Du kanske måste börja med att tänka lite annorlunda..?
Jag har både förståelse och respekt för att du inte vill ha en till oattraktiv karl, vare sig till utseende eller sätt.
Men tyvärr så är ju utbudet då inte så fantastiskt stort så det kräver nog lite extra ansträngning och smartness från din egen sida.
Om du i första hand söker efter utseende och första intryck så blir ju risken stor att du söker på fel ställen, även om jag inte påstår att dina sökkriterier i sig är fel.
Du söker då självfallet där du kan se utseendet på många personer, och när de har gjort sitt bästa för att vara snygga och ge ett gott första intryck (ja, ja, förhoppningsvis...),
och du väljer då en eller flera av dessa, alltså t ex på krogen.
Men om du söker på krogen så blir ju urvalet minst sagt väldigt begränsat.
Du måste ju fråga dig själv om män som ofta besöker krogen i allmänhet och generellt, är de klara med singellivet? De som kanske måste dricka alkohol och kanske gömma sig bland polarna för att glömma sitt ex?,
är det den målgrupp som du personligen prioriterar?
Om du i stället försöker ringa in vilken typ av män du skulle föredra, vilka egenskaper du söker hos en man och var man kan hitta dessa män så har du börjat ett nytt tänk.
Om du t ex tror att män som simmar i allmänhet och generellt har de egenskaper hos män som du föredrar så bör du ju i stället kliva upp tidigt på morgonen och bege dig till simhallarna, eller till andra platser som du tror att simmare uppehåller sig på.
Sedan kan du bland dessa män söka efter den som bäst skulle passar för dig och som du tycker är attraktiv. För visst tusan finns det väl attraktiva simmare?..!
Men om det generellt är simmare som representerar män med de egenskaper du finner attraktiva så är det ju självfallet liten chans att du råkar hitta den mannen en sen kväll på krogen, eller hur?
OBS "simmare" är ju då bara ett exempel för att åskådliggöra...
Jag är ju lite dålig på att sätta mig in i vilka egenskaper ni kvinnor söker och särskilt dålig på att veta vad just du söker.
Men ungefär samma gäller ju om du tror att de egenskaper du söker finns bland hundägare, stridspiloter, rödhåriga, vältränade, ekonomer eller korta fransktalande män, etc, etc, oavsett vad så måste det finnas mycket bättre ställen att söka på än på krogen!
Visst, jag vet av egna erfarenheter att både vi män som ni kvinnor fungerar så. Ofta dricker vi lita lagom med alkohol, eller massor med alkohol (för att minska vårt eget goda omdöme..?) och beger oss till krogen för att där spana in den person vi finner attraktiv och sedan försöker vi få till något med honom/henne.
Och visst finns det något enstaka exempel när det till slut och efter en lång rad av försök, har lyckats bli ett långvarigt förhållande. Men i relation till hur många försök vi alla gemensamt gör varje helg så får vi väl ändå erkänna att oddsen för att vi inom överskådlig tid faktiskt ska lyckas finna vår livspartner på krogen är mycket dåliga!
Jag har själv raggat på krogen när jag varit singel. Jag bestämde mig då för att vara lagom nykter och jag tog hjälp av kvinnliga bekanta att göra det bsäta av mitt utseende, att klä mig någorlunda rätt och fixa till en hyfsad frisyr. Visst stod jag mig då riktigt bra i konkurrensen och jag fick ligga en hel del, men ofta var det inte ens nåt vidare sex och jag har absolut inte funnit min livspartner där.
När jag började gå på danskurser, kurser i matlagning/bakning och hunddressyr, jag tog uppdrag som instruktör åt lotta-kåren(!), tog extrajobb där Martin Stenmark och Tomas Ledin uppträdde, etc, etc, så fick jag ligga mycket mera och framförallt med mycket bättre kvalitet.
Med hjälp av detta tänk träffade jag också min livspartner.
Om vi i stället tänker lite annorlunda, så som i mitt exempel med simmare, så minskar självfallet det totala utbudet men oddsen för att lyckas blir ju ändå så väldigt mycket bättre.
Jag påstår på inget sätt att jag skulle sitta inne med den självklara sanningen, men kanske kan det jag skriver uppmuntra någon till att tänka lite annorlunda.