• livias

BIM September

Ny tråd för oss som inte fick det efterlängtade plusset i aug. Tänker att vi får väl fortsätta kämpa ihop och hjälpas åt att analysera äl tecken och graviditetssymptom:)

Äl: 23 aug

Bim: 6 sept

Försök: 4, första barnet

• Svar på tråden BIM September
  • Jadu
    Svejsan86 skrev 2015-09-08 08:51:37 följande:

Frustrerande.. Två veckor är nog länge å vänta..

Samtidigt Är jag lite rädd att jag så gärna vill att de är därför mensen håller sig borta.. försöker o inte tänka på de men inte lätt.
  • Jenka81

Jag hängde i BIM juni och juli, kanske någon minns mig. Nu har jag följt er i september också. I juni körde vi ?blir det så blir det? och jag låtsades inte bry mig så värst mycket. Det blev inte så mycket sexande som man kanske hade önskat och vi missade antagligen äl helt också. I juli var det semester och vi var bortresta tillsammans med en annan familj under äl och det blev inget då heller. Denna månad kände jag att det var en riktigt ordentlig äl på g. Jag hade så mycket äl-flytningar som jag aldrig, verkligen aldrig, haft förut. Det värkte ordentligt och jag var 100 % säker på när ägget släppte. Maken som på egen begäran inte varit informerad om när sådant sker var alldeles för trött för att sexa, så jag bröt ihop lite lätt Vi hade sex två dagar innan äl och sedan typ 10 timmar efter äl, så det får väl räknas som att vi ändå prickade in rätt bra J

På äl+6 kände jag nyp/stick på samma sida som ägget släppte ifrån. Tänkte att nu fäste den lilla! Det var alltså inte dessa ligament-känningar som man kan ha när livmodern växer, utan riktiga stick/nyp. Kände det ett par gånger till under dagen och hoppades så innerligt att det var vad jag trodde.

På äl+7 började jag testa med äl-test eftersom jag förstått att de även kan reagera på hcg. Negativt. Äl+8 negativt. Äl+9 kanske ett litet svagt streck. Idag äl+10 ett tydligt streck på äl-testet och jag vågade mig på att doppa ner ett CB Digital i samma urin. GRAVID 1-2!

Nu önskar jag er alla stort lycka till på vägen mot två blå. Kram!

• Sundaymorning
    Jadu skrev 2015-09-08 08:49:50 följande:
    Sjukt frustrerande.. samtidigt kan jag inte låta bli och tänka på om jag ska gå till apoteket o köpa ett testa tidigt.. cb digital mäter ju 25mlU/ml o de tidiga stickorna är på 10mlU/ml.
    Ja det är väl ingen dum ide? Annars är väl risken att bli helt galen haha
  • Moneal
    mariafii skrev 2015-09-08 08:38:41 följande:

Mm jag hade två men slösa ett i helgen då jag skulle dricka för att säkert inte visa något och så andra idag (attans) men om de visar lite mer imorgon så kör ;) för du ska testa imorgon?

Tog du på morgon urin?

jag råkade gå på toa vid 05.00 och detta tog jag 06.45 tyvärr, får försöka hålla mig nästa gång! ;)
  • Jadu
    Sundaymorning skrev 2015-09-08 09:11:10 följande:

Ja det är väl ingen dum ide? Annars är väl risken att bli helt galen haha

Har vart på apoteket nu,attans att de bara hade 2 pack kvar av testen ;) blir nog ett testa i kväll med :p
  • Sundaymorning
    Jadu skrev 2015-09-08 09:46:35 följande:
    Har vart på apoteket nu,attans att de bara hade 2 pack kvar av testen ;) blir nog ett testa i kväll med :p
    Håller tummarna för ett tydligt streck Man blir ju otroligt otålig
  • Lunda

Kunde inte hålla mig från att testa i morse. Äl + 12 och testet visa negativt :(

Har inga direkta symtom längre som tyder på varken graviditet eller att mensen är på g. Det enda som går att ta på är ömma bröst och utebliven mens.

Men istället för att känna mig nere så känner jag mig bara förbannad. Förbannad för att kroppen jävlas med mig och inte bara kan ge raka signaler. Om jag nu inte är gravid så kan väl mensen bara komma så att jag bara kan släppa det och gå vidare.

Hur många är vi nu egentligen som inte har fått sitt plus än? Känner precis som en föregående talare att vi lätt glöms av mitt i alla plus. Skickar en kram till er och håller tummarna för att vi snart oxå är gravida.

Och ännu ett grattis till alla nya plusare :)

• Jadu
    Sundaymorning skrev 2015-09-08 09:54:28 följande:

Håller tummarna för ett tydligt streck Man blir ju otroligt otålig

Aa vill eg testa nu men bättre o vänta.

Kändes som mens kom men (ursäkta äckelvarningen) var bara kraftig flytning.
  • mariafii
    Moneal skrev 2015-09-08 09:14:12 följande:

Tog du på morgon urin?

jag råkade gå på toa vid 05.00 och detta tog jag 06.45 tyvärr, får försöka hålla mig nästa gång! ;)

Ja på morgonurin. Gick på toa vid 00.30. Men molar massor nu och mår lite illa. Jobbig väntan till imorgon.

Lunda jag vet precis hur det känns. Första barnet tog 10 gånger och frustrerande med alla andra pluss. Men plötsligt händer det
    Har en dotter född december 2013
  • halo83

[quote=75730299][quote-nick]Lunda skrev 2015-09-08 09:54:48 följande:[/quote-nick]Kunde inte hålla mig från att testa i morse. Äl + 12 och testet visa negativt :(

Har inga direkta symtom längre som tyder på varken graviditet eller att mensen är på g. Det enda som går att ta på är ömma bröst och utebliven mens.

Men istället för att känna mig nere så känner jag mig bara förbannad. Förbannad för att kroppen jävlas med mig och inte bara kan ge raka signaler. Om jag nu inte är gravid så kan väl mensen bara komma så att jag bara kan släppa det och gå vidare.

Hur många är vi nu egentligen som inte har fått sitt plus än? Känner precis som en föregående talare att vi lätt glöms av mitt i alla plus. Skickar en kram till er och håller tummarna för att vi snart oxå är gravida.

Och ännu ett grattis till alla nya plusare :)[/Vi är på försök 16 och jag är på bim-7 idag ... Tror dock inte det blir våran tur denna gång heller tyvärr

Svar på tråden BIM September