Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 17:51:22 följande:
Jag blev uppringd av den utsatta pojkens föräldrar. De hade berättat för pojkens mormor och morfar. Så pappan sa att morfarn var väldigt arg och att han var påväg till 12 åringen. Jag försökte få dem att lugna honom eftersom polisen sagt att vi inte skulle lägga oss i. De skulle försöka. Pappan ringde upp mig lite senare, då hade de varit där alla med morfarn som hade sagt till 12 åringen "jag vet vad du gjorde igår" och där hade sanningen kommit fram. 12 åringen mamma var helt förstörd. De ringde mig nyligen och berätta detta. Vad som händer nu eller hur detta påverkar utredningen vet jag inte. Men pojken och 12 åringen har visst spenderat mycket tid ihop så vem vet om mer saker har hänt. Men det kommer väl isåfall komma fram inom en snar framtid.
Jag är glad att jag agerade. Mest för den utsatta pojkens skull. Jag lider enormt med 12 åringens familj och jag är så stolt över min son.
Tuffa bud. Men vad bra att du fått svart på vitt att detta verkligen hände.
Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 17:56:25 följande:
Jag ska träffa den utsatta pojkens föräldrar senare så förhoppningsvis får jag mer klarhet i allt då.
Annars så är föräldrarna väldigt tacksamma att detta kom fram.
Skönt för dig. Tror också dessa föräldrar behöver prata.
En sak vill jag varna för. Inga ledande frågor. Fråga inte killen något alls helst. Risken finns att man manipulerar minnen, eller han säger saker som han tror ni och polis och soc vill höra. Bara ville säga det.
Kram till er.