• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-25 09:58:01 följande:
    Åh va mysigt. o han anade ingenting ? :D
    haha såklart de ska vara någon som frågar men bra du kunde hålla masken och inte försäga dig.. :)

Ja jättemysigt :) jag hade lätt kunna ligga kvar där än idag o bara titta på den :) nej men tänk inte så på alla andra. men det finns väl något sjukhus i närheten som du kan boka privat UL eller VUL på gynekologmottagningen?

Jo lite men sambon är helt låst vid "det är inte vecka 12 än" så han vill inte säga nått förrän det. (jag tyckte vi kunde åkt till hans syster igår o berätta, men nej inte vecka 12 än, men det är vecka 12 imorgon sa jag till han men näää.."
    hehe men jag ska iaf nu vid lunch åka bort till mamma så hon får veta :)

tack så mycket. såg att du gav några namn längre ner :)
    det är till majbebisar 2016 och bf maj 2016? eller ? och båda är slutna va?
    Han var helt ovetande om allting så det har verkligen varit en lyckad helg :D
    De hade frågat ut honom med om jag var gravid, men vi stod på oss båda två och sa att jag inte var det och det känns bra, väntar gärna ett tag till.

Jag förstår det :p jag vill också se min bebis. Bara se att den är där och att den lever :).
    Nej, vill jag se den innan så får jag boka det privat nere i Stockholm. Här finns inga resurser för det om man inte åker in akut eller nått sånt skulle jag tippa på.

Hehe, är det en karlgrej tro, att inte vilja skrika ut om graviditeten :p?! Vad sa mamma din :p?! Jag längtar till vi börjar berätta så man får se reaktionerna :D

Precis, de är hemliga grupper för majbebisar 2016 så du kan vara lugn, inget syns utåt :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-25 16:39:03 följande:
    Han var helt ovetande om allting så det har verkligen varit en lyckad helg :D
    De hade frågat ut honom med om jag var gravid, men vi stod på oss båda två och sa att jag inte var det och det känns bra, väntar gärna ett tag till.

Jag förstår det :p jag vill också se min bebis. Bara se att den är där och att den lever :).
    Nej, vill jag se den innan så får jag boka det privat nere i Stockholm. Här finns inga resurser för det om man inte åker in akut eller nått sånt skulle jag tippa på.

Hehe, är det en karlgrej tro, att inte vilja skrika ut om graviditeten :p?! Vad sa mamma din :p?! Jag längtar till vi börjar berätta så man får se reaktionerna :D

Precis, de är hemliga grupper för majbebisar 2016 så du kan vara lugn, inget syns utåt :)
    Haha men så roligt!! :D
    men asså vad folk ska va nyfikna o fråga, kan de inte bara vänta tills man själv vill berätta?! men bra ni stod på er och hoppas de trodde på er :D

Ja men precis bara få ett litet tecken  på att allt är bra :) oj stockholm ja, men så synd men vi får hoppas tiden går fort för er då :)

haha kanske? men förstår inte, är de första barnet så borde de va minst lika glada som vi, eller iaf visa det lite mer :p din likadan ju om han med vill vänta till jul :p
    jo men hon vart glad. haha sa de var synd de inte var tvillingar :p men hon är redan mormor till tre barn så helt nytt för henne är det inte :)
    men de är lite kul att berätta. o så vill man berätta på kanske lite speciellt vis också :)

Okej jag har skrivit till dem men inte fått nått svar ännu så får la se om det händer nått snart :)
  • Randig

Går in i vecka 14 idag (13+1) och den senaste veckan har magen ploppat ut jätte mycket:(  

Så fort gick det inte första graviditeten! Antar att mina magmuskler inte återhämtat sig alls, men det är inte så konstigt, har inte tränat en dag efter att sonen kom för 2 år sedanOskyldig.

• Cherryay
    Randig skrev 2015-10-25 20:11:43 följande:

Går in i vecka 14 idag (13+1) och den senaste veckan har magen ploppat ut jätte mycket:(  

Så fort gick det inte första graviditeten! Antar att mina magmuskler inte återhämtat sig alls, men det är inte så konstigt, har inte tränat en dag efter att sonen kom för 2 år sedan.

Det är ju tyvärr väldigt vanligt att magen syns tidigare som omföderska, kroppen har ju redan varit gravid en gång och vet vad som väntar, på alla sätt ;)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-25 18:59:49 följande:
    Haha men så roligt!! :D
    men asså vad folk ska va nyfikna o fråga, kan de inte bara vänta tills man själv vill berätta?! men bra ni stod på er och hoppas de trodde på er :D

Ja men precis bara få ett litet tecken  på att allt är bra :) oj stockholm ja, men så synd men vi får hoppas tiden går fort för er då :)

haha kanske? men förstår inte, är de första barnet så borde de va minst lika glada som vi, eller iaf visa det lite mer :p din likadan ju om han med vill vänta till jul :p
    jo men hon vart glad. haha sa de var synd de inte var tvillingar :p men hon är redan mormor till tre barn så helt nytt för henne är det inte :)
    men de är lite kul att berätta. o så vill man berätta på kanske lite speciellt vis också :)

Okej jag har skrivit till dem men inte fått nått svar ännu så får la se om det händer nått snart :)
    Haha, eller hur. Det är värst på sambons sida, alla där har väntat länge på att vi ska bli gravida, mina vänner är inte så påstridiga ;)

Ja, jag tycker det, eftersom risken minskar efter v. 12 så borde det ingå ett UL vid inskrivningen. Här går man liksom runt och tänker att det inte stämmer att jag är gravid :p! Meeeen, första november på söndag så det går ju ganska fort :D

Haha, ja eller hur. Min sambo är MR. Google, men tror inte han har tagit reda på nått om graviditetens skeeden hittills. Han säger att han inte behöver eftersom att jag ändå berättar allt som jag läst, haha!

Okej, vad roligt :) vi köpte ljuslyktor som det står mormor, morfar, farmor och farfar på som vi ska ge bort i julklapp. Det blir avslöjandet. (Om inte magen avslöjat mig innan ;) ) men det kommer bli första barnbarnet på bådas sida så jag är väldigt nyfiken på hur de kommer att reagera :D

Har du hört någonting om grupperna, annars kan ja skriva och fråga admin om de fått någonting från dig :)?
  • Acamilla
    mom2be skrev 2015-10-23 12:16:19 följande:

Lyllos er som fått se bebisen! Själv får jag vänta tills veckan innan jul för RUL. Längtar! Låter hemskt med foglossning! Jag mår fortfarande väldigt illa men hoppas att det vänder snart. Förra graviditeten mådde jag toppen från v. 20 så jag hoppas att det blir samma med den här.

Precis som du så kommer vi också att få vänta till RUL innan vi för se våran bebis. För min del så blir det den 28 december. Hela graviditeten känns så avlägsen och overklig. Speciellt när man inte har haft så mycket symtom och aldrig varit gravid tidigare :p
  • saaara
    MakeitHappen skrev 2015-10-24 09:09:44 följande:
    Oj ja det känns länge men tiden går rätt fort :D
    jag ska på inskrivning på onsdag så då blir det att boka in RUL, ska försöka se om det går att få ett till tidigare också :) fråga kan man alltid göra :)
    men RUL lär väl bli innan jul för mig med om jag räkna rätt o om det finns lediga tider till det men det får vi väl tro :)
    Okej, så du har inte varit på inskrivning än?
    Ja, men absolut.
    Bättre att fråga än inte alls...
    Jag ska iväg och ta blodprover denna vecka (för när jag var på inskrivningen så tyckte BM att jag skulle vänta lite med proverna tills man kommit in i ca v.12-13) för då kunde man tydligen se mycket tydligare var bebisen hade för blodtyp osv.

Har du tagit blodprover än?

Härligt om det blir innan jul - så blir det den bästa julklappen man kan önska sig!
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-26 11:40:12 följande:
    Haha, eller hur. Det är värst på sambons sida, alla där har väntat länge på att vi ska bli gravida, mina vänner är inte så påstridiga ;)

Ja, jag tycker det, eftersom risken minskar efter v. 12 så borde det ingå ett UL vid inskrivningen. Här går man liksom runt och tänker att det inte stämmer att jag är gravid :p! Meeeen, första november på söndag så det går ju ganska fort :D

Haha, ja eller hur. Min sambo är MR. Google, men tror inte han har tagit reda på nått om graviditetens skeeden hittills. Han säger att han inte behöver eftersom att jag ändå berättar allt som jag läst, haha!

Okej, vad roligt :) vi köpte ljuslyktor som det står mormor, morfar, farmor och farfar på som vi ska ge bort i julklapp. Det blir avslöjandet. (Om inte magen avslöjat mig innan ;) ) men det kommer bli första barnbarnet på bådas sida så jag är väldigt nyfiken på hur de kommer att reagera :D

Har du hört någonting om grupperna, annars kan ja skriva och fråga admin om de fått någonting från dig :)?
    Ja men tänk om ni hade haft svårigheter at få barn o så kommer alla o frågar.. blä :p men.. hur länge har ni varit tillsammans? hur länge har de väntat ? :p

Jo det är sant att ett litet tecken hade varit skönt där runt vecka 12 bara så man vet :) även om man fortfarande kan få missfall men att chansen är mindre men då vet man ändå att man är gravid :)
    ja det går fort. shit snart redan November? sen december o sen nytt år och sen är vi snart mammor :D läskigt men kul :D

hahaha nej såklart varför ta reda på när du ändå berättar :p tror inte heller min sambo kollat upp nå. om inte han gjort det i smyg! ;p

åh va mysigt o gulligt att ge sån julklapp! tror de kommer bli så glada :D första barnbarnet är ju ändå extra kul!!! :

nej jag mejlade två personer för att dubbelkolla så det verkligen är dem som gör insläpp i grupperna (så det inte är fel personer man skickar till). men inget svar från någon av dem så kanske får skicka vänförfrågan ändå eller jag vet inte hur göra :o
    kanske får skicka till nån annan :p
  • MakeitHappen
    saaara skrev 2015-10-26 12:04:00 följande:
    Okej, så du har inte varit på inskrivning än?
    Ja, men absolut.
    Bättre att fråga än inte alls...
    Jag ska iväg och ta blodprover denna vecka (för när jag var på inskrivningen så tyckte BM att jag skulle vänta lite med proverna tills man kommit in i ca v.12-13) för då kunde man tydligen se mycket tydligare var bebisen hade för blodtyp osv.

Har du tagit blodprover än?

Härligt om det blir innan jul - så blir det den bästa julklappen man kan önska sig!
    På onsdag om två dagar ska jag på inskrivning, då blir det blodprov och allt vad det innebär. jasså du får åka tillbaa. när blir det då ?
    Ja men precis men det bör bli innan jul för mig tycker jag... men vi fr hoppas :)

Svar på tråden Majbebisar 2016