BIM September
Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)
Äl: 23 aug
Bim: 6 sept
Försök: 4, första barnet
Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)
Äl: 23 aug
Bim: 6 sept
Försök: 4, första barnet
Dag 10 i cykeln, tempen steg i em så gjorde ett äl test som visade svagt, lika bra med lite mys ikväll
borde vara 3-4 dagar till själva ägglossning en men tänker inte missa den denna gången
Ägglossning om några dagar o i natt drar vi utomlands. En kärleks semester plus ägglossning samma v kan inte betyda annat än att det är vår månad och 12 försöket gillt ;) bim 23 september..
Här har jag gått hela dagen och trott att mensen ska komma. Har haft mensliknande värk som kommer och går. Jag brukar normalt aldrig känna nån mensvärk förrän bim dagen eller efter att mensen har kommit. Jag springer på toa och tittat hela tiden men nej då ingen mens här inte. Har bara flytningar, genomskinliga och vita. Igår hade jag däremot en brun/rosa flytning (några droppar) i trosan TMI(!!) ber om ursäkt :/
Kan jag vara gravid tro? Jag är på bim-3
Hoppas så innerligt!
Hej! Kan jag hoppa in här?
Jag är en tjej på 25 år. Detta blir vårat 5e barn. (Ett änglabarn) så vi har tre underbara barn hemma som nu önskar lika mycket som oss att få ett syskon. :)
Tog ut spiralen men mensen hoppade över en månad. Och den första "riktiga" månaden har passerat utan nått plus. Idag fick vi en glad gubbe på ÄL testet. Yeah! :) Så bim är ca 20 september
Håller tummarna för att vi alla får ett efterlängtat plus :)
Ikväll när jag satt i bilen på väg hem fick jag MENSVÄRK. På riktigt. Ingen inbillning. Det släppte ca 1 h senare.
Men ÄL var 31/8 enl stickor o app. Kan knappast kännas NÅGOT så tidigt. Men förvånad blev jag när värken kom. :)))
Kan vara en tillfällighet men nu när jag skulle smörja in ansiktet så känner jag små prickar i hela pannan och syns om man kollar noga. Brukar typ aldrig ha finnar eller sådant. Fortfarande molvärk men lyckades jogga idag även om de var tungt. Inte känt av brösten så mycket. Tempen är väldigt hög
Med mitt första barn hade jag väldigt tydliga tecken. Tydlig nidblödning. Senare rejäl molvärk och illamående. Brösten blev flera storlekar större och gjorde fruktansvärt ont.
Barn nr 2 var inte alls likadant. Kände ingenting så jag var bombsäker på att det inte blivit något. 2 dagar innan mensen skulle komma började jag dessutom blöda syndafloden, så jag var bombsäker på att det var kört. Min man tyckte dock att jag skulle testa iaf och det var positivt.
Så det kan vara oerhört olika.
Kanske inte är vanligt men ägget kan väl fästa redan dag 3 efter ÄL. När jag blev gravid första gången högg de till och drog som försvann fort efter. Kanske var ägget som fäste för dig :) jag fick pluss efter ca fyra dagar
Hoppar in i tråden
Äl 31/8
BIM 14/9
Från och med 2/9 så har jag haft mensvärk varje dag och ökade flyttningar. Hoppas på det är tidig gravid syntom ????
Kan det ha o göra med var ägget befinner sig när spermien möter den? Kanske ägget nästan var framme vid livmodern typ.
Hehe ja ja, bara o vääääääänta. Som jag avskyr att göra. ^^