• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • MeandHim

Simning... Gillar inte vatten, annars är det säkert en bra lösning!
    Gymet, absolut men pga skada får jag inte träna förrän tidigast januari så det känns kört :( Uteserveringar/lunchställen kan jag hitta snygga killar på, då kan man studera dom lite på håll...men sen då, ska man glida förbi o lämna en lapp med ens nr på?!? Haha!
    Krogen... Just det jag sa, hänger inte på krogen längre. Händer väl ibland kanske men jag raggar aldrig där utan går endast dit för att roa mig med mina vänner. Vill jag ligga så löser jag det lätt utan att behöva gå på krogen :)

• Anonym (Hmm)

Old fashioned att lämna en lapp. Lite mesigt. Varför inte kolla om ni kan slå er ner där för att det är kul med sällskap.

• MEE83
    Anonym (svårt!) skrev 2015-09-08 13:52:41 följande:

Jag undrar också vart man hittar en kille! Ett mysterium. Internet och krogen är inte min grej.. :/

Gemensamma vänner, hemmafester, middagar, och andra sociala tillställningar som ändå blir rätt så intima(mindre sällskap) är ett ganska vanligt sätt att få kontakt skulle jag säga. Så har åtminstone jag träffat många tjejer genom åren, inklusive min sambo. 

Om inte det är din grej så skulle jag säga fritidsaktiviteter där man kan lära känna någon över tid. 

Internetdejting har jag faktiskt aldrig provat, om man bortser från några få tillfällen då tjejer kontaktat mig genom sociala medier(facebook). Krogen är ju mer en köttmarknad, när man är lite sugen, även om jag faktiskt träffade ett av mina ex på Klubb, men det var ett undantag.  
  • Anonym (erfaren man)
    MeandHim skrev 2015-09-08 16:16:37 följande:

Simning... Gillar inte vatten, annars är det säkert en bra lösning!
    Gymet, absolut men pga skada får jag inte träna förrän tidigast januari så det känns kört :( Uteserveringar/lunchställen kan jag hitta snygga killar på, då kan man studera dom lite på håll...men sen då, ska man glida förbi o lämna en lapp med ens nr på?!? Haha!
    Krogen... Just det jag sa, hänger inte på krogen längre. Händer väl ibland kanske men jag raggar aldrig där utan går endast dit för att roa mig med mina vänner. Vill jag ligga så löser jag det lätt utan att behöva gå på krogen :)

Jag ser att du väljer att fokusera på massor av hinder...

Det får mig att undra,
    är det så du väljer att leva ditt liv, att bara se hindren och att allt är omvärldens fel?
    Vad hur du för fantastiskt att erbjuda dessa attraktiva och vettiga män, de som är klara med sina ex och med singellivet?
    Hur kreativ och attraktiv är du själv som person? Hur mycket uppskattning känner du och hur mycket uppskattning visar du för andra människor som engagerar sig för din skull och försöker ge dig goda råd?
    Anser du dig själv vara både attraktiv och i övrigt alldeles förträfflig eller har du analyserat vilka förmågor och egenskaper du skulle behöva jobba på?
  • MeandHim

Wow du får det verkligen att låta som att jag är en människa som tänker otroligt negativt! :p Det gör jag förmodligen ibland, precis som alla andra...jag har haft otroligt mkt motgångar det senaste och precis när det börjar ljusna dras mattan bort och jag står åter på ruta ett. Inte lätt alla gånger men trots allt så försöker jag att tänka positivt.
    Jag ser det som så att tänker man negativt sänder du ut såna signaler vilket gör att du drar till dig människor som är negativa och suger energi av dig. Tänker du positivt, omges du av positiva människor och får tillbaka det du sänder ut.
    Jag tror inte du skulle tvinga dig till ett badhus om det var ett ställe du avskydde för att kanske hitta en partner.
    Men du har rätt i att man bör tänka steget längre och kanske "söka" där man kanske inte alls hade tänkt sig. Och som det sägs, man ska nog inte leta alls. Händer det så händer det och då är det ju bara ett plus ;)

• Anonym (Hmm)

Ett tips - finns en tråd här ngnstans om en man som nätdejtar men får det inte att funka. Han ser bra ut enligt honom själv, tränar, social osv. Han kanske skulle passa?? Ge det en chans nu:)

• Noname00

Du har helt enkelt för höga krav beträffande utsende.
    Sen kan man träffa folk på de mest märkliga sätt när man minst anar.
    Hur gammal är du föressten? :)

• MeandHim

Fast... Näe... Jag tycker inte att jag har för höga krav för de killar jag träffat har inte alls sett ut så "som jag tänkt mig" utan dom har sett helt ok ut, där har det nog handlat mer om deras personlighet.
    Jag skulle såklart vilja träffa en kille som ser ut på ett speciellt sätt men inser att jag aldrig kommer att träffa en sån kille så det har jag lagt ner för längesen :p

Nooname jag är 33.

Anonym... Lätt att leta upp en sån tråd haha men tack för tipset ;)

• Anonym (Hmm)

Men joo testa honom *hoppar upp och ner*

• Anonym (erfaren man)
    MeandHim skrev 2015-09-08 19:27:25 följande:

Wow du får det verkligen att låta som att jag är en människa som tänker otroligt negativt! :p Det gör jag förmodligen ibland, precis som alla andra...jag har haft otroligt mkt motgångar det senaste och precis när det börjar ljusna dras mattan bort och jag står åter på ruta ett. Inte lätt alla gånger men trots allt så försöker jag att tänka positivt.
    Jag ser det som så att tänker man negativt sänder du ut såna signaler vilket gör att du drar till dig människor som är negativa och suger energi av dig. Tänker du positivt, omges du av positiva människor och får tillbaka det du sänder ut.
    Jag tror inte du skulle tvinga dig till ett badhus om det var ett ställe du avskydde för att kanske hitta en partner.
    Men du har rätt i att man bör tänka steget längre och kanske "söka" där man kanske inte alls hade tänkt sig. Och som det sägs, man ska nog inte leta alls. Händer det så händer det och då är det ju bara ett plus ;)

Jag försöker alls inte att få dig att låta på något särskilt sätt utan jag skriver bara utifrån det intryck du har givit mig.

Uppenbarligen saknar du förmåga eller vilja att förstå det jag skriver, eller så väljer du medvetet att missförstå(?).
    Har du läst och förstått vad som står efter mitt "OBS"?

Alla andra tänker inte negativt ibland.

Vare sig jag eller någon annan har föreslagit dig att söka partner på ett ställe du avskyr. Varför väljer du att tänka och att förmedla sådana negativa tankar?

Jag delar alltså inte dina erfarenheter och inte din uppfattning att "händer det så händer det". Jag menar verkligen inte att man ska söka där man inte alls har tänkt sig. Jag menar tvärtom att man medvetet ska söka sig till de ställen man verkligen har tänkt ut och jag vet, av egna och andras erfarenheter, att du har massor av möjligheter att själv försöka och lyckas få det att hända.

Som tidigare så påstår jag på inget sätt att jag skulle sitta inne med den självklara sanningen för dig eller alla men jag är absolut övertygad i min uppfattning att vare sig jag eller du bara är offer för omständigheterna.
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??