• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-26 11:40:12 följande:
    Har du hört någonting om grupperna, annars kan ja skriva och fråga admin om de fått någonting från dig :)?
    jag skickade vänförfrågan till två pers nu se om det händer nått :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-26 21:35:42 följande:
    Ja men tänk om ni hade haft svårigheter at få barn o så kommer alla o frågar.. blä :p men.. hur länge har ni varit tillsammans? hur länge har de väntat ? :p

Jo det är sant att ett litet tecken hade varit skönt där runt vecka 12 bara så man vet :) även om man fortfarande kan få missfall men att chansen är mindre men då vet man ändå att man är gravid :)
    ja det går fort. shit snart redan November? sen december o sen nytt år och sen är vi snart mammor :D läskigt men kul :D

hahaha nej såklart varför ta reda på när du ändå berättar :p tror inte heller min sambo kollat upp nå. om inte han gjort det i smyg! ;p

åh va mysigt o gulligt att ge sån julklapp! tror de kommer bli så glada :D första barnbarnet är ju ändå extra kul!!! :

nej jag mejlade två personer för att dubbelkolla så det verkligen är dem som gör insläpp i grupperna (så det inte är fel personer man skickar till). men inget svar från någon av dem så kanske får skicka vänförfrågan ändå eller jag vet inte hur göra :o
    kanske får skicka till nån annan :p
    Ja, då hade det varit lite jobbigt med alla frågor.. Och man vet ju inte vad som finns där inne, men man ska väl tänka positivt :)
    Vi har bara träffats i 2 år, jag flyttade in hos honom i december så har inte varit sambos så länge än :p. Men han har är så underbar med barn och man har väl föreställt sig honom med barn i tidig ålder :p!

Ja, bara så att man får se att allt ser bra ut så man inte går runt och är "lurad". Fortfarande, tänka positivt, 62 dagar kvar tills vi får se :)

Haha, ja de kanske går runt och smygkollar och engagerar sig mer än vad de visar :p

Ja, jag tror att de kommer bli glada och förvånade :p!

Jag tror jag såg dig i en grupp nu så antar att det gick bra :)
  • emjh

Hm... Fick sammandragningar igår och imorse. Känner av foglossning idag. Jag har stressat en del och slitit hårt på sistone så jag antar att kroppen tycker att jag ska vila lite.

Någon mer som känt av sammandragningar redan?

• Ananass

Imorse fick min sambo ett sms av sin mamma där hon skrev "jag drömde inatt att jag ska bli farmor, stämmer det?". Haha kusligt, men han svarade bara "jadu vi har funderat på att skaffa en liten tax sen får du ta det som du vill!". Vi vill gärna vänta till julafton med att berätta, och vi vill gärna ha sett bebisen först, men vi får väl se! :P

• Acamilla
    Ananass skrev 2015-10-27 09:54:07 följande:

Imorse fick min sambo ett sms av sin mamma där hon skrev "jag drömde inatt att jag ska bli farmor, stämmer det?". Haha kusligt, men han svarade bara "jadu vi har funderat på att skaffa en liten tax sen får du ta det som du vill!". Vi vill gärna vänta till julafton med att berätta, och vi vill gärna ha sett bebisen först, men vi får väl se! :P

Haha, vad roligt :D men lite läskigt med en synsk svärmor ;)
    Vi ska också vänta till jul innan vi säger nått :)
  • Acamilla
    emjh skrev 2015-10-27 09:48:25 följande:

Hm... Fick sammandragningar igår och imorse. Känner av foglossning idag. Jag har stressat en del och slitit hårt på sistone så jag antar att kroppen tycker att jag ska vila lite.

Någon mer som känt av sammandragningar redan?

Ok, ta det lugnt och vila, sluta stressa :)

Har inte känt nått sånt tror jag... Vet dock inte hur de ska kännas så kan inte svara helt 100 på det :p
  • LindaPernilla
    Ananass skrev 2015-10-27 09:54:07 följande:

Åh! Min mormor har drömt om att en bebis är på G varje gång någon varit gravid i våran släkt. Sammanlagt 7 gånger.. lite häftigt. Könet vet hon också och har haft rätt varenda gång :P
  • nonameleft

Min 7-åriga son frågade mig när hans lillasyster skulle komma, en vecka efter att jag plussat. Jag hade givetvis inte berättat att jag var gravid. På ULi måndag förra veckan sa gyn att det med 99% säkerhet är en flicka. Min son kände alltså av både graviditet och bebis kön (om inte gyn sett fel) :) 

• HepaticaNobilis

Jag går ju hemma och är sjukskriven men jag känner av sammandragningar. Kan få riktigt ont, nästan som kramp ibland när jag nyser/hostar, krystar på toaletten eller rör mig snabbt. Kan känna av att det dra emellanåt utan att det gör ont.

Har blivit lite rädd några gånger när det gjort riktigt ont men eftersom det snabbt går över och inte blöder antar jag att det inte är någon fara?

• 1112NL
    MakeitHappen skrev 2015-10-26 21:43:36 följande:
    jag skickade vänförfrågan till två pers nu se om det händer nått :)
    Nu har vi berättat för familjerna och min chef så nu går jag också gärna med i fb-grupperna
Svar på tråden Majbebisar 2016