• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Alice i Underlandet
    Jag är bara jag skrev 2015-11-09 12:42:49 följande:

Exakt samma dag som jag. Har också väldig molvärk ibland,speciellt efter ansträngning.

Läs på 1177 lite så får ni koll..

Hela 2 trimestern är livmoderns växtperiod, det drar i ligament o magmuskler för att göra plats för en större bebis

Helt normalt o tex kan det hugga i hela magen när man nyser..
  • nonameleft
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-09 13:39:34 följande:
    Med sonen kom de första känningarna i vecka 17, när vi lyfte med ett flygplan..

Som en liten fjäril som slår sina vingar på insidan..
    Härligt!! Glad Om en vecka kanske jag kan förvänta mig att känna något då 
  • Alice i Underlandet
    nonameleft skrev 2015-11-09 13:45:01 följande:
    Härligt!! Glad Om en vecka kanske jag kan förvänta mig att känna något då 
    Bara hålla tummarna.. men det kan ju utan problem ta upp till vecka 20-21..

Nu med andra tycker jag det är knöligt för efter första har jag haft en del berömda fantomsparkar i magen.. Och har dem fortfarande ibland. Så måste liksom övertala huvudet om att det inte kanvara bebisen ännu (vecka 14)..
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-08 19:34:46 följande:
    Ja men jo med ditt jobb kommer det nog gå jobba till sista dagarna :)
    Haha ja jag förstår inte hur hon klarade det men hon gjorde det. Ja men precis alla är vi olika.

Ja jättespännande :) ja och katt kommer det garanterat bli...går förbi grannens katt nu dagligen (lägenheten, den sover ofta utanför porten tills ägarna kommer o hämtar in han) och sambon hälsar o senast idag sa han. jo vi ska ha katt! :P

jasså du vill uppåt. jag vill ha sovrummet nere.. nära till toan. speciellt nu när kissa på natten :p
    ja men dåså då har du nå du kan pusha sambon på så kanske det händer nåt :p
    Precis, jag tänker så i alla fall sen är det bara att hålla tummarna!!

Haha, katt är ju nästan ett måste när man bor i hus :p!! Det är så söta :)! Skönt att båda vill ha en också ;)
    Vi tog över våran katt nu i maj, han är ca 7 år och nu märks det att han känner sig mer hemma :) såååå mysigt :D!

Jaa, vi har ett ganska litet hus, så jag vill ha alla (båda) sovrummen samlade på samma plan och på nedervåningen kommer det bli ganska öppet, en gemenskapsyta typ :) sen kommer det bli en liten toa på övergången med så det löser sig med toabesöken :D
  • Jag är bara jag
    nonameleft skrev 2015-11-09 13:18:07 följande:
    Jag vet inte om jag är speciellt troende direkt men när jag hör din historia så måste jag be till vad det nu är som styr våra liv och universum att ditt barn ska vara med dig hela vägen denna gången. Blir rörd till tårar när jag tänker på det. {#emotions_dlg.flower}

Får jag fråga när ni började med IVF? Måste man betala allt ur egen ficka i Sverige? Känns så vansinnigt orättvist. 

Här i Frankrike är det lite snällare. Fram till att kvinnan fyllt 45 år bekostar staten alla IVF-försök. 
    Vad snäll du är!  Hjärta  Om man passerat 38-39 får man bekosta IVF privat och jag var precis på gränsen när vi började för drygt 7,5 år sen. Eftersom IVF:erna inte gick bra och jag passerade 42 som är gränsen även privat övergick vi till ED. Det är inte tillåtet i Sverige så vi har åkt till Tjeckien. De gick inte heller bra. 4 ggr inte gravid och nu i maj gravid, men MA med tvillingar. Så denna bebbe är extremt efterlängtad!  Drömmer 

Hade ingen aning om att Frankrike var så generös vad gäller IVF! Det besparar mycket elände hos folk det.
  • Acamilla
    fleapeas skrev 2015-11-09 12:43:37 följande:

Hej allesammans!

Under min första graviditet var jag med i en föräldragrupp via familjeliv vilket var jättekul att kunna följa andra, så nu när jag väntar mitt andra barn så tänkte jag att det kunde vara lika kul att göra det nu också.

Väntar mitt andra barn BF 27/5, hittills har allt känts bra, dock är jag tröttare nu än under min första graviditet men det beror nog på att då hade jag inte en 2-åring att jaga :P 

Någon som känner sig manad att starta en facebook-grupp ist som vi kan vara medlemmar i? Jag tycker det är lite smidigare och enklare att hålla koll på uppdateringar osv :)

Hej :) vad roligt!!

Jag väntar mitt första barn den 25/5 och detta är min första graviditet som gått över förväntan bra hittills. Har dock inte sett bebisen så jag hoppas att den finns där inne!

Jag är med i två Facebookgrupper redan men jag tror du kan få haka på i dem om du vill. En större (med målet upp till 150-200 personer) och en mindre (med målet upp till 20 personer) och det finns platser kvar i båda. Vill du så kan du få namn/namnen av mig till admin/s som kan lägga till dig i en/båda grupp/erna :)?
  • Jag är bara jag
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-09 13:41:53 följande:
    Läs på 1177 lite så får ni koll..
    Hela 2 trimestern är livmoderns växtperiod, det drar i ligament o magmuskler för att göra plats för en större bebis smile2.gif
    Helt normalt o tex kan det hugga i hela magen när man nyser..
    Ingen mening läsa sig till saker när man ändå inte vet om man faktiskt är gravid. Dessutom kan värk lika gärna vara missfall... Enligt F.l är vi inte ens i trimester 2 än,ingen aning när den börjar enligt dom.
  • MakeitHappen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-09 12:41:18 följande:
    14 privata IVF:er kostar liksom alla resor. För att inte prata om alla mediciner under alla år!  En ED i sig kostar ca 50000:- färskförsök plus att få i frysen. Jag tvivlar eftersom jag försökt så vansinnigt länge och haft flera MA. Tack för tummen! {#emotions_dlg.flower}
    Ussh kan inte va kul detta!! då förstår jag att du tvivlar. men har ni fått reda på varför ni fått missfall? detta är min tredje graviditet men första barnet så har haft två missfall innan. Fick ta spruta o kolla så min sköldkörtel fungerade som den skulle o det gjorde den ej så var antagligen därför jag fick missfall sa min BM..
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-11-09 14:27:31 följande:
    Precis, jag tänker så i alla fall sen är det bara att hålla tummarna!!

Haha, katt är ju nästan ett måste när man bor i hus :p!! Det är så söta :)! Skönt att båda vill ha en också ;)
    Vi tog över våran katt nu i maj, han är ca 7 år och nu märks det att han känner sig mer hemma :) såååå mysigt :D!

Jaa, vi har ett ganska litet hus, så jag vill ha alla (båda) sovrummen samlade på samma plan och på nedervåningen kommer det bli ganska öppet, en gemenskapsyta typ :) sen kommer det bli en liten toa på övergången med så det löser sig med toabesöken :D
    haha ja såklart katt måste vi ha :D  japp jag har växt upp med katt och även han.. så men har inte velat ha i lägenhetne här när den inte kunnat gå ut... så nu ska vi banne mig skaffa en :D
    åh mysigt :D

Ja men dåså :D ja toa är bra att ha nära... nu fråga sambon igår om vi skulle ha sovrummet uppe men jag sa att kan vi inte ha sovrummet nere tills maj .. jag behöver kissa :p haha sen kan vi flytta upp.. det höll han med om att så kan vi göra.. så får se hur vi gör nu när vi flyttar in grejjerna :)
  • anas998

Tjejer, nu håller jag nog på att bli galen!
    Jag ska på ul på torsdag v.13(12+0) och jag mår hur bra som helst klart en del grav symtom men inte värsta illamåendet eller så. Min mamma berättade att hon mått hur bra som helst med oss 3 syskon. Men jag håller på att bli galen nu! Jag kan inte släppa tanken på att de kommer säga att bebisen är död på torsdag :( men ma är ganska ovanligt va? Oftast kommer det väl ut av sig själv isf även om inte direkt..? Åh Gud jag blir helt tokig. Hur känner nu andra er? Är ni oroliga?

Svar på tråden Majbebisar 2016