• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • absoluteawesome
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-12 10:24:09 följande:

I ett visst läge kanske man har att välja på att sätta sig i båten som knappt flyter eller stanna och riskera att utsättas för allt man kan behöva vara med om i krig. Det kanske inte är läge att invänta nästa båt. Det är inte som att vara i Rödby och ta nästa tur med färjan istället. Dessutom är de allra flesta båtar som man använder sig av i dåligt skick.

Klart att det kan vara så.

Och det är väl självklart att det är hemskt alltihopa.

Det jag tycker är illa är pk media som ville få ihop Alans död direkt till Syrien, vilket ju inte stämmer.

Spela på en pojkes död på det viset. Jävla äckel media.

Näe jag förstår att det är skitbåtar men det kanske funnits annat sätt att unkomma på för dem pengarna.

Hela landet är ju inte kaos.
  • Nerfherder
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 10:34:47 följande:

Det jag tycker är illa är pk media som ville få ihop Alans död direkt till Syrien, vilket ju inte stämmer.

Näe jag förstår att det är skitbåtar men det kanske funnits annat sätt att unkomma på för dem pengarna.

Källa?
  • Anonym (Autism)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 10:34:47 följande:

För mig spelar inte Alans bakgrund så stor roll. Det är för sent för honom. Men han har blivit en symbol för alla de som flyr fasorna i Syrien. Jag hade hört om vad som händer där men inte riktigt tagit det till mig. Tills bilden på Alan kom.

Jag tror att alla historier om honom och om hans familj, som alla försöker lägga skulden på pappan, är ett sätt för många att slå ifrån sig det fasansfulla som människor är med om där. Det känns skönare att tänka att de säkert bara vill ha bidrag. Jag vet inte hur det var för just Alan och det är ju ingen mening att gräva ner sig i det enskilda människoödet. Det jag vet är att många andra där flyr från en fruktansvärd situation. Och det är bra att media öppnar ögonen på oss och rapporterar om det som verkligen sker. På ett sätt som får oss att förstå. De som vågar.
  • Anonym (inte bestämt mig)
    absoluteawesome skrev 2015-09-12 09:44:14 följande:
    Jag tror ärligt talat att dem inte begriper bättre.

Kondomer P - piller m.m kostar pengar och är väl inte största prio.

Oansvarigt, javisst.
    Nu vet ju inte jag om pojkens föräldrar visste hur barn blir till men avhållsamhet är den allra effektivaste preventivmetoden och helt gratis. Och lever man under de där oroligheterna och inte vill sätta en barn till världen som kommer bli utsatt för det så borde valet vara enkelt.

så fruktansvärt oansvarigt
  • Anonym (Autism)
    Anonym (inte bestämt mig) skrev 2015-09-12 11:19:42 följande:

Nu vet ju inte jag om pojkens föräldrar visste hur barn blir till men avhållsamhet är den allra effektivaste preventivmetoden och helt gratis. Och lever man under de där oroligheterna och inte vill sätta en barn till världen som kommer bli utsatt för det så borde valet vara enkelt.

så fruktansvärt oansvarigt

Barn blev till även i koncentrationsläger. Det finns så mycket man inte förstår. Ibland är det bästa att vila i det och inte vara så fördömande.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 11:43:55 följande:
    Börjar ni inte tröttna på den här diskussionen ???
    Tycker mest det verkar som att folk börjar tröttna på dig, Nerf, förutom mitt svar här....så har du inte fått mycket uppmärksamhet på sistone !!!

Såså....tryck nu på anmälningsknappen, Nerf, som du alltid gör så fort du ser ett inlägg av mig.WetKiss.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nerfherder
    Anton Chigurh skrev 2015-09-12 11:57:42 följande:

Tycker mest det verkar som att folk börjar tröttna på dig, Nerf, förutom mitt svar här....så har du inte fått mycket uppmärksamhet på sistone !!!

Såså....tryck nu på anmälningsknappen, Nerf, som du alltid gör så fort du ser ett inlägg av mig.

Jasså? Det gör jag endast om någon begår personangrepp. Dig har jag inte anmält en enda gång. Du vet väl att det är fler än du och jag som läser dessa trådar? Så du kan ta av dig offerkoftan nu, herr bombastik.
  • Anton Chigurh
    Nerfherder skrev 2015-09-12 12:07:52 följande:
    Jasså? Det gör jag endast om någon begår personangrepp. Dig har jag inte anmält en enda gång. Du vet väl att det är fler än du och jag som läser dessa trådar? Så du kan ta av dig offerkoftan nu, herr bombastik.
    Visst. Det tror jag på så mycket som jag vill.

Jag tycker dock om att du tilltalar mig med "Herr" .....det passar liksom mig, att bli tilltalad "Herr".

Men visst känns det bra att du äntligen fått lite uppmärksamhet, Nerf !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!