• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Anonym (polisanmäld)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-15 22:20:46 följande:
    Tar fl fram det då? Och om ts inte vill göra en polisanmälan är det väl bara att säga att hon trollar? Eller att hon inte vet vem pojken var eller att hennes son har erkänt att han ljög. Hur hög prioritet tror du att ett sånt här ärende får om det kommer in på det här sättet? Låt du ts komma fram till sitt beslut själv så det blir ordentligt gjort.
    Ok. Jag ska sitta med armarna i kors när jag läser att en 12-åring tvingat en unge suga av honom? Jag, som läser ett inlägg som detta, ska hoppas att TS tar beslut? Är du galen? Det är sånt här brist på civilkurage som gör att förövare går fria. Konflikträdsla, vågar inte, kan inte, vill inte.....  tänk om vänskapen förstörs? Jösses.
    Hur hög prioriteten är frågar du. Ganska hög. Övergrepp mot barn är högprioriterat. Tro mig.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:27:10 följande:

Och TS beslut är: "Vi skiter i det här, låt 12-åringen fortsätta. Jag är konflikträdd och vill inte anmäla". Kommer man fram att allt är lögn är det gott och väl. Men hellre 100 anmälningar som inte är nåt, än att en förövare går fri. Och en 12-årig förövare kan bli en riktigt farlig vuxen om han inte fångas upp.

Det är väldigt sällan det leder till något om varken offer eller gärningsman samarbetar med polisen. Krävs ju ögonvittne då. Helt meningslöst att anmäla om inte något av det är uppfyllt.
  • Anonym (polisanmäld)
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-15 22:41:51 följande:
    Det är väldigt sällan det leder till något om varken offer eller gärningsman samarbetar med polisen. Krävs ju ögonvittne då. Helt meningslöst att anmäla om inte något av det är uppfyllt.
    Finns aldrig ögonvittnen när det gäller barnövergrepp. Men det fälls förövare varje vecka.
  • Anonym (polisanmäld)
    Anonym (A) skrev 2015-09-15 22:39:39 följande:
    Du snackar så mycket skit just nu för att skrämma upp ts. Lägg av. Är själv polis och kan berätta att det inte går till på det viset.
    Har jobbat som civilanställd hos polis, just med barnövergrepp. Lägg ner.
  • Bf29okt
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-15 22:26:28 följande:

Löjligaste inlägget hittills. Vad har du själv gjort?

Har jag sagt att jag har gjort nått? Du verkar ju ge upp utan att ens försöka . Som (polisanmäld) skrev : hellre 100 anmälningar som inte ger nått än att inte göra något alls . Har du egna barn Sara? Och isåfall hur hade du hanterat situationen då? Och nej jag behövde inte göra något nu för någon annan var vettig och polisanmälde först .
  • Anonym (grustag)

Tänka sig, soctant, en polis och en barnutredare i samma tråd!
    Eller så har de livlig fat.

• Anonym (polisanmäld)

För min del är diskussionen avslutad här. TS och ni andra får gärna fortsätta. Om, När, Hur, Varför..... bryr mig inte. En anmälan upprättas förhoppningsvis. Jag har gjort mitt här och hoppas att den här 12-åringen utreds. Och har han blivit utsatt själv för övergrepp så hoppas jag han får hjälp.

Gör det du tror är bäst TS. Lycka till och hoppas allt löser sig till det bästa.

• Anonym (Sara)
    Anonym (polisanmäld) skrev 2015-09-15 22:43:34 följande:

Finns aldrig ögonvittnen när det gäller barnövergrepp. Men det fälls förövare varje vecka.

Jo men då har antingen gärningsmannen eller offret medverkat i utredningen. Eller anhörig till offret. Om ingen medverkar blir det ju inget.
  • Bf29okt
    Anonym (Sara) skrev 2015-09-15 22:41:51 följande:

Så du gör hellre ingenting?
  • Anonym (grustag)
    Anonym (grustag) skrev 2015-09-15 22:49:16 följande:

Eller så har de livlig fat.

Eller så har de livlig fantasi.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?