veckan (är på franska rivieran). Om det skulle visa sig att det har lyckats denna månad, hur illa är då detta?

När som tidigast kan man testa? Har test hemma som märer från 25ul men även ett testa tidigt från Lloyds apotek.

• misslina
    Snelson skrev 2015-08-29 07:36:25 följande:

Jag har BIM 5/9 och är just nu på solsemester. Det har fallit sig så att jag har druckit ca 1 glas vin / dag under veckan (är på franska rivieran). Om det skulle visa sig att det har lyckats denna månad, hur illa är då detta?

När som tidigast kan man testa? Har test hemma som märer från 25ul men även ett testa tidigt från Lloyds apotek.

Ett glas vin per dag under denna tid är
    Ingen fara... Skulle du vara gravid tar den inte näringen från dig så här tidigt... Utan från gulkroppen...

När det gäller testerna är jag osäker... Jag vet att cb-digitala kan man ta fyra dagar innan mens...

Lycka till :)
  • Lizzie09

Tog ett cb idag på äl+10 som inte kunde varit mer negativt. Kändes som ett stort nederlag då jag verkligen hoppades och trodde på denna månad :(

• mariafii

Lizzie än är det inte över, är några dagar kvar. Jag levde som vanligt fram till jag plussade sist. Kommer ihåg att jag kände ägget fästa förra gången och samma dag drack jag vin. Tror jag plussade 5 dagar efter ägget fäste. Fyra dagar innan skymtade jag en svag svag skugga

Har en dotter född december 2013
  • E som i Elin

Hej! Här verkar det finnas gott om proffs. Vi försöker få vårt tredje barn jag borde ju kanske veta men har ändå en fråga.

Den här månaden hade jag mens 9/8 sedan kraftig älvärk den 18e och mycket är flytningar den 19 ( de som är som rå äggvita) sedan gick några dagar med molvärk och sedan kraftigare värk och öl flytningar igen den 21-22.

Min fråga: När i förhållande till värk och dessa flytningar har man äl? Ni som testat med stickor och vet.

Någon annan som haft tecken på två äl samma månad?

• Stemia

Gjorde ett digitalt test imorse, gravid v.1-2 men de måste innebära att min äl inföll tidigare än i måndags va?

Svar på tråden BIM September