• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Lord Hans

Jag tycker moderatorn borde ta bort den här tråden för att skydda barnen det handlar om. Ts har fått svar på sina frågor det finns ingen idé att låta tråden stå kvar när den eventuellt kan framgå information som offentligt hänger ut barn som blivit sexuellt utnyttjade.

• Birgitta02
    Lord Hans skrev 2015-09-16 20:46:19 följande:
    Jag tycker moderatorn borde ta bort den här tråden för att skydda barnen det handlar om. Ts har fått svar på sina frågor det finns ingen idé att låta tråden stå kvar när den eventuellt kan framgå information som offentligt hänger ut barn som blivit sexuellt utnyttjade.
    Hänga ut? Vi vet inte ens vilken kommun detta handlar om?
  • Monchichier

Ingen har hängt ut någon vad jag kan se. Så varför skulle tråden tas bort, för att det är obekväm?
    Är inte det här ämnet, om något, otroligt väldigt viktigt som bör och SKA diskuteras för att det inte ska bli ännu mer stigmatiserat??
  • Nenne666
    Birgitta02 skrev 2015-09-16 18:25:39 följande:

Tuffa bud. Men vad bra att du fått svart på vitt att detta verkligen hände.Skönt för dig. Tror också dessa föräldrar behöver prata.

En sak vill jag varna för. Inga ledande frågor. Fråga inte killen något alls helst. Risken finns att man manipulerar minnen, eller han säger saker som han tror ni och polis och soc vill höra. Bara ville säga det.

Kram till er.

Vill bara poängtera vikten av det du säger. Inga ledande frågor. Fråga hellre inget alls än att ställa frågorna som kan påverka 'minnet'.
  • Anonym (Frågetecknet)

Jag förstod inte riktigt ts, erkände 12-åringen för pojkens morfar att han gjorde vad han gjorde mot deras barnbarn?

Sedan tycker jag att du borde nog mer tycka synd om offret som säkerligen blev utsatt flera (många) gånger med vem vet vad av denne 12-åringen.

• Nenne666

Den här tråden är viktig. Folk vet inte hur dom ska göra 'när det händer'. Ts är inte den första och lär inte va den sista. Hon hade dock den goda smaken att vara anonym. Varken jag, du eller någon annan vet vilka dessa är. Är det någon som anar så kommer det ändå inte fram.
  • Nenne666
    Anonym (Frågetecknet) skrev 2015-09-16 21:33:12 följande:

Jag förstod inte riktigt ts, erkände 12-åringen för pojkens morfar att han gjorde vad han gjorde mot deras barnbarn?

Sedan tycker jag att du borde nog mer tycka synd om offret som säkerligen blev utsatt flera (många) gånger med vem vet vad av denne 12-åringen.

Jag håller med. Ts bör släppa 12-åringens situation och fokusera på offren.
  • Birgitta02
    Nenne666 skrev 2015-09-16 21:35:54 följande:
    Jag håller med. Ts bör släppa 12-åringens situation och fokusera på offren.
    Det är synd om både 7 åringen och 12 åringen. Det är synd om alla som är en del av situationen. Nu gäller det att processen får ha sin gång och alla så småningom får läka när det här är över. Att ha empati är ju ingen kaka man delar upp och sen är det slut.
  • Cissi95

12åringen är nog inte alls medveten om tyngden i dess gärning.

Det bästa är nog ifall ni kontaktar dennes föräldrar & pratar med dem om vad som hänt. Tror inte polisen kan göra så mycket mer än att de talar med barnets föräldrar. Så det är nog bättre om ni skippar polisanmälan och talar med dem själva. 

Är det så att föräldrarna inte anses vara kapabla till att lösa problemet med deras son så kan polis eventuellt socialen vara en möjlig väg att gå.

• Birgitta02
    Cissi95 skrev 2015-09-16 22:03:33 följande:

12åringen är nog inte alls medveten om tyngden i dess gärning.

Det bästa är nog ifall ni kontaktar dennes föräldrar & pratar med dem om vad som hänt. Tror inte polisen kan göra så mycket mer än att de talar med barnets föräldrar. Så det är nog bättre om ni skippar polisanmälan och talar med dem själva. 

Är det så att föräldrarna inte anses vara kapabla till att lösa problemet med deras son så kan polis eventuellt socialen vara en möjlig väg att gå.

Du har inte läst tråden va?
    Läs den och återkom. Eller läs vad som hänt de senaste 5-6 timmarna.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?