• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Josefin-88
    almasmamma skrev 2015-10-24 16:12:26 följande:

Halloj tjejer!

Är det några här som tränar? Vad tränar ni? och framför allt VAR hittar ni träningskläder för gravida?

Jag är ju i vecka tolv nu och har kommit igång med träningen igen efter min ivf och efterföljande överstimulering, problemet är ju att träningstightsen sitter ju inte riktigt som dom ska längre:) ( tränar mest dans, zumba och afro men även lite styrka)

Får ni några krämpor av att träna? Jag får ont i underlivet höfter och ljumskar men tänker att det kanske känns bättre om ett tag när jag tränat upp musklerna igen eller vad tror ni?

Jag lyckades hitta gravidträningsbyxor på Lindex idag :) Har letat som bara den både i butiker och på nätet. De är ganska tunna men jag tycker att de sitter skönt. Kostar 349kr och finns i grått och svart. Finns att beställa på deras hemsida också. Jag tycker de var stora i storlekarna. Brukar ha M och fick ta S nu.
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-23 18:39:57 följande:
    Haha du är så lurig du!! men skulle han inte jobba idag då om du stängde av hans alarm ?

hehe jasså du vill vänta med att berätta. men såklart det känner ni efter själva hur ni vill göra o när ska berätta. :)
    jag berättade för chefen idag, för hon kom och jag träffar henne så sällan på jobbet o har inga möten på ett tag så när jag såg henne tog jag tillfälle i akt o hon blev superglad :D

jag la upp  en bild efter jag skickade det förra till dig :)  ja det var en underbar känsla att höra att den växt som den skulle o verkade må bra :) en stor sten släppte och jag är mindre orolig :)
    nej jättekonstigt att alla inte får ett livstecken UL vid vecka 12... kan va att de inte alltid är lätt att se tidigt utvärtes men jag tyckte man såg väldig bra.

Jasså du är det, jag har inte vågat gå med ännu... ja men gör det är du gullig, tror man måste bli vän med admin som sen lägger till va?
    Nu är allt klart och vi har nu 7 gäster i vårat lilla hus! Jag tror det blev en riktigt lyckad helg och fest. Finns en allvarlig person framför mig som frågade om det inte var någonting, för att jag inte drack... Men nej, det var ingenting ;)
    Hmm, av någon anledning så har han larmet på jämnt, trots att han inte jobbar :D

Jag såg den nu :) så mysigt! Jag är så avundsjuk!!! Men ja, den som väntar på nått gott...... :D lite jobbigt är det ju att ha bf sent i månaden när man ser hur alla passerar v. 12 och 13. Och så orättvist det är i alla länen. I Bollnäs finns det inte ens resurser att göra ultraljud, utan jag måste åka till Hudik eller Gävle. Min barnmorska är inte ens utbildad så hon kan göra UL.

Vad roligt :D efter att man har sett bebisen så känns det väl mycket tryggare i att berätta för alla med kan jag tänka :)!!!

Ja, precis :) jag kollar med admin och meddelar dig så snart jag vet om insläpp i grupperna :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-23 18:39:57 följande:
    Haha du är så lurig du!! men skulle han inte jobba idag då om du stängde av hans alarm ?

hehe jasså du vill vänta med att berätta. men såklart det känner ni efter själva hur ni vill göra o när ska berätta. :)
    jag berättade för chefen idag, för hon kom och jag träffar henne så sällan på jobbet o har inga möten på ett tag så när jag såg henne tog jag tillfälle i akt o hon blev superglad :D

jag la upp  en bild efter jag skickade det förra till dig :)  ja det var en underbar känsla att höra att den växt som den skulle o verkade må bra :) en stor sten släppte och jag är mindre orolig :)
    nej jättekonstigt att alla inte får ett livstecken UL vid vecka 12... kan va att de inte alltid är lätt att se tidigt utvärtes men jag tyckte man såg väldig bra.

Jasså du är det, jag har inte vågat gå med ännu... ja men gör det är du gullig, tror man måste bli vän med admin som sen lägger till va?
    Eller bli vän med dessa och skicka ett PM att det gäller majgruppen :)
  • Acamilla
    Acamilla skrev 2015-10-25 08:47:53 följande:
    Eller bli vän med dessa och skicka ett PM att det gäller majgruppen :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-25 08:43:27 följande:
    Nu är allt klart och vi har nu 7 gäster i vårat lilla hus! Jag tror det blev en riktigt lyckad helg och fest. Finns en allvarlig person framför mig som frågade om det inte var någonting, för att jag inte drack... Men nej, det var ingenting ;)
    Hmm, av någon anledning så har han larmet på jämnt, trots att han inte jobbar :D

Jag såg den nu :) så mysigt! Jag är så avundsjuk!!! Men ja, den som väntar på nått gott...... :D lite jobbigt är det ju att ha bf sent i månaden när man ser hur alla passerar v. 12 och 13. Och så orättvist det är i alla länen. I Bollnäs finns det inte ens resurser att göra ultraljud, utan jag måste åka till Hudik eller Gävle. Min barnmorska är inte ens utbildad så hon kan göra UL.

Vad roligt :D efter att man har sett bebisen så känns det väl mycket tryggare i att berätta för alla med kan jag tänka :)!!!

Ja, precis :) jag kollar med admin och meddelar dig så snart jag vet om insläpp i grupperna :)
    Åh va mysigt. o han anade ingenting ? :D
    haha såklart de ska vara någon som frågar men bra du kunde hålla masken och inte försäga dig.. :)

Ja jättemysigt :) jag hade lätt kunna ligga kvar där än idag o bara titta på den :) nej men tänk inte så på alla andra. men det finns väl något sjukhus i närheten som du kan boka privat UL eller VUL på gynekologmottagningen?

Jo lite men sambon är helt låst vid "det är inte vecka 12 än" så han vill inte säga nått förrän det. (jag tyckte vi kunde åkt till hans syster igår o berätta, men nej inte vecka 12 än, men det är vecka 12 imorgon sa jag till han men näää.."
    hehe men jag ska iaf nu vid lunch åka bort till mamma så hon får veta :)

tack så mycket. såg att du gav några namn längre ner :)
    det är till majbebisar 2016 och bf maj 2016? eller ? och båda är slutna va?
  • Ananass

Jag är riktigt kluven och har varit nära att boka privat ul många gånger nu. Man vill ju se att allt är okej! Jag är i v.11(10+3) och är livrädd för allt man läst på olika forum om hur folk fått MA i typ v.14 men fostret dog i v.6 och sånt. Men det kostar ändå 1000kr och det är över en timmes bilfärd till närmsta privata klinik härifrån. Dessutom fick jag en bok som heter "vänta barn" av barnmorskan när jag var på hälsosamtalet i v.6, i den står det att eftersom ultraljudsundersökningar höjer temperaturen på fostervattnet så ska man vara försiktig och inte göra UL i onödan, tillexempel för att bara "titta in", är det verkligen så farligt? :o

• lamiette
    HepaticaNobilis skrev 2015-10-24 22:09:21 följande:

Tänk på att det bara är den studenter som kanske är jobbig, sedan är det över.

Säg precis som det är att det inte var planerat men att ni är lyckliga och att du förstår satsningen på dig och att du verkligen haft all intention att uppfylla din arbetsgivares vision.

Skönt att få det överstökat!

Jag var rädd för att berätta för min chef, jag har en viktig roll i det mindre företaget. Och jag blev ju sjukskriven mycket tidigt och kommer att vara länge.

Hon sa bara stort grattis och att jag skulle ta hand om mig så skulle hon se till att företaget tog hand om sig:)

Lycka till!

Ja, du har rätt såklart . Det finns ju tid att hitta en lösning så det ger sig även om det blir ändring i planerna. Barn är en välsignelse och ibland blir det inte som man tänkt men det är bara att tänka om.

På tisdag ska vi på KUB så då får vi se den lilla räkan. Jag tänkte berätta för familj och vänner efter det och berätta på jobbet veckan efter.

Ha det gott!
  • HepaticaNobilis

Då håller jag tummarna och tår att allt ser fint ut på KUB och att det går toppenbra att berätta på jobbet!

För familj och vänner brukar det ju mest bara vara superroligt att berätta^^

Svar på tråden Majbebisar 2016