• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • saaara

[quote=75913238][quote-nick]MakeitHappen skrev 2015-10-23 18:42:46 följande:[/quote-nick]

Ja det var underbart, jag hade lätt kunna legat där längre o bara tittat :D men då är vi snartlika.. jag är 10+4 idag :)

får du vänta till RUL?

tack :)

Åh, jag förstår de :) ja, då är vi lika, kul!

Ah, jag får vänta till RUL som är den 11 december.. Så hoppas tiden går fort för jag längtar sååå.

• MakeitHappen
    saaara skrev 2015-10-23 20:58:53 följande:

[quote=75913238][quote-nick]MakeitHappen skrev 2015-10-23 18:42:46 följande:[/quote-nick]

Ja det var underbart, jag hade lätt kunna legat där längre o bara tittat :D men då är vi snartlika.. jag är 10+4 idag :)

får du vänta till RUL?

tack :)

Åh, jag förstår de :) ja, då är vi lika, kul!

Ah, jag får vänta till RUL som är den 11 december.. Så hoppas tiden går fort för jag längtar sååå.

Oj ja det känns länge men tiden går rätt fort :D
    jag ska på inskrivning på onsdag så då blir det att boka in RUL, ska försöka se om det går att få ett till tidigare också :) fråga kan man alltid göra :)
    men RUL lär väl bli innan jul för mig med om jag räkna rätt o om det finns lediga tider till det men det får vi väl tro :)
  • 1112NL

Privat UL igår och våra beräkningar stämde exakt så idag är det 10+5. Två armar, två ben och ett hjärta som slår. Såg den skutta till där inne i magen också...
    Känns jättebra att ha sett den. Idag och imorgon berättar vi för familjerna!

• almasmamma

Halloj tjejer!

Är det några här som tränar? Vad tränar ni? och framför allt VAR hittar ni träningskläder för gravida?
    Jag är ju i vecka tolv nu och har kommit igång med träningen igen efter min ivf och efterföljande överstimulering, problemet är ju att träningstightsen sitter ju inte riktigt som dom ska längre:) ( tränar mest dans, zumba och afro men även lite styrka)

Får ni några krämpor av att träna? Jag får ont i underlivet höfter och ljumskar men tänker att det kanske känns bättre om ett tag när jag tränat upp musklerna igen eller vad tror ni?

• emjh
    almasmamma skrev 2015-10-24 16:12:26 följande:

Halloj tjejer!

Är det några här som tränar? Vad tränar ni? och framför allt VAR hittar ni träningskläder för gravida?

Jag är ju i vecka tolv nu och har kommit igång med träningen igen efter min ivf och efterföljande överstimulering, problemet är ju att träningstightsen sitter ju inte riktigt som dom ska längre:) ( tränar mest dans, zumba och afro men även lite styrka)

Får ni några krämpor av att träna? Jag får ont i underlivet höfter och ljumskar men tänker att det kanske känns bättre om ett tag när jag tränat upp musklerna igen eller vad tror ni?

Med första barnet tränade jag yoga (ej gravidyoga) och gravidvattengympa. Andra barnet och nu = (vanlig) yoga. Yogan funkar fint men man får såklart anpassa vissa rörelser (vissa ska man undvika helt). Fick sluta träna tidigare än jag tänkt med andra pga smärtsam foglossning.

Jag kör på vanliga träningstoppar men gravidleggings från HM. Funkar till yoga där man (jag) inte blir så svettig. :)
  • MakeitHappen
    1112NL skrev 2015-10-24 11:12:47 följande:

Privat UL igår och våra beräkningar stämde exakt så idag är det 10+5. Två armar, två ben och ett hjärta som slår. Såg den skutta till där inne i magen också...
    Känns jättebra att ha sett den. Idag och imorgon berättar vi för familjerna!

Mysigt!! :D
  • Allies
    MakeitHappen skrev 2015-10-22 16:27:10 följande:

UL idag :) Vecka 11 (10+0) men även om bebis inte ville sträcka på sig så lyckades BM mäta till Vecka 11 (10+3) :) men allt såg bra ut o hjärtat picka på!! Glad jag blev nu efter två tidigare missfall!!!

Vilken otroligt härlig bild! Man ser ju tydligt en liten näsa och en liten mun <3 Kunde de se något om vart moderkakan kommer att placera sig? Är så nyfiken för jag gjorde ett UL i v. 8 + 5 och då såg man typ ingenting förutom en klump. Nu kommer jag att göra kub i v. 11 + 4 och undrar hur mycket man kommer att se då  
  • MakeitHappen
    Allies skrev 2015-10-24 18:56:40 följande:
    Vilken otroligt härlig bild! Man ser ju tydligt en liten näsa och en liten mun <3 Kunde de se något om vart moderkakan kommer att placera sig? Är så nyfiken för jag gjorde ett UL i v. 8 + 5 och då såg man typ ingenting förutom en klump. Nu kommer jag att göra kub i v. 11 + 4 och undrar hur mycket man kommer att se då  
    Ja visst gör man.. på en annan bild jag fick, så ser det ut som bebis vinkar.  (den lyfter handen) :)
    Vet jag inget om, hon sa inget om det alls så.
    men om jag såg detta i vecka 11 (10+3) så lär ni ser mer i 11+4  :D

• lamiette

Usch, jag måste erkänna att jag har så grym ångest över att berätta på jobbet . Jag hade bara jobbat några veckor på detta jobb när jag plussade. Företaget är litet och de har gjort en rejäl satsning när de anställde mig. Jag har arbetsuppgifter där jag inte är lätt att byta ut (ansvarar för en stor strategisk förändring och investering som har sitt max i juli 2016). Jag trodde inte att det fanns någon chans alls att bli gravid eftersom vi hade sex 7 dagar före ägglossning och jag är väldigt regelbunden (är dessutom 40 år). Givetvis blev vi överlyckliga och vill verkligen ha ett till barn! Men jag mår så otroligt dåligt över att berätta detta för min chef! Usch, jag klarar kanske en vecka till men sen måste jag berätta. Ångest!

• HepaticaNobilis
    lamiette skrev 2015-10-24 21:09:20 följande:

Usch, jag måste erkänna att jag har så grym ångest över att berätta på jobbet . Jag hade bara jobbat några veckor på detta jobb när jag plussade. Företaget är litet och de har gjort en rejäl satsning när de anställde mig. Jag har arbetsuppgifter där jag inte är lätt att byta ut (ansvarar för en stor strategisk förändring och investering som har sitt max i juli 2016). Jag trodde inte att det fanns någon chans alls att bli gravid eftersom vi hade sex 7 dagar före ägglossning och jag är väldigt regelbunden (är dessutom 40 år). Givetvis blev vi överlyckliga och vill verkligen ha ett till barn! Men jag mår så otroligt dåligt över att berätta detta för min chef! Usch, jag klarar kanske en vecka till men sen måste jag berätta. Ångest!

Tänk på att det bara är den studenter som kanske är jobbig, sedan är det över.

Säg precis som det är att det inte var planerat men att ni är lyckliga och att du förstår satsningen på dig och att du verkligen haft all intention att uppfylla din arbetsgivares vision.

Skönt att få det överstökat!

Jag var rädd för att berätta för min chef, jag har en viktig roll i det mindre företaget. Och jag blev ju sjukskriven mycket tidigt och kommer att vara länge.

Hon sa bara stort grattis och att jag skulle ta hand om mig så skulle hon se till att företaget tog hand om sig:)

Lycka till!
Svar på tråden Majbebisar 2016