MeandHim skrev 2015-09-08 19:27:25 följande:
Wow du får det verkligen att låta som att jag är en människa som tänker otroligt negativt! :p Det gör jag förmodligen ibland, precis som alla andra...jag har haft otroligt mkt motgångar det senaste och precis när det börjar ljusna dras mattan bort och jag står åter på ruta ett. Inte lätt alla gånger men trots allt så försöker jag att tänka positivt.
Jag ser det som så att tänker man negativt sänder du ut såna signaler vilket gör att du drar till dig människor som är negativa och suger energi av dig. Tänker du positivt, omges du av positiva människor och får tillbaka det du sänder ut.
Jag tror inte du skulle tvinga dig till ett badhus om det var ett ställe du avskydde för att kanske hitta en partner.
Men du har rätt i att man bör tänka steget längre och kanske "söka" där man kanske inte alls hade tänkt sig. Och som det sägs, man ska nog inte leta alls. Händer det så händer det och då är det ju bara ett plus ;)
Jag försöker alls inte att få dig att låta på något särskilt sätt utan jag skriver bara utifrån det intryck du har givit mig.
Uppenbarligen saknar du förmåga eller vilja att förstå det jag skriver, eller så väljer du medvetet att missförstå(?).
Har du läst och förstått vad som står efter mitt "OBS"?
Alla andra tänker inte negativt ibland.
Vare sig jag eller någon annan har föreslagit dig att söka partner på ett ställe du avskyr. Varför väljer du att tänka och att förmedla sådana negativa tankar?
Jag delar alltså inte dina erfarenheter och inte din uppfattning att "händer det så händer det". Jag menar verkligen inte att man ska söka där man inte alls har tänkt sig. Jag menar tvärtom att man medvetet ska söka sig till de ställen man verkligen har tänkt ut och jag vet, av egna och andras erfarenheter, att du har massor av möjligheter att själv försöka och lyckas få det att hända.
Som tidigare så påstår jag på inget sätt att jag skulle sitta inne med den självklara sanningen för dig eller alla men jag är absolut övertygad i min uppfattning att vare sig jag eller du bara är offer för omständigheterna.