• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • Anonym (inte bestämt mig)

Men hur kan man skaffa barn om man lever under sådana dåliga förhållanden?

Oansvarigt.

• absoluteawesome
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-11 13:55:58 följande:

Men hur kan man skaffa barn om man lever under sådana dåliga förhållanden?

Oansvarigt.

Jag tror ärligt talat att dem inte begriper bättre.

Kondomer P - piller m.m kostar pengar och är väl inte största prio.

Oansvarigt, javisst.
  • absoluteawesome
    Gott&blandat55 skrev 2015-09-10 17:28:12 följande:

Var har du fått informationen om rosa kinderna och rädslan på stranden? Alla säger olika. Det är just därför man bara ska låta det vara ifred. Det är inte något vare sig du eller jag kan styra.

Jag vill inte att Sverige ska ta emot alla miljoner som är på flykt. Det gör inte Sverige eller. Och det kommer Sverige inte att göra heller. Även om vi och Tyskland har tagit emot flest i Europa så ska vi inte börja tala om villa siffror Turkiet och Jordanien tagit emot. Det tror jag du har koll på för du verkar ha bra koll på siffror, right?! ;)

Men kan vi ta emot några tiotalstusen så borde vi det! Kom igen va fan, det kunde ha varit DU!

Det är ju lite så att i Turkiet är det mera lämpligt att dem bor pga religion bland annat.

Det blir inte samma omställning ingen som det blir här.

Det behövs inte byggas några moskéer i Turkiet för det finns redan.

Ja, jag är lite små orolig att det är just vi om några år.
  • Anonym (Autism)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 09:28:27 följande:

www.expressen.se/nyheter/alans-pappas-uppgifter-ifragasatta-1/

10 000 dollar betalade en familj som säger att pappan körde båten.

10 000 dollar!

Nödställda som dem är har dem ändå på något vis 10 000 dollar.

4 000 euro betalade Alans familj.

Det är fan inte dåligt det heller.

Men det är väl inte ffa på grund av dålig ekonomi man flyr från Syrien? Man flyr väl för att man inte vill riskera att fångas in, bli tvingad att kriga, torterad, att ens döttrar inte ska bli våldtagna att ens familj inte ska bli dödad? Även om man har pengar så hjälper det ju inte mot sånt.
  • absoluteawesome
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-12 09:55:57 följande:

Men det är väl inte ffa på grund av dålig ekonomi man flyr från Syrien? Man flyr väl för att man inte vill riskera att fångas in, bli tvingad att kriga, torterad, att ens döttrar inte ska bli våldtagna att ens familj inte ska bli dödad? Även om man har pengar så hjälper det ju inte mot sånt.

Jag kan ju tycka att har man barn m.m sätter man sig inte i en båt som knappt flyter.

Har man såpass med pengar bör man ju kunna ta sig till ett säkert ställe ändå.
  • Anonym (Autism)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 10:16:36 följande:

Jag kan ju tycka att har man barn m.m sätter man sig inte i en båt som knappt flyter.

Har man såpass med pengar bör man ju kunna ta sig till ett säkert ställe ändå.

I ett visst läge kanske man har att välja på att sätta sig i båten som knappt flyter eller stanna och riskera att utsättas för allt man kan behöva vara med om i krig. Det kanske inte är läge att invänta nästa båt. Det är inte som att vara i Rödby och ta nästa tur med färjan istället. Dessutom är de allra flesta båtar som man använder sig av i dåligt skick.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!