• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • nonameleft
    Acamilla skrev 2015-10-20 16:45:00 följande:

Det där är jag en 0'a på.

1177's app skulle jag använda om jag vill ha en trovärdig app. Dock säger den bara vilken vecka man är i och inte antal "+dagar".

Annars tror jag appen gravid & baby hade mer alternativ för att beräkna cykelns längd och så.

Men jag gillar nog gravidguiden bäst ;)

Tack för tips. Ska nog testa Gravid och baby-appen för den kände jag inte till
  • nonameleft
    1112NL skrev 2015-10-20 13:47:08 följande:

Jag har sista mens 10 Augusti pch BF 16 maj så du borde väl ligga 2 veckor före mig?!

Fast det gjorde jag tidigare med en trolig befruktningsdag på 10 augusti. Nu verkar jag ha blivit befruktad den 6 så nu får jag datum på mellan 27 och 30 april. Kan ju också vara så att bebis är stor för sin ålder. Ja ja, det blir när det blir.
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-20 22:07:07 följande:
    oj sådant riktigt firande :D men får man bada bastu gravid ? haha jaha ja du får la se du kanske inte är så trött runt den tiden ju :p

aaaha du tänker så! ja kanske vi vet inte.. undra om jag får ändra mitt datum.. om de redan kan se det.. bara två dagar kvar. snart en :D

ja! han vill inte berätta förrän vi åker dit upp. och jag vill bara berätta för hela världen :p haha men roligare att berätta live än över datorn/telefonen....

ja!! man bara vill ha symtom! mest hela tiden! :p samtidigt rätt skönt att inte ha den värken!! :p
    Ja, det blir ganska stort, så jag vet inte om han får fylla 40 ;) haha!
    Näe, jag har också för mig att man inte får det faktiskt :p men tror inte att nån märker om jag inte bastar... Vi blir ju över 30 personer på festen och alla ryms ju inte i en bastu ;)

Ååååh, vad spännande :p jag vill också se bebis!!! 68 dagar kvar :p men bara 21 till inskrivning :)

Haha, jag vill också berätta för alla :D. Igår träffade jag på en kompis, så pratade vi lite om helgen och jag sa att den här hösten blir den stora avslöjningshösten, just för att jag planerat sambos födelsedag sedan början av april :D hon sa "snart berättar du väl att du är gravid med" haha! Sa dock inget! Men ja, helt klart att det är roligare att berätta öga mot öga och inte mot telefon...
    Sambon tycker vi kan vänta tills jul så det blir en julklapp :p haha!

Haha, Instämmer på symtomen :p undrar hur nojig man kommer vara under spökveckorna?!?

Nu ska jag gå och svulla hotellfrukost :D
    (Är på utbildning så min stackars sambo fick bli 30 utan mig)!
  • 1112NL
    Acamilla skrev 2015-10-21 07:10:33 följande:
    Näe, jag har också för mig att man inte får det faktiskt :p men tror inte att nån märker om jag inte bastar... Vi blir ju över 30 personer på festen och alla ryms ju inte i en bastu ;)

Ååååh, vad spännande :p jag vill också se bebis!!! 68 dagar kvar :p men bara 21 till inskrivning :)

Haha, jag vill också berätta för alla :D. Igår träffade jag på en kompis, så pratade vi lite om helgen och jag sa att den här hösten blir den stora avslöjningshösten, just för att jag planerat sambos födelsedag sedan början av april :D hon sa "snart berättar du väl att du är gravid med" haha! Sa dock inget! Men ja, helt klart att det är roligare att berätta öga mot öga och inte mot telefon...

Haha, Instämmer på symtomen :p undrar hur nojig man kommer vara under spökveckorna?!?

Oj, jag skulle aldrig kunna dölja detta till jul... Syns lång väg att jag är gravid redan (10+2).

Vi ska på privat UL i Gbg på fredag. Är lite nervös faktiskt. Inte för att jag inte tror att jag är gravid utan mest ifall något är fel eller om det skulle vara två där inne.

Till helgen sen ska hela familjerna få veta eftersom det är kalas för bådas släkt och vi träffar i stort sätt alla syskonen med respektive. Veckan efter är det dags att berätta på jobbet också.
    Det känns skönt att veta att allt står rätt till där inne innan vi berättar för alla...
  • Acamilla
    1112NL skrev 2015-10-21 07:38:35 följande:
    Oj, jag skulle aldrig kunna dölja detta till jul... Syns lång väg att jag är gravid redan (10+2).

Vi ska på privat UL i Gbg på fredag. Är lite nervös faktiskt. Inte för att jag inte tror att jag är gravid utan mest ifall något är fel eller om det skulle vara två där inne.

Till helgen sen ska hela familjerna få veta eftersom det är kalas för bådas släkt och vi träffar i stort sätt alla syskonen med respektive. Veckan efter är det dags att berätta på jobbet också.
    Det känns skönt att veta att allt står rätt till där inne innan vi berättar för alla...
    Jaså, ja magen kommer ju inte bli mindre de kommande dagarna så det är bara att njuta ;)

Vad skönt att ha fått sett som bebis innan man går ut och berättar :)

Jag förstår verkligen din oro inför ultraljudet. Men du har tur som får se den redan nu, nu är ju säkert ingenting fel. De flesta graviditeter är helt normala med friska barn. Och om det är två därinne så är ni ju belönad med dubbel lycka ;)
  • LindaPernilla
    fair skrev 2015-10-21 01:31:35 följande:

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

Jag har också hjärtkllappning/dubbelslag. Det är helt normalt under graviditeten då man får mera blod & hjärtat får jobba hårdare Ingenting du behöver oroa dig för!
    Men visst är det otäckt! 
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-21 07:10:33 följande:

hahah men vet han om festen överhuvet taget eftersom ni planerat den sen i april? :D haha men kanske kommer någon som vill basta med dig.. men nej man måste basta.. :p

åh men dagarna går fort!! :D

meen du hade ju haft guldläget att berätta för henne då :D haha kul att ha någon man kan smyga prata lite med ibland om man undrar över något eller bara vill lätta på sina tankar :) hehe
    men det har mest blivit att alla förväntar sig man ska berätta vid jul, så nästan roligare o ta de en annan dag när ingen räknar med det :) för då blir de överraskade. :)

hahaha man blir nojjig hela tiden nu tycker jag! jag hoppas en del släpper efter imorgon! och att allt ser bra ut!!

åh hotellfrukost! jäkla röta du har då!!
    ojdå kanske han ligger hemma i fosterställning nu med 30 års krisen!! :p haha hem o kolla till han :p
  • Allies
    fair skrev 2015-10-21 01:31:35 följande:

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

Jag har också hjärtklappningar och har vid några tillfällen haft hjärtrusningar :-/ Himla otäckt...Men jag upplevde mest rusningar under tiden då jag var som mest förkyld. 
  • Allies

Hej alla!

Hur mår ni?

Jag gjorde ett UL för ett tag sedan och blev bakåtflyttad 4 dagar. Men allt såg då ok ut och hjärtat pickade på. Är idag i v. 9 + 4. Har väldigt lite symtom egentligen. Känner mig orkeslös, de senaste dagarna har jag haft mensvärk som känts i ryggslutet. Trög i magen och magen är rejält uppsvullen. Jag upplever att mina bröst knappt ömmar alls längre. Var på inskrivningen i måndags och tog lite prover, bm tyckte att bt var lite högt 135/80. Den 4/11 är det dags för Kub, och jag känner mig såå orolig. Många tankar kring att fostret dött och därav de minskade symtomen eller att det är något fel...Är så less på all oro och ovisshet! Önskar att man kunde snabbspola tiden fram till typ v.20

• nanm

Halloj! 

Ny i denna tråd, hoppas jag får vara med :) 

Jag har BF 5/5-16, ska bli så roligt! 

Var på KUB imorse och fick en låg risksiffra (1:1113, nackspalt 1,3 mm), men får ÄNDÅ en liten orolig klump i magen då jag inte var en av dem som fick 1:20000. 
    Någon annan som fått ett liknande besked och känner lite som jag? 

Svar på tråden Majbebisar 2016