• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nanm
    Allies skrev 2015-10-21 11:46:35 följande:

Hej alla!

Hur mår ni?

Jag gjorde ett UL för ett tag sedan och blev bakåtflyttad 4 dagar. Men allt såg då ok ut och hjärtat pickade på. Är idag i v. 9 + 4. Har väldigt lite symtom egentligen. Känner mig orkeslös, de senaste dagarna har jag haft mensvärk som känts i ryggslutet. Trög i magen och magen är rejält uppsvullen. Jag upplever att mina bröst knappt ömmar alls längre. Var på inskrivningen i måndags och tog lite prover, bm tyckte att bt var lite högt 135/80. Den 4/11 är det dags för Kub, och jag känner mig såå orolig. Många tankar kring att fostret dött och därav de minskade symtomen eller att det är något fel...Är så less på all oro och ovisshet! Önskar att man kunde snabbspola tiden fram till typ v.20

Jag förstår precis vad du menar med oron inför kuben...jag gjorde min imorse och har nojjat över den sedan två-tre veckor tillbaka. (tänkt att bebisen dött/något är fel) 
    Detta pga minskade symptom. 
    MEN, allt såg bra ut imorse och vi hade en riktigt liten sprallig krabat där inne, allt såg normalt ut och var bra. 
    Summan av kardemumman, symptomen minskar ju fram emot vecka 12 och det är normalt!
    Klart man blir orolig, men jag kan nästan lova att allt är som det ska där inne med din böna :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-21 09:03:55 följande:
    hahah men vet han om festen överhuvet taget eftersom ni planerat den sen i april? :D haha men kanske kommer någon som vill basta med dig.. men nej man måste basta.. :p

åh men dagarna går fort!! :D

meen du hade ju haft guldläget att berätta för henne då :D haha kul att ha någon man kan smyga prata lite med ibland om man undrar över något eller bara vill lätta på sina tankar :) hehe
    men det har mest blivit att alla förväntar sig man ska berätta vid jul, så nästan roligare o ta de en annan dag när ingen räknar med det :) för då blir de överraskade. :)

hahaha man blir nojjig hela tiden nu tycker jag! jag hoppas en del släpper efter imorgon! och att allt ser bra ut!!

åh hotellfrukost! jäkla röta du har då!!
    ojdå kanske han ligger hemma i fosterställning nu med 30 års krisen!! :p haha hem o kolla till han :p
    Hehe, han vet ingenting om någonting.... Förhoppningsvis :D det enda jag har sagt till han är att jag vill fira han på fredag efter att jag kommer hem från jobbet :)

Ohja, känns ju som om man nyss har plussat :p det gjorde jag i vecka 6 :p det är en hel månad sen ^^

Haha, joooo, men jag har min prioritetslista. Jag vill att min syster ska vara den första som jag berättar för :) och det tror jag att jag gör på lördag :p

Joo, jag tycker att det skulle vara en jätterolig sak att berätta på jul, men då skulle man behöva vara tyst i 2 månader och 3 dagar till :p. I och för sig en billig julklapp, om det inte börjat bli synligt då ;)

Du får meddela sen efter besöket hur det gått :) :) :)
  • Allies
    nanm skrev 2015-10-21 12:38:30 följande:

Halloj! 

Ny i denna tråd, hoppas jag får vara med :) 

Jag har BF 5/5-16, ska bli så roligt! 

Var på KUB imorse och fick en låg risksiffra (1:1113, nackspalt 1,3 mm), men får ÄNDÅ en liten orolig klump i magen då jag inte var en av dem som fick 1:20000. 
    Någon annan som fått ett liknande besked och känner lite som jag? 

Det är ju jätte fina siffror du har fått Men...jag har förståelse för att du grubblar över att du inte fått 1:20000. Eftersom man ständigt läser här på fl om folk som får det resultatet. Jag är först och främst orolig för att få dåliga resultat. Men även att få ett "halv-dåligt" resultat som ex. 1:300. Önskvärt vore ju att minst få över 1000. :-/ Grubbel, grubbel.... 
  • anas998

Vi tänkte berätta för min mamma nästa torsdag för då fyller hon år. Men vi har ul den 12/11 men känns dumt/riskfyllt att försöka hålla sig till efter det. Det är ju en perfekt present :)
    Min pappa fyller år 21/12 så hade tänkt berätta för honom då men det är låååångt dit haha
    Mannens mamma får reda på det när jan känner för att berätta för henne. Hans pappa däremot bor i Spanien och kommer hem till jul och eftersom vi vill berätta Face to Face så får vi snällt vänta haha jag har köpt den perfekt julklappen att avslöja graviditeten med. Boken om barns tankar om mormor&morfar, farmor&farfar och eftersom de är båda så ska vi skriva en liten hälsning på första sidan! :)

Vi har inskrivning den 3/11 och ul 12/11 har inte så mkt symtom är i V.9 (8+6). Lite trötthet är kvar, svullen mage, ömma bröst lite illamående ibland, orkeslös och ofokuserad samt att jag vill äta hela tiden! Är konstant hungrig. Men det är ju alltid nåt så ska försöka att inte oroa mig :)

• Laen

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :) 

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget

• Krickelin med Naemi

Går in i v10 idag . Tiden går så fort! Idag ska jag på utbildning för att bli viktväktarcoach och jag är så nervös över att ställa mig på vågen. Enda jobbet man blir nekad om man inte håller målvikten (förutom modeller då...) väger jag mer än 2kg över min målvikt är jag inte guldmedlem längre och då måste jag berätta att jag är med barn.

Har skaffat lokaler och förberett allt inför att starta viktväktarna så det vore katastrof om jag inte blir godkänd :-/. Håll tummarna för att vågen visar det jag önskar och iannatfall att de accepterar mig som gravid ändå!

• nanm
    Allies skrev 2015-10-21 21:57:28 följande:
    Det är ju jätte fina siffror du har fått Men...jag har förståelse för att du grubblar över att du inte fått 1:20000. Eftersom man ständigt läser här på fl om folk som får det resultatet. Jag är först och främst orolig för att få dåliga resultat. Men även att få ett "halv-dåligt" resultat som ex. 1:300. Önskvärt vore ju att minst få över 1000. :-/ Grubbel, grubbel.... 
    Jo, det är ju det :) Plus att när man ligger där och får se bönan sprattla omkring, så liksom släpper alla orosmoln, iallafall hos mig. 

Det kommer säkert gå utmärkt för dig, barnmorskan berättade att det är små, små faktorer som avgör om du får 1:300 eller 1:20000, vilket innebär att en risk om 1:20000 endast är marginellt 'bättre' än 1:1113, det skiljer alltså suuuuperlite i risksiffrorna. 
    Vilken rörig mening, men jag hoppas du förstår vad jag menar. 

Vad kul att du snart ska få hälsa på din bebis iallafall! 
    Jag fick hjärtklappning och kände mig alldeles nykär :')
  • Tausen

Jag vill oxå på ul, Här får man tydligen inte det förrän v18-20 :(

• MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-21 21:44:15 följande:
    Hehe, han vet ingenting om någonting.... Förhoppningsvis :D det enda jag har sagt till han är att jag vill fira han på fredag efter att jag kommer hem från jobbet :)

Ohja, känns ju som om man nyss har plussat :p det gjorde jag i vecka 6 :p det är en hel månad sen ^^

Haha, joooo, men jag har min prioritetslista. Jag vill att min syster ska vara den första som jag berättar för :) och det tror jag att jag gör på lördag :p

Joo, jag tycker att det skulle vara en jätterolig sak att berätta på jul, men då skulle man behöva vara tyst i 2 månader och 3 dagar till :p. I och för sig en billig julklapp, om det inte börjat bli synligt då ;)

Du får meddela sen efter besöket hur det gått :) :) :)
    Åh spännande för honom. hoppas han blir överaskad!! jag blev det när jag fyllde 30! jättekul, dock inte så stort som ni planerat men ändå bara en liten överraskning när man inte väntar sig det :) skitkul!! är de nu i helgen det blir av?

hehe ja kan du fatta att det gått så fort redan!! :D

ja men jag tycker med du ska ta det på lördag :D kommer bli såå kul o mysigt :D

hahaha ja det är den svåra delen! att vara tyst så länge.. det måste vi med på hans familj sida, så ingen facebook skvaller här inte ;p

åh!! nu har jag varit på UL.. så nervös jag var!! så rädd att inte se något livsstecken! men hjärtat picka på och man såg bebisen :D åh kunde ligga kvar där hela dagen o bara titta!!! så underbart. kan lägga upp en bild om du vill se :)
    bebis ville inte sträcka ut sig riktigt mne hon mätte ändå och plussade på mig 3 dagar.. så istället för 11 (10+0) så 11 (10+3) men på en mätning såg jag de stod plus 5 så men den växer som den ska iaf och det glädjer mig!!! :D <3

och nu kan jag även våga mig in i facebook gruppen :) är du med där i ?
  • MakeitHappen

UL idag :) Vecka 11 (10+0) men även om bebis inte ville sträcka på sig så lyckades BM mäta till Vecka 11 (10+3) :) men allt såg bra ut o hjärtat picka på!! Glad jag blev nu efter två tidigare missfall!!!

Svar på tråden Majbebisar 2016