• Anonym (Vad gör man?)

Polisanmäla 12 åring?

Min son har fått en ny vän sedan skolstarten och de har lekt mycket sen dess. De är 7 år.

Idag berättade min son att de hade lekt med en pojk som är 12 år (som känner den andra pojken) och att han ville att de skulle suga av honom. Han hade sagt saker som "du kommer vara modigaste i sverige". Den andra pojken hade sugit av honom och vår son smet därifrån. Han berättade nu ikväll vad som hänt.

Vad gör man nu? Anmäler man detta? Jag ser på detta allvarligt men min man verkar tycka att vi bara ska prata med 12 åringen.

• Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?
  • Anonym (Vad gör man?)

Vi skulle inte kontakta dem sa polisen. Så det blir nog en chock för dem :(

• Anonym (grustag)
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 12:15:10 följande:

Fast du sa igår att du ringt dem så då borde de inte komma som en total chock.

Jag hoppas att det är smågrabbarna som har livlig fantasi och att 12-åringen inte får sitt liv förstört med LVU och därmed mister sitt hem, sin familj och sin trygghet.
    Soc har förstört familjer förr och kommer garanterat att göra det igen.
  • Birgitta02
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 12:15:10 följande:
    Begriper fullt ut att du mår skitdåligt. Men du och de andra föräldrarna har gjort rätt. Du förstår väl det? Att blunda och släta över är inte okey. Det krävs ett visst mod det du gjort. Så räta på ryggen!
  • Anonym (Läs)
    Anonym (grustag) skrev 2015-09-16 12:19:10 följande:
    Fast du sa igår att du ringt dem så då borde de inte komma som en total chock.

Jag hoppas att det är smågrabbarna som har livlig fantasi och att 12-åringen inte får sitt liv förstört med LVU och därmed mister sitt hem, sin familj och sin trygghet.
    Soc har förstört familjer förr och kommer garanterat att göra det igen.
    TS ringde väl den andra 7-åringens föräldrar, inte 12-åringens? Så såvida den andra 7-åringens föräldrar inte förde det vidare till 12-åringens föräldrar, så vet de nog inte.

Att 7-åringarna har livlig fantasi är det bästa scenariot att hoppas på i det här fallet, självklart. Att 12-åringen börjat en bana av övergrepp är det värsta. Det jag skulle tro är mest troligt är att 12-åringen inte fattat vidden av hur fel det är att försöka övertala en 7-åring till något sådant. (Att det var fel överhuvudtaget förstod han nog, för jag tror knappast han sprang hem till sina föräldrar och sa "vet ni vad jag precis gjorde?"...)
  • Anonym (Läs)
    Birgitta02 skrev 2015-09-16 12:20:24 följande:
    Begriper fullt ut att du mår skitdåligt. Men du och de andra föräldrarna har gjort rätt. Du förstår väl det? Att blunda och släta över är inte okey. Det krävs ett visst mod det du gjort. Så räta på ryggen!
    Precis! Och självklart kan man må dåligt även när man gör rätt!
  • Anonym (grustag)
    Anonym (Läs) skrev 2015-09-16 12:30:26 följande:
    TS ringde väl den andra 7-åringens föräldrar, inte 12-åringens? Så såvida den andra 7-åringens föräldrar inte förde det vidare till 12-åringens föräldrar, så vet de nog inte.

Att 7-åringarna har livlig fantasi är det bästa scenariot att hoppas på i det här fallet, självklart. Att 12-åringen börjat en bana av övergrepp är det värsta. Det jag skulle tro är mest troligt är att 12-åringen inte fattat vidden av hur fel det är att försöka övertala en 7-åring till något sådant. (Att det var fel överhuvudtaget förstod han nog, för jag tror knappast han sprang hem till sina föräldrar och sa "vet ni vad jag precis gjorde?"...)
    Läste igen och förstod att det var den andra pojkens föräldrar ts ringt till, det blir lätt lite rörigt när ts inte håller isär de olika personerna bättre. "Pojkens föräldrar" kan ju vara båda.

Jag hoppas på livlig fantasi hos småpysarna och att de lär sig att man inte ljuger om allvarliga saker fler gånger.
  • Anonym (Vad gör man?)

Jag har alltså kontakt med den andra sjuåringens föräldrar. 12 åringen och hans föräldrar vet jag inte ens vilka de är.

Nu hoppas jag såklart också på att min son ljuger men jag tror verkligen inte det. Att min son börjar dra upp det manipulativa 12 åringen sagt tvivlar jag på att han kan hitta på själv.

Allt han sagt låter bara inte som något man hittar på i den åldern.

• Birgitta02
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 12:45:23 följande:
    Jag har alltså kontakt med den andra sjuåringens föräldrar. 12 åringen och hans föräldrar vet jag inte ens vilka de är.

Nu hoppas jag såklart också på att min son ljuger men jag tror verkligen inte det. Att min son börjar dra upp det manipulativa 12 åringen sagt tvivlar jag på att han kan hitta på själv.
    Allt han sagt låter bara inte som något man hittar på i den åldern.
    Var 7-åringarna med inne i anmälningsrummet eller var det enbart ni föräldrar?
  • Anonym (Vad gör man?)

Bara vi föräldrar.

• Birgitta02
    Anonym (Vad gör man?) skrev 2015-09-16 13:48:39 följande:
    Bara vi föräldrar.
    Vad skönt. Du, i slutändan kommer detta bli himla bra. Tro mig.
Svar på tråden Polisanmäla 12 åring?