• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Moneal
    Miniflicka93 skrev 2015-09-05 20:27:29 följande:

Tänkte bara en liten rolig fråga i gruppen! Vet era nära o kära att ni försöker? Så som familj/vänner. eller har ni de för er själva? :) Själv har vi inte berättat för någon att vi försöker men tror många anar! Nästan lite som att de går o väntar på att vi ska släppa bomben att man e gravid! haha.

vi har nämnt att det går i tankarna men inte att det är under produktion så att säga :)
  • Lunda

Tänkte bara en liten rolig fråga i gruppen! Vet era nära o kära att ni försöker? Så som familj/vänner. eller har ni de för er själva? :) Själv har vi inte berättat för någon att vi försöker men tror många anar! Nästan lite som att de går o väntar på att vi ska släppa bomben att man e gravid! haha.

Vi har ju en dotter på 1,5 år så frågorna duggar tätt om det inte är dags för syskon snart. Men vi håller det för oss själva. Svarar bara att vi får se när det blir :)

Jag känner att jag inte vill ha pressen på mig att andra vet och förväntar sig att man ska bli gravid och så kanske det tar lång tid innan det händer något.

Men vi hoppas snart kunna dela med oss av väntan på ett nytt liv.

Blir bara tokig på min kropp just nu. Känner mig inte gravid men känner heller inte som att mensen är på väg. Denna lååånga väntan...
  • Fian88

Våra vet! Berättade för mina föräldrar efter att vi försökt i ca ett halvår. Så dom vet att det gått mer än ett år nu och att det är jobbigt för oss. För sambons familj berättade vi för ca en månad sedan, dom frågade om vi inte funderade på en nr 2 snart så blev naturligt att berätta då. Är det okända/bekanta som frågar så säger vi bara vi får se. Vi har ju en son på snart 2 år (som blev till på 2a försöket) så såklart frågar många om syskon.
  • Fian88

Mina två bästa vänner vet också, och vet att vi försökt länge.
  • Entjej93

Killen har berättat för sina två närmaste vänner och jag med. Samt en kollega på jobbet som också har bebisberksad på gång :) haha det känns som alla i vår omgivning också bara går och väntar.. Speciellt eftersom vi nyligen köpt en trea :) längtar eftet att kunna överraska alla!
  • valkyrian

Nja, en kompis som vet, i övrigt håller jag det för mig själv. Min etta blev jag gravid med när jag var 16, tvåan vid 20 så reaktionerna har inte alltid varit så roliga. Nu är jag 27 och har högskoleexamen och jobb men trots detta så är jag nog lite skadar och förväntar mig inte riktigt gläsjerop. Ingen frågar oss heller om vi ska ha syskon. Yngsta är ju liksom 6,5 år så de tror nog att vi är förbi det.

• valkyrian

Det var ett plus!

Men gårdagen övertygade mig redan med hur jag mådde och så.

Lycka till alla!

• E som i Elin

Åh Valkyrian!!! Grattis! Jag var tvungen att kika in och se hur det gick för dig!

Men visst testad du några negativa test innan?! Minns du när det var och vilket test det var?

Kram och lycka till!

• E som i Elin
    valkyrian skrev 2015-09-06 06:35:34 följande:

Det var ett plus!

Lycka till alla!

[/

[quote=75722620][quote-nick]valkyrian skrev 2015-09-06 06:35:34 följande:[/quote-nick]

Det var ett plus!

Lycka till alla!

• Jadu
    valkyrian skrev 2015-09-06 06:35:34 följande:

Det var ett plus!

Lycka till alla!

Stort grattis!!
Svar på tråden BIM September