• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-27 08:16:51 följande:
    Ja, då hade det varit lite jobbigt med alla frågor.. Och man vet ju inte vad som finns där inne, men man ska väl tänka positivt :)
    Vi har bara träffats i 2 år, jag flyttade in hos honom i december så har inte varit sambos så länge än :p. Men han har är så underbar med barn och man har väl föreställt sig honom med barn i tidig ålder :p!

Ja, bara så att man får se att allt ser bra ut så man inte går runt och är "lurad". Fortfarande, tänka positivt, 62 dagar kvar tills vi får se :)

Haha, ja de kanske går runt och smygkollar och engagerar sig mer än vad de visar :p

Ja, jag tror att de kommer bli glada och förvånade :p!

Jag tror jag såg dig i en grupp nu så antar att det gick bra :)
    Ja men precis :D positiva tankar är bra :)
    Men det är som vi då. två år men vi har känt varandra säkert 6 år innan så vi visste vad vi gav oss in på :p åh mysigt :D

Nejdå men detta ska gå vägen för oss båda :) åh va kul.
    när har du inskrivnignen ? då kanske du kan få höra hjärtljuden iaf?
    jag har inskrivningen idag tänkte fråga om det :) hade ju inget ljud på när kollade UL.

haha ja man vet aldrig vad de sysslar med. jag däckar ju alltid i soffan på kvällarna, vem vet det kanske är då han googlar runt som en dåre ;p o sen spelar cool :p

ja men nu är jag med i två grupper . en mindre o en större :) känns dock lite mer läskigt när man är öppen vem man är där. här på FL är man ändå lite hemlig :p
  • MakeitHappen
    Ananass skrev 2015-10-27 09:54:07 följande:

Imorse fick min sambo ett sms av sin mamma där hon skrev "jag drömde inatt att jag ska bli farmor, stämmer det?". Haha kusligt, men han svarade bara "jadu vi har funderat på att skaffa en liten tax sen får du ta det som du vill!". Vi vill gärna vänta till julafton med att berätta, och vi vill gärna ha sett bebisen först, men vi får väl se! :P

Haha va läskigt!! men kul svar han gav ;)
  • MakeitHappen
    LindaPernilla skrev 2015-10-27 10:28:36 följande:
    Åh! Min mormor har drömt om att en bebis är på G varje gång någon varit gravid i våran släkt. Sammanlagt 7 gånger.. lite häftigt. Könet vet hon också och har haft rätt varenda gång :P
    Det där är ju bara för häftigt!! men hon har aldrig vetat vem?
  • MakeitHappen
    1112NL skrev 2015-10-27 20:47:48 följande:
    Nu har vi berättat för familjerna och min chef så nu går jag också gärna med i fb-grupperna
    Kul!

jag skickade vänförfrågan till Martina Nordbeck och Anna Årmarker o frågade om de kunde lägga till mig i maj grupperna :)

en större o en liten grupp, den lilla gruppen tar inte in så många mer så hoppas du får plats :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-28 08:28:42 följande:
    Ja men precis :D positiva tankar är bra :)
    Men det är som vi då. två år men vi har känt varandra säkert 6 år innan så vi visste vad vi gav oss in på :p åh mysigt :D

Nejdå men detta ska gå vägen för oss båda :) åh va kul.
    när har du inskrivnignen ? då kanske du kan få höra hjärtljuden iaf?
    jag har inskrivningen idag tänkte fråga om det :) hade ju inget ljud på när kollade UL.

haha ja man vet aldrig vad de sysslar med. jag däckar ju alltid i soffan på kvällarna, vem vet det kanske är då han googlar runt som en dåre ;p o sen spelar cool :p

ja men nu är jag med i två grupper . en mindre o en större :) känns dock lite mer läskigt när man är öppen vem man är där. här på FL är man ändå lite hemlig :p
    Haha, vad roligt, då är det precis som oss eftersom att vi också har känt till varandra sedan tidigare... Vi träffades första gången -08 :D.

Jag har inskrivning den 16/11. Så dit är det 19 dagar kvar :p (nedräkningsapp i telefonen, haha). Men jag frågade BM om man fick höra hjärtat på inskrivningen och det skulle jag inte heller få. De finns inga resurser för det i vår lilla håla och dessutom så var hon inte utbildad för att göra sånt :(

Åh vad spännande :) hoppas att du får höra hjärtat i alla fall :) ska din sambo med på inskrivningen?

Haha, precis :p det måste vara så det går till :D! Hemlighetsgooglarna!!!

Hehe, så är det ju. Vet du, jag kunde inte hålla mig igår. Så berättade för en kollega, hon vart otroligt glad :D sen berättade hon att en till tjej här (som jag till och med gick gymnasiet med) ska också ha barn i Maj :D!! (Jon hade precis berättat det för alla på fb) men då blev man ju lite så att det är skönare att vara helt anonym, tänk om jag skulle råka träffa på henne i nått fb-forum :D

Sen tror jag att jag kanske kände nått imorse... Det var som bubblor långt ner i magen... Men det kan ju ha varit gaser med :D haha!
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-28 09:04:52 följande:
    Haha, vad roligt, då är det precis som oss eftersom att vi också har känt till varandra sedan tidigare... Vi träffades första gången -08 :D.

Jag har inskrivning den 16/11. Så dit är det 19 dagar kvar :p (nedräkningsapp i telefonen, haha). Men jag frågade BM om man fick höra hjärtat på inskrivningen och det skulle jag inte heller få. De finns inga resurser för det i vår lilla håla och dessutom så var hon inte utbildad för att göra sånt :(

Åh vad spännande :) hoppas att du får höra hjärtat i alla fall :) ska din sambo med på inskrivningen?

Haha, precis :p det måste vara så det går till :D! Hemlighetsgooglarna!!!

Hehe, så är det ju. Vet du, jag kunde inte hålla mig igår. Så berättade för en kollega, hon vart otroligt glad :D sen berättade hon att en till tjej här (som jag till och med gick gymnasiet med) ska också ha barn i Maj :D!! (Jon hade precis berättat det för alla på fb) men då blev man ju lite så att det är skönare att vara helt anonym, tänk om jag skulle råka träffa på henne i nått fb-forum :D

Sen tror jag att jag kanske kände nått imorse... Det var som bubblor långt ner i magen... Men det kan ju ha varit gaser med :D haha!
    haha nä men va kul! Ja minns inte vilket år vi träffades första gången men det var några år sen iaf. men de är bra då vet man att man inte köpt grisen i säcken heller :p haha

oj 19 dagar spännande :) haha bra med appar :p åh synd!! ni bor helt fel :p
    Jag frågade i fb gruppen om de tror man får höra men de sa nej de får man inte. så får la se vad min BM säger.
    nej han ska inte med, jag ska dit kl 13 o han jobbar åt helt fel håll o eftersom det bara är prover på mig så behöver han inte med. men på RUL ska han med o titta :)

åh visst var det en speciell känsla att berätta.. speciellt första gången  :D  haha ojdå ja det är min stora fasa med att stöta på någon jag vet på fb forum. men än har det inte blivit så.. vill ju inte berätta det än på fb. och inte att någon annan sprider rykterna heller före vi!!
    (min kusin gjorde så förra året, hon skrev på att hon skulle ha bebis plus att en av hennes syskon också skulle ha.. så hela släkten började ju spekulera vem av alla de övriga 6 syskonen som skulle ha samtidigt...) det är inte shysst att göra så!

åh spännande att känna nått :D
    hahaha nej förstör de inte med gaser nu ;p
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-28 10:48:26 följande:
    haha nä men va kul! Ja minns inte vilket år vi träffades första gången men det var några år sen iaf. men de är bra då vet man att man inte köpt grisen i säcken heller :p haha

oj 19 dagar spännande :) haha bra med appar :p åh synd!! ni bor helt fel :p
    Jag frågade i fb gruppen om de tror man får höra men de sa nej de får man inte. så får la se vad min BM säger.
    nej han ska inte med, jag ska dit kl 13 o han jobbar åt helt fel håll o eftersom det bara är prover på mig så behöver han inte med. men på RUL ska han med o titta :)

åh visst var det en speciell känsla att berätta.. speciellt första gången  :D  haha ojdå ja det är min stora fasa med att stöta på någon jag vet på fb forum. men än har det inte blivit så.. vill ju inte berätta det än på fb. och inte att någon annan sprider rykterna heller före vi!!
    (min kusin gjorde så förra året, hon skrev på att hon skulle ha bebis plus att en av hennes syskon också skulle ha.. så hela släkten började ju spekulera vem av alla de övriga 6 syskonen som skulle ha samtidigt...) det är inte shysst att göra så!

åh spännande att känna nått :D
    hahaha nej förstör de inte med gaser nu ;p
    Haha, ja eller hur :D vad roligt att vi har så mycket "gemensamt" på nå vis :p

Mjaa, jag vet inte om jag ser fram emot inskrivningen så mycket faktiskt... Bara massa prover och inget livstecken :p skittråkigt att man inte får reda på att den lever då jue, det är ju det enda man bryr sig om just nu :p

Åhå, tråkigt att gå dit själv :p! Men då är du där nu då ;) berätta hur det gick :) är det nått att se fram emot ;)???

Jaaa, verkligen en speciell känsla :p det blev lite mer verkligt samtidigt som det kändes som att jag ljög eller pratade om någon annan :p

Haha, nej vad elakt :p !!
    Jag ska inte skriva ut nått alls om graviditeten på Facebook tänkte jag. Vill ha det för mig själv och de som jag bryr mig om kommer veta :) jag gillar inte att lägga ut personliga grejer på fb över lag så :p .... hetsen på likes ;)

Haha, känns som om det skulle vara förtidigt att känna någonting jue :p och jag var som sagt bara halvvaken :p så så länge det bara hänt en gång så kan det vara gaser :D
  • LindaPernilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-28 08:29:47 följande:
    Det där är ju bara för häftigt!! men hon har aldrig vetat vem?
    Nej, hon har aldrig vetat vem, bara att någon i släkten är gravid & vad det är för kön. Men könet skriver hon ner på en lapp, stoppar i ett kuvert och ger oss/den som är gravid, så får vi göra som vi vill om vi vill öppna eller spara tills efter förlossningen & kolla :P
  • lamiette

Igår gjorde vi KUB-test och fick 1:518 resp 1:1024. Är det någon mer som gjort KUB? Jag är 40 år så det var det som gjorde störst inverkan på resultatet. Nackspärren var tunn och mitt blodprov bra så vi går inte vidare med fler tester.

Det lilla fostret hoppade som en kanin därinne och vred och vände sig, så levde gjorde den iaf. Nu har vi 5 veckor till det stora ultraljudet.

Jag tänkte berätta för familjen i helgen men väntat nog lite till med jobbet (ångesten, ni vet ).

• MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-28 13:03:22 följande:
    Haha, ja eller hur :D vad roligt att vi har så mycket "gemensamt" på nå vis :p

Mjaa, jag vet inte om jag ser fram emot inskrivningen så mycket faktiskt... Bara massa prover och inget livstecken :p skittråkigt att man inte får reda på att den lever då jue, det är ju det enda man bryr sig om just nu :p

Åhå, tråkigt att gå dit själv :p! Men då är du där nu då ;) berätta hur det gick :) är det nått att se fram emot ;)???

Jaaa, verkligen en speciell känsla :p det blev lite mer verkligt samtidigt som det kändes som att jag ljög eller pratade om någon annan :p

Haha, nej vad elakt :p !!
    Jag ska inte skriva ut nått alls om graviditeten på Facebook tänkte jag. Vill ha det för mig själv och de som jag bryr mig om kommer veta :) jag gillar inte att lägga ut personliga grejer på fb över lag så :p .... hetsen på likes ;)

Haha, känns som om det skulle vara förtidigt att känna någonting jue :p och jag var som sagt bara halvvaken :p så så länge det bara hänt en gång så kan det vara gaser :D
    Haha ja det tyckte jag var väldigt kul! :)

Ja nu har jag varit där och nä inte så mycket att se fram emot egentligen,.. vi gick igenom det pappret jag fyllt i och allmänt frågor.... hade en student men hon var lätt att prata med och skötte sig fint :) sen tog vi blodprov och bokade in RUL 17/12 :) o hon fråga om vi ville göra KUB. du ska inte göra de eller?

hehe ja, jag håller med om det :D tyckte de var jättekul att säga :)

nej jag vet itne om vi ska det heller . det får vi se då. men inte före jul iaf :)
    men jag skriver väldigt sällan privata saker också..

hahaha kan vart härligt gaser du kände då :p
Svar på tråden Majbebisar 2016