• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Acamilla
    chreb skrev 2015-11-08 09:27:51 följande:

Har bara läst här ett tag och inte vågat skriva innan jag sett på UL. Har ett barn sen innan och fick nu veta på kub att vi väntar tvillingar! Är det någon mer som ska ha två?

Grattis till tvillingar :)
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-11-08 09:04:04 följande:
    Men va, finns det alkohol i de alkoholFRIA dryckerna? :O men barn dricker ju typ herrljunga (är de va) cider som också är väääääldigt lite % men de är ju okej. så.. men det var inget bra svar av henne .p

hahaha härligt det låter!! Längtar så till RUL.!!

Ja du är bra du om du orkar jobba tills ungen är född :p haha... jag tror syrran jobbade tills det var två veckor kvar tills hon skulle föda haha.. då jobba hon som timvikarie på förskola :p bra gjort!! :)  mina kollegor fick havandeskapspenning så därför kunde de gå 2 månader innan.. så det hade vart najs om jag fått det med. vi har rätt många småbarn på jobbet, mycket att bära osv, men återstår att se. det är först nästa år..

japp inte ligga på latsidan :D har ju lixom en deadline på oss. innan 1/12 måste lägenhetne vara tom. vi flyttar lådor varje gång vi åker men möbler o sånt åker nästa helg är planen :)
    hehe ja men det blir nog lätt så när man inte har en deadline på sig då kan man ta de lite pö om pö när man orkar.. tyvär :p
    men du får säg att om han vill ha hjälp så får de nog ske innan du blir allt för större o det blir jobbigt för dig :p

Jag tänker att jag ska klara av att jobba hela vägen fram, men så sitter vi ju hela dagarna så det borde ju gå ;)
    Det är riktigt bra av din syster!!! Med alla ungar och bärande :p! Men ja, det visar sig väl så småningom hur det går för oss :D!

Jaha, ja då är det bara att köra på... Det blir ju ett helt nytt liv för er 2016 :D hus, bebis.... Katt ;)?! Hehe

Hehe, ja. Jag vill flytta upp sovrummet till övervåningen innan ungen kommer och det kräver ju några starka/smidiga kroppar :D hehe
  • Jag är bara jag
    MakeitHappen skrev 2015-11-08 09:17:21 följande:
    Men vi får tänka som så. även om de hände dem så måste de inte hända oss så vi får bara hoppas på det bäst o tänka positivt :)
    Det är verkligen svårt även om jag vet att rent statistiskt är 3 MA ovanligt och ännu mer ovanligt med 2 efter ED.  V.14 idag i alla fall.33% redan gått!
  • MakeitHappen
    chreb skrev 2015-11-08 09:27:51 följande:

Har bara läst här ett tag och inte vågat skriva innan jag sett på UL. Har ett barn sen innan och fick nu veta på kub att vi väntar tvillingar! Är det någon mer som ska ha två?

wow! Kul :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-11-08 12:57:12 följande:
    Jag tänker att jag ska klara av att jobba hela vägen fram, men så sitter vi ju hela dagarna så det borde ju gå ;)
    Det är riktigt bra av din syster!!! Med alla ungar och bärande :p! Men ja, det visar sig väl så småningom hur det går för oss :D!

Jaha, ja då är det bara att köra på... Det blir ju ett helt nytt liv för er 2016 :D hus, bebis.... Katt ;)?! Hehe

Hehe, ja. Jag vill flytta upp sovrummet till övervåningen innan ungen kommer och det kräver ju några starka/smidiga kroppar :D hehe
    Ja men jo med ditt jobb kommer det nog gå jobba till sista dagarna :)
    Haha ja jag förstår inte hur hon klarade det men hon gjorde det. Ja men precis alla är vi olika.

Ja jättespännande :) ja och katt kommer det garanterat bli...går förbi grannens katt nu dagligen (lägenheten, den sover ofta utanför porten tills ägarna kommer o hämtar in han) och sambon hälsar o senast idag sa han. jo vi ska ha katt! :P

jasså du vill uppåt. jag vill ha sovrummet nere.. nära till toan. speciellt nu när kissa på natten :p
    ja men dåså då har du nå du kan pusha sambon på så kanske det händer nåt :p
  • MakeitHappen
    Jag är bara jag skrev 2015-11-08 15:28:08 följande:
    Det är verkligen svårt även om jag vet att rent statistiskt är 3 MA ovanligt och ännu mer ovanligt med 2 efter ED.  V.14 idag i alla fall.33% redan gått!
    har också haft två missfall innan så vill tänka positivt... vet inte vad ED är.
    ja men 33% är bra .:D
  • Jag är bara jag
    MakeitHappen skrev 2015-11-08 19:35:49 följande:
    har också haft två missfall innan så vill tänka positivt... vet inte vad ED är.
    ja men 33% är bra .:D
    Embryodonation. Min 6:e nu,kostat ca 400000:- inkl. allt att komma hit... Tyvärr mer tvivlande än nånsin innan ikväll..
  • eborgander

här är en till med bf i maj. Lite osäker på hur långt gången jag är med tanke på att jag blivit gravid under p-pillerätandet... Men min bm har uppskattat det till v.12 nu; 11+5 idag.

Ultraljud 28 dec, så då får vi se om det stämmer.

Mår illa mest hela tiden...dock bara vagt, vilket är nog så irriterande. Tröttheten är dock jobbigare, då jag arbetar som förskollärare och inte har möjlighet att slappa på jobbet precis. Men det går väl över snart hoppas jag.

Ska bli kul detta, är graviditet nr3 för min del o de stora barnen i huset (6 o 8 år) ser fram emot en bebis i familjen. Vi berättade det för dem i fredes o det togs emot med stora leenden.

• Krickelin med Naemi
    eborgander skrev 2015-11-08 19:57:28 följande:

här är en till med bf i maj. Lite osäker på hur långt gången jag är med tanke på att jag blivit gravid under p-pillerätandet... Men min bm har uppskattat det till v.12 nu; 11+5 idag.

Mår illa mest hela tiden...dock bara vagt, vilket är nog så irriterande. Tröttheten är dock jobbigare, då jag arbetar som förskollärare och inte har möjlighet att slappa på jobbet precis. Men det går väl över snart hoppas jag.

Ska bli kul detta, är graviditet nr3 för min del o de stora barnen i huset (6 o 8 år) ser fram emot en bebis i familjen. Vi berättade det för dem i fredes o det togs emot med stora leenden.

Välkommen!

Jag berättade oxå i fredags, mina är 6 och 8 med (äldsta fyller iofs 9år 25dec). Trodde inte de skulle bli så glada då de har en lillasyster på snart1år. Men de blev jäätteglada .

Har oxå rul 28december. Längtar! Jag var länge oviss om min graviditetsvecka oxå pga ppiller haha. Fick ett vul och bekräftade bf26maj.

Jag tycker att veckorna bara flyger iväg än så länge. Tiden går så fort, jag hinner inte med allt :-P
  • Acamilla
    eborgander skrev 2015-11-08 19:57:28 följande:

Vad roligt :) jag är gravid 11+3 efter sm och ska också RUL den 28.e Men för mig är det första barnet :)
Svar på tråden Majbebisar 2016