• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-12 12:32:05 följande:

Visst. Det tror jag på så mycket som jag vill.

Jag tycker dock om att du tilltalar mig med "Herr" .....det passar liksom mig, att bli tilltalad "Herr".

Men visst känns det bra att du äntligen fått lite uppmärksamhet, Nerf !!!

Du kallar mig för Nerf, jag kallar dig Herr bombastik. Vad du tror på skiter jag högaktningsfullt i.
  • absoluteawesome
    Anton Chigurh skrev 2015-09-12 12:32:05 följande:

Visst. Det tror jag på så mycket som jag vill.

Jag tycker dock om att du tilltalar mig med "Herr" .....det passar liksom mig, att bli tilltalad "Herr".

Men visst känns det bra att du äntligen fått lite uppmärksamhet, Nerf !!!

Why do you even?
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:07:52 följande:
    Jasså? Det gör jag endast om någon begår personangrepp.

Dig har jag inte anmält en enda gång

Du vet väl att det är fler än du och jag som läser dessa trådar?

Så du kan ta av dig offerkoftan nu, herr bombastik.
    Förresten brukar jag aldrig bli anmäld, jag är snäll av naturen och jag har aldrig någonsin kommit med något påhopp. Jag säger möjligen min ärliga mening emellanåt, men att kalla det för personangrepp eller påhopp !!!  Det är befängt. Det är en personlig förolämpning att påstå något sådant. Det är rent av horribelt. Jag är rak och tydlig, men det finns det en och annan mänska som kan få ont i röven av. Men det är inte mitt mitt problem.

Ha en skön lördag. Typ.

Kram //Anton spock
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-12 12:41:20 följande:

Förresten brukar jag aldrig bli anmäld, jag är snäll av naturen och jag har aldrig någonsin kommit med något påhopp. Jag säger möjligen min ärliga mening emellanåt, men att kalla det för personangrepp eller påhopp !!!  Det är befängt. Det är en personlig förolämpning att påstå något sådant. Det är rent av horribelt. Jag är rak och tydlig, men det finns det en och annan mänska som kan få ont i röven av. Men det är inte mitt mitt problem.

Ha en skön lördag. Typ.

Kram //Anton 

Ursäkta, gjorde du en pudel precis?
  • absoluteawesome
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-12 11:19:42 följande:

Nu vet ju inte jag om pojkens föräldrar visste hur barn blir till men avhållsamhet är den allra effektivaste preventivmetoden och helt gratis. Och lever man under de där oroligheterna och inte vill sätta en barn till världen som kommer bli utsatt för det så borde valet vara enkelt.

så fruktansvärt oansvarigt

Tror inte dem får samma info som oss om det där.
  • Anton Chigurh
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 12:38:10 följande:
    Why do you even?
    Så sant....biggrin0 
  • Anonym (inte bestämt mig)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-12 11:33:40 följande:
    Barn blev till även i koncentrationsläger. Det finns så mycket man inte förstår. Ibland är det bästa att vila i det och inte vara så fördömande.
    Ja det verkar förskräckligt. Skedde även sexuella övergrepp i lägren men det kanske man inte heller ska vara fördömande mot.

Finns många sorters barnmisshandel även i Sverige men där dömer våra myndigheter, oavsett hur synd det är om föräldrarna eller vad som nu kan ligga bakom som "man inte förstår"

För att skaffa barn under sådana oroligheter kan inte kallas för annat än barnmisshandel.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:46:40 följande:
    Ursäkta, gjorde du en pudel precis?
    A va !!!

Nu får du fan skärpa till dig, Nerf 
  • Anonym (Autism)
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-12 13:03:23 följande:

Ja det verkar förskräckligt. Skedde även sexuella övergrepp i lägren men det kanske man inte heller ska vara fördömande mot.

Finns många sorters barnmisshandel även i Sverige men där dömer våra myndigheter, oavsett hur synd det är om föräldrarna eller vad som nu kan ligga bakom som "man inte förstår"

För att skaffa barn under sådana oroligheter kan inte kallas för annat än barnmisshandel.

Varför skulle man inte vara fördömande mot sexuella övergrepp? Förstår du verkligen inte skillnaden?

Inga myndigheter i Sverige dömer någon för att de skaffar barn, hur dålig situation man än har.

Det jag menar är att man inte ska döma någons handlingar (som inte är kriminella) när man inte har kunskap om situationen. De flesta svenska har levt i trygghet i hela sina liv och kan egentligen inte alls sätta sig in i hur det är att inte ha det så. Och bör följaktligen inte vara så fördömande. Vi vet helt enkelt inte vad vi pratar om.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-12 13:02:48 följande:

Så sant.... 

Ska du bestämma vem folk svarar?
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!